Punkty sprzedaży
Jak stworzyć punkty sprzedaży, podpiąć do nich sale, oraz domyślne kierunki rozchodów kategorii/produktów.
GoPOS Serwis avatar
Napisane przez GoPOS Serwis
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Punkty sprzedaży to  określenie, przez jakie definiujemy miejsca gdzie będą się odbywały transakcje zakupu produktów. Przeważnie każdy punkt sprzedaży posiada własną drukarkę fiskalną (jednak nie jest to warunkiem koniecznym). Do punktów sprzedaży możemy przypisać stworzone wcześniej sale, kierunki rozchodów (miejsca drukowania bonów), jak również podpiąć rozchody magazynowe.
W każdym puncie sprzedaży może pracować wiele terminali sprzedażowych GoPOS.

Przykładowo: 

  1. Punkt sprzedaży "SPRZEDAŻ BAR DÓŁ"

Mamy restaurację, która ma salę konsumencką na parterze, gdzie znajduje się bar przy którym nabijane są rachunki gości, o nazwie "SPRZEDAŻ BAR DÓŁ", na którym mamy stanowisko sprzedażowe GoPOS, oraz drukarkę fiskalną, na której będą drukowane rachunki.
Do stanowiska będziemy przypisywać:

wchodzimy na stronę app.gopos.pl, logujemy się ...

2. Punkt sprzedaży "SPRZEDAŻ BAR GÓRA"

Naszym drugim punktem sprzedaży będzie bar z ciastkami i kawą na piętrze, gdzie również mamy stanowisko sprzedażowe GoPOS wraz z drukarnią fiskalną, jednak do tego punktu przypiszemy górną salę, oraz jako domyślną kuchnię (kierunek rozchodu bar góra). 

Aplikacja sprzedażowa GoPOS (Windows/Android):

W aplikacji sprzedażowej mamy możliwość przypisania terminala do punktu sprzedaży, domyślna sala zaznaczy się automatycznie. Zawsze jednak możemy w łatwy sposób zmienić ustawienia w aplikacji sprzedażowej GoPOS, zmieniając punkt sprzedaży oraz domyślną salę.
Wybrane ustawienia oznaczają, że domyślnie w widoku stolików będziemy widzieć wybraną salę, jednak jak widzimy na dolnym pasku wyboru pomieszczenia mamy dostęp do sal/pomieszczeń z innych punktów sprzedaży. Natomiast w panelu bocznym rachunków domyślnie widzieć będziemy rachunki nabijane w wybranym punkcie sprzedaży, jednak tutaj również mamy dostęp do podejrzenia rachunków nabijanych w innych punktach sprzedaży, oraz do zbiorczego widoku wszystkich rachunków.

Aby zdefiniować drukowanie bonów na odpowiedniej kuchni (kierunku rozchodu), zalecamy przypisać kierunki rozchodów do kategorii lub produktów, a także musimy przypisać drukarkę do kuchni (kierunku rozchodu).

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?