Przejdź do głównej zawartości

Role i uprawnienia

Zarządzaj dostępem użytkowników i pracowników do funkcji systemu

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano wczoraj

Do czego służą role?

Role tworzy się, aby przyznać odpowiednią grupę uprawnień dla użytkowników i pracowników. Przykładowo, możemy zdefiniować rolę Kelner dla pracowników, nadając jej wybrane uprawnienia do aplikacji sprzedażowej w celu ograniczenia dostępu do wybranych funkcji.

Więcej informacji na temat zarządzania użytkownikami i pracownikami znajdziesz w tym artykule: Użytkownicy i pracownicy.

Czym są uprawnienia?

Uprawnienia pozwalają na przyznanie dostępu do podglądu poszczególnych narzędzi, możliwości ich edycji lub wykonania poszczególnych akcji. Uprawnienia dzielą się na uprawnienia dla użytkowników do aplikacji webowej i uprawnienia dla pracowników do aplikacji sprzedażowej.

Rola może mieć uprawnienia do aplikacji webowej i aplikacji sprzedażowej jednocześnie, np. w przypadku właściciela lub menagera restauracji.

Przy edycji uprawnień upewnij się, aby któryś z użytkowników miał przyznane pełne uprawnienia. W przypadku zabrania sobie uprawnień utracisz dostęp do panelu - skontaktuj się wtedy z nami.

Uprawnienia do aplikacji webowej

Zarządzanie pracownikami - Dostęp do edycji, dodawania, usuwania pracowników, generowania raportów czasów pracy

Zarządzanie stawką godzinową pracowników - Dostęp do podglądu i zmiany stawki godzinowej pracowników

Podgląd menu, produktów, kategorii oraz grup modyfikatorów - Dostęp do przeglądania menu, produktów, kategorii oraz grup modyfikatorów

Edycja menu, produktów, kategorii oraz grup modyfikatorów - Dostęp do edycji menu, produktów, kategorii oraz grup modyfikatorów

Podgląd cenników - Dostęp do przeglądania cenników

Edycja cenników - Dostęp do edycji cenników

Podgląd zniżek - Dostęp do przeglądania zniżek

Edycja zniżek - Dostęp do edycji zniżek

Wyświetlenie zamówień - Dostęp do przeglądania i sprawdzania szczegółów zamówienia

Edycja zamówień - Dostęp do edycji zamówień przez stronę

Zarządzanie fakturami bez rachunku - Dostęp do zarządzania fakturami bez przypisanych rachunków

Zarządzanie zamówieniami Live Orders - Dostęp do zakładki Live Orders oraz zmiany statusu przygotowania i dostawcy w rachunkach

Zarządzanie fakturami - Dostęp do wystawiania i edycji faktur

Edytowanie zatwierdzonych faktur - Dostęp do edytowania faktur, które zostały zatwierdzone (faktura pobrana w PDF jest uznana jako zatwierdzona)

Zarządzanie salami - Dostęp do konfiguracji pomieszczeń, punktów sprzedaży, kierunków

Zarządzanie klientami - Dostęp do edycji, dodawania i usuwania klientów

Zwroty płatności - Dostęp do zwracania płatności

Wyświetlenie raportów - Dostęp do generowania raportów sprzedaży

Zarządzanie użytkownikami - Dostęp do tworzenia, usuwania użytkowników

Zmiana ustawień - Dostęp do zarządzania ustawieniami. Edycja danych firmowych, metod płatności, podatków, instalacji aplikacji

Zarządzanie segmentami - Dostęp do tworzenia, edycji oraz usuwania segmentów

Dostęp do logowania na POS - Możliwość zalogowania się do systemu sprzedaży na terminalu lub tablecie

Rezerwacja stolików - Dostęp do zarządzania rezerwacjami

Wyświetlanie raportów POS - Dostęp do wyświetlania raportów POS

Zarządzanie KP/KW na zamkniętych raportach POS - Możliwość dodawania i edycji wpłat/wypłat na zamkniętych raportach POS

