Aby rozpocząć nabijanie produktów musimy mieć otwarty raport kasowy i zmianowy. Więcej o raportach można przeczytać tutaj.
1. Utworzenie nowego rachunku.
Nowy rachunek możemy otworzyć na kilka sposobów.
Ikona „oka” - wchodzimy w widok stolików, klikamy na interesujący nas stolik, do którego przypisany będzie dany rachunek.
Szybki – po kliknięciu od razu przechodzimy do widoku nabijania produktów.
Grupowy – rachunek otwarty za pomocą tego przycisku widoczny będzie dla każdego kelnera, nie ma potrzeby przejmowania jeśli chcemy go edytować.
Z opisem – przed nabijaniem towaru mamy możliwość dodania opisu do rachunku.
Nowy rachunek – przed nabijaniem towaru mamy możliwość ustawienia ilości obsługiwanych osób.
Ikona klienta-dodanie lub utworzenie klienta do rachunku
Stolik-przypisanie rachunku do stolika
Kelner-zmiana statusu przygotowania zamówienia
Dymek-dodanie opisu do rachunku
Strzałka w górę-oznaczenie zamównienia "na wynos"
Rachunek wstępny-wydruk rachunku wstępnego
Podziel rachunek-możliwość podzielenia rachunku na produkty lub porcje
Wyślij ponownie na kuchnię-wysyła zamówienie ponownie na kuchnię
Kierowca-przypisanie kierowcy do rachunku
Ustaw cenę rachunku-możliwość ustawienia ceny rachunku ręcznie
Ilość gości-pozwala zapisać w rachunku ilość gości
Usuń rachunek
Zwolnij rachunek
Lupa-umożliwia wyszukiwanie produktów po ich nazwie
2. Nabijanie produktów
W prawym dolnym rogu mamy możliwość wyboru ilości nabijanych produktów oraz ustawienia kolejności ich podawania
Proste produkty
nabijamy klikając w odpowiedni kafelek w widoku nabijania produktów
Zestawy
aby nabijać zestawy musimy kliknąć w kafelek, pod który podpięty mamy zestaw utworzony na webie. Następnie system przeniesie nas do nowego okna:
W powyższym przypadku mamy możliwość wyboru jednego rodzaju alkoholu z różnymi rodzajami softu. Aby zapisać rachunek musimy wybrać jakiś alkohol i zaznaczyć preferowany soft, a następnie kliknąć przycisk „ZAPISZ”.
Pizza
Do wyboru mamy warianty (30,40,50)cm
Możemy wybrać dodatki do pizzy z rozwijanej listy po prawej.
Kliknięcie plusa spowoduje podział pizzy na 2 lub nawet 4 części,
Dla każdej części można wybrać inną pizzę klikając w jej nazwę.
Po skomponowaniu pizzy klikajmy przycisk ZAPISZ, a produkt zapisze się na rachunku.
3. Dodawanie zniżek
Istnieje możliwość konfigurowania zniżek.
Po więcej informacji odsyłam do osobnego tematu.
4. Dzielenie rachunku
Aby podzielić rachunek, w górnym menu wybieramy opcje "Podziel rachunek"
Nowy widok zarządza rachunkami:
-możemy wyszukać nowe rachunki
-przenieść pozycję
-przenieść część pozycji
Krótki filmik przedstawiający krok po kroku jak to wykonać:
5. Łączenie rachunku
Aby połączyć rachunki wchodzimy w jeden rachunek klikamy 3 kropeczki i wybieramy opcje Podziel/ Połącz rachunek. Następny wyszukujemy kolejny rachunek, który chcemy połączyć i klikamy opcje Połącz rachunki. Rachunki automatycznie się łączą.
Całą operację powinno wykonać się w następujący sposób:
6. Płatności proste i mieszane
Aby przejść do płatności za rachunek musimy kliknąć na przycisk „Zapłać”. System przeniesie nas do nowego okna, w którym to mamy możliwość wyboru formy płatności. W systemie domyślnie ustawione są dwie formy płatności: Gotówka i Karta. Mamy możliwość utworzenia jeszcze innych form płatności, np. Rachunek na 0 (strata)
Informacje odnośnie dodawania innych metod płatności można znaleźć tutaj.
Istnieje również możliwość podzielenia rachunku ze względu na metodę płatności. Aby to uczynić musimy kliknąć w niebieski przycisk „Podziel”.
Szczegółowy opis znajdziemy tutaj: