Kierunki rozchodu

Konfiguracja kierunków rozchodu

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Kierunki rozchodu mają za zadanie określić, gdzie dane zamówienie ma zostać przygotowane. Umożliwiają wydruk rachunków z określonymi pozycjami w konkretnych miejscach i na odpowiednich drukarkach. Z kierunków możemy także korzystać w systemie KDS, możemy przypisywać je do magazynów w GoStock, a także generować raporty uwzględniające kierunki rozchodu.


Tworzenie kierunków rozchodu

  1. Z panelu po lewej stronie wybieramy zakładkę “Ustawienia”, a następnie z listy po lewej stronie “Pomieszczenia i kierunki”.

  2. Przechodzimy do zakładki “Kierunki rozchodu”.

  3. Domyślnie mamy skonfigurowany kierunek “Kuchnia”. Możemy go edytować, by opcjonalnie zmienić jego nazwę i przypisać konkretne urządzenie. W tym celu klikamy przycisk “Edytuj”, a następnie przycisk “+ Dodaj”. Urządzenie możemy wybrać rozwijając listę “Wybierz urządzenie”. W tym miejscu zobaczymy drukarki, które skonfigurowaliśmy na terminalu POS. Więcej o tym jak je skonfigurować dowiesz się z tego artykułu.

  4. Aby utworzyć nowy kierunek rozchodu klikamy przycisk “Dodaj”, umieszczony w prawym górnym rogu.

  5. Wprowadzamy nazwę naszego kierunku oraz przypisujemy urządzenie, klikając przycisk “+ Dodaj” i wybierając je z listy skonfigurowanych urządzeń.

Przypisywanie kierunków rozchodu do kategorii lub produktów

Kierunki rozchodu możemy przypisać do określonych kategorii lub produktów. Dzięki temu pozycje te będą drukować się tylko na określonych urządzeniach i w konkretnych pomieszczeniach, jak np. “Bar”.

Przypisywanie kierunków rozchodu do kategorii

  1. Z panelu po lewej stronie wybieramy zakładkę “Menu”, a następnie “Kategorie”.

  2. Kierunek rozchodu możemy przypisywać zarówno do utworzonej kategorii, jak i dopiero konfigurowanej.

  3. Aby przypisać określony kierunek, w sekcji “Domyślny kierunek” przeciągamy suwak tak, by zmienił swój kolor na niebieski.

  4. Klikając na pole “Wybierz” możemy wybrać określony kierunek, który wcześniej skonfigurowaliśmy.

  5. Wprowadzone zmiany zatwierdzamy przyciskiem “Zapisz”.

Rekomendujemy przypisywanie kierunków rozchodu do kategorii. Jest to szybsza w obsłudze opcja, pozwalająca na zarządzanie rozchodem produktu w bardziej masowy, nie jednostkowy sposób.

Przypisywanie kierunków rozchodu do produktów

  1. Z panelu po lewej stronie wybieramy zakładkę “Menu”, a następnie “Produkty”.

  2. Kierunek rozchodu możemy przypisywać zarówno do utworzonej pozycji, jak i dopiero konfigurowanej.

  3. Aby przypisać określony kierunek, w sekcji “Domyślny kierunek” przeciągamy suwak tak, by zmienił swój kolor na niebieski.

  4. Klikając na pole “Wybierz” możemy wybrać określony kierunek, który wcześniej skonfigurowaliśmy.

  5. Wprowadzone zmiany zatwierdzamy przyciskiem “Zapisz”.

Przypisywanie kierunków rozchodu do produktów to opcja, która sprawdzi się w przypadku wyjątków, np. jeśli w Twoim lokalu kierunkiem rozchodu dla kategorii "Desery" jest bar, lecz wyjątkowo dla jednego produktu - np. smażonych lodów, kierunkiem rozchodu musi być kuchnia.

FAQ

  1. Jak skonfigurować kierunki rozchodu z systemem GoKDS?

    Kierunki rozchodu są nam potrzebne także, aby móc korzystać z systemu GoKDS. O tym, jak skonfigurować kierunki dla systemu KDS przeczytasz w tym artykule.

  2. Jak skonfigurować magazyn do kierunków rozchodu?

    Najpierw musimy zintegrować aplikację GoStock z GoPOS. Zrobimy to z poziomu GoStock w zakładce “Integracje”. Następnie wybieramy lokal, w którym korzystamy z aplikacji magazynowej. W sekcji “Łączenie magazynów” dla każdego kierunku rozchodu wybierzemy odpowiedni, wcześniej skonfigurowany magazyn. Jeżeli mamy rachunki bez kierunku, możemy wybrać opcję “Nie magazynuj”. Dopóki nie połączymy magazynów z kierunkami, na Dashboardzie będzie wyświetlane powiadomienie o niepołączonych magazynach.

  3. Gdzie jeszcze wykorzystywane są kierunki rozchodu?

    Kierunki ustawimy także dla statusów przygotowań i numerów zamówień. Możemy to zrobić w aplikacji webowej, wchodząc w “Ustawienia”, a następnie w “Informacje”. Wybieramy zakładkę “Stanowisko sprzedaży” i odszukujemy sekcje “Statusy przygotowań” oraz “Numery zamówień”.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?