Dostęp do API - Zezwól użytkownikowi na dostęp do API GoPOS. Uprawnienie niezbędne dla kont przydzielonym zewnętrznym integracjom

Otrzymuj powiadomienia - Włączenie tej opcji spowoduje że użytkownik będzie otrzymywał podstawowe powiadomienia na e-mail: m.in. raport POS po jego zamknięciu

Uprawnienia do aplikacji sprzedażowej (POS)

Wydruk rachunku wstępnego - Możliwość wydruku rachunku wstępnego

Ponowny wydruk rachunku fiskalnego - Możliwość ponownego wydruku rachunku fiskalnego

Możliwość wydrukowania rachunku fiskalnego - Możliwość wydrukowania rachunku fiskalnego

Wydruk faktury - Możliwość wystawienia faktury do rachunku

Możliwość wydruku kopii rachunku po jego zamknięciu - Możliwość wydruku kopii rachunku po jego zamknięciu

Możliwość wydruku kopii rachunku z poziomu aktywności - Możliwość wydruku kopii rachunku z poziomu aktywności

Przejmowanie zamówienia (OD innego kelnera) - Możliwość przejęcia rachunku od innego pracownika. Podgląd do rachunków innych pracowników

Przekazywanie zamówienia (DO innego kelnera) - Możliwość przekazania rachunku innemu pracownikowi

Przejmowanie rachunków zewnętrznych - Możliwość przejęcia rachunku z zewnętrznego źródła (np. GoOrder)

Dzielenie rachunku - Możliwość dzielenia swoich rachunków

Łączenie rachunku - Możliwość łączenia swoich rachunków

Zamykanie rachunku - Możliwość zamknięcia rachunku

Metoda płatności "Rozchód wewnętrzny" - Możliwość zamknięcia rachunku na rozchód wewnętrzny

Możliwość zmiany ceny produktu - Możliwość zmiany ceny pozycji na rachunku

Ustawianie maksymalnej ceny zamówienia - Możliwość ustawienia ceny maksymalnej rachunku

Dodawanie klienta do zamówienia - Możliwość wyszukania i dodania klienta do rachunku

Skanowanie kart klienta - Możliwość dodawania klientów poprzez zeskanowanie karty

Stornowanie na otwartym rachunku - Możliwość usuwania pozycji na rachunku niezapisanym (rachunek nie został wysłany jeszcze np. do kuchni)

Stornowanie na zapisanym rachunku - Możliwość usuwania pozycji na rachunku zapisanym (rachunek został wysłany np. do kuchni)

Zmiana metody płatności na rachunku - Możliwość zmiany metody płatności w zamkniętym rachunku

Dodawanie rabatów do rachunku - Możliwość dodania zniżki do rachunku. Blokowanie konkretnych zniżek jest ustawiane do roli (w menu -> zniżki)

Dodawanie voucherów do rachunku - Możliwość dodania vouchera do rachunku

Sprzedaż pozycji z zerową ceną - Możliwość sprzedaży pozycji za 0zł

Ręczne ustawianie wagi produktu - Możliwość ręcznego przypisania wagi do produktu ważonego

Unieważnienie rachunku - Możliwość unieważnienia zamkniętego rachunku

Edycja rachunku bez przejmowania - Możliwość edycji rachunku przypisanego do innego pracownika bez przejmowania go

Otwieranie raportów - Możliwość otwierania raportu kasowego i zmianowego

Otwieranie raportów Offline - "Raport offline" jest aktywowany, gdy urządzenie POS nie może nawiązać połączenia z serwerem GoPOS z przyczyn technicznych. Raporty powstałe w trybie offline przesyłane są do serwera GoPOS natychmiast po nawiązaniu połączenia. Funkcja ta daje uprawnienia do otwarcia raportów offline podczas tymczasowych przerw w dostępie do serwera GoPOS. Nie dotyczy to sytuacji, gdy urządzenie nie ma dostępu do Internetu

Zamykanie raportów - Możliwość zamykania raportu kasowego i zmianowego

Zamknięcie raportu kasowego z otwartymi rachunkami - Możliