Inwentaryzacja

Jak rozpocząć, edytować i zatwierdzić inwentaryzację w GoStock

GoPOS Serwis avatar
Napisane przez GoPOS Serwis
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Tworzenie inwentaryzacji

System magazynowy GoStock umożliwia przeprowadzanie inwentaryzacji produktów magazynowych, pozwalając na wprowadzenie ich początkowych stanów lub aktualizując Inwentaryzacje wykonywane są dla poszczególnych magazynów.

Aby rozpocząć inwentaryzację dla naszego magazynu, należy przejść do zakładki "Inwentaryzacje", otwierając tym samym listę zamkniętych i otwartych dokumentów inwentaryzacji. Następnie w prawym, górnym rogu należy kliknąć przycisk "Dodaj", co pozwoli nam na otworzenie nowego dokumentu.

Będziemy mogli wybrać magazyn, w którym będziemy dokonywali aktualizacji stanów, datę i typ inwentaryzacji a także dodać komentarz. Po uzupełnieniu pól wystarczy wybrać przycisk poniżej "Dodaj inwentaryzację". Zostanie stworzony dokument w wersji roboczej, który będziemy mogli zaktualizować. W wersji roboczej dokumentu możemy zmienić wybrany magazyn, datę inwentaryzacji oraz jej typ, natomiast w wersji otwartej jedynie jej datę. Po wybraniu odpowiednich opcji klikamy "Rozpocznij" w prawym górnym rogu.

Arkusz spisu

Wchodząc w edycję naszej inwentaryzacji możemy dokonać wszelkich zmian - dokument jest w wersji otwartej i wszystkie naniesione w nim zmiany nie będą jeszcze wpływały na nasz magazyn.

Przechodząc do zakładki "Arkusz spisu" w edycji inwentaryzacji i wybierając "Nowy arkusz", tworzymy listę, do której będziemy dodawać mierzone produkty. Podajemy nazwę arkusza oraz jego typ w zależności od tego, czy będziemy wpisywać wartości mierzonych produktów ręcznie, za pomocą wagi lub korzystając z urządzenia z systemem Android.

Kolejno widnieje opcja wprowadzenia pojedynczych produktów na listę spisu biorąc pod uwagę ich aktualną ilość lub pobierając wszystkie surowce. Istnieje możliwość wydrukowania całego arkusza, wystarczy kliknąć w przycisk "Więcej" i "Drukuj PDF".

Podsumowanie

Po uzupełnieniu tabeli arkusza spisu możemy sprawdzić zmiany wartości i ilości produktów w zakładce "Podsumowanie". Po wprowadzeniu kolejnych zmian należy tylko pamiętać o kliknięciu "Aktualizuj". Narzędzie to udostępnia szybki podgląd i raport różnic ilościowych, wartościowych i sprzedażowych.

Warto nadmienić kolumnę "Różnica sprzedaży", która pokazuje wartość różnicy (przed i po) względem ilości sprzedaży.

Jeżeli wszystko mamy gotowe i chcemy zamknąć inwentaryzację, tym samym aktualizując stany magazynowe, pozostaje kliknąć "Zamknij" w prawym, górnym rogu, co pozwoli na zatwierdzenie dokumentu oraz przeliczenie stanów magazynowych.

Jeżeli będziemy chcieli wprowadzić poprawki do zamkniętego dokumentu wystarczy cofnąć jego status na otwarty w edycji inwentaryzacji, wprowadzić zmiany i ponownie zamknąć.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?