Raport metod płatności

Raport metod płatności, raporty inteligentne

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad tydzień temu

W aplikacji webowej możemy wygenerować raport z metod płatności. Dzięki niemu skontrolujemy, z jakich metod płatności najczęściej korzystają klienci naszego lokalu. Z tego artykułu dowiesz się, do czego służą i jak działają tego typu raporty.


Do czego służy raport metod płatności?

Generując raport z metod płatności sprawdzimy dane na temat wszystkich udanych transakcji przeprowadzonych w naszym lokalu z podziałem na sposoby opłacania rachunków. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak generować raporty inteligentne, jak dostosowywać je za pomocą grupowania, filtrów i kolumn oraz poznać inne rodzaje raportów - sprawdź ten artykuł. Warto pamiętać, że raporty dostępne w aplikacji webowej mogą się różnić od raportów fiskalnych dobowych.

Grupowanie

Dane z raportu pogrupujemy, korzystając z kafelków umieszczonych pod widokiem wykresu. Możemy także ustalać kolejność ułożenia danych w tabeli pod wykresem, dowolnie przesuwając kafelki. W raportach metod płatności mamy do dyspozycji wiele grupowań dotyczących: sprzedaży i płatności, pracowników i kierowców, klientów oraz rachunków i raportów z podziałem na rok, miesiąc, dzień, godzinę i minutę. W przypadku raportu metod płatności domyślnie wybranym grupowaniem jest “Metoda płatności”.

Dla raportów metod płatności w szczególności warto korzystać z grupowań takich, jak:

  1. “Punkt sprzedaży” - grupowanie, które pozwala kontrolować, jakie metody płatności są wybierane w poszczególnych punktach sprzedaży.

  2. “Grupa klientów” - grupowanie, które pozwala kontrolować, z jakich metod płatności korzystały grupy klientów, które przypisano do rachunków w danym raporcie.

  3. “Status rachunku” - grupowanie, które pozwala kontrolować, jakie statusy miały przedstawione w raporcie rachunki.

Kolumny

Generując raport możemy zdecydować, które kolumny mają być w nim wyświetlane, a także sortować zestawione w nich dane.

W raportach metod płatności dostępne są następujące kolumny:

  1. "Wartość sprzedaży" - kwota wartości zarejestrowanej sprzedaży wyrażona w wybranej walucie.

  2. "Ilość transakcji" - dokładna liczba zarejestrowanych transakcji.

  3. "Pokaż procenty" - opcja, która pozwala wyświetlić, jaki procent całości stanowią poszczególne dane z raportu.

Filtrowanie

Raport metod płatności możemy dowolnie, na wiele sposobów filtrować. Dostępne jest m.in. filtrowanie po metodzie płatności, numerze rachunku, klientach, czy punktach sprzedaży.

Filtrowanie poprzez daty

Podstawową funkcją jest filtrowanie za pomocą dat. Dostępne jest filtrowanie poprzez:

  1. Datę utworzenia rachunku

  2. Datę zamknięcia rachunku

  3. Dzień miesiąca

  4. Dzień tygodnia

  5. Godzinę

  6. Zakres raportu POS

Domyślne filtrowanie to zakres raportu POS. Korzystając z tego filtra wybierzemy zakres dat, które ma obejmować raport. Warto pamiętać, że aby raport się wyświetlał, musimy ustawić datę początkową przed datą rozpoczęcia raportu POS. Przykładowo, jeżeli raport rozpoczął się o godzinie 9:00, zakres początkowy powinniśmy ustawić na kilka minut wcześniej. Ponadto jeżeli zakres raportu obejmuje kilka dni, musimy zaznaczyć cały jego zakres. Możemy jednak sprawdzić np. rachunki tylko z konkretnego dnia w ramach danego raportu:

  1. Dodajemy filtr “Data zamknięcia rachunku”.

  2. Wybieramy odpowiednią datę i zakres godzin.

  3. Klikamy “Zatwierdź”.

Raport możemy także zapisać jako segment, klikając zielony przycisk “Zapisz segment”. Więcej informacji o segmentach znajdziesz w tym artykule.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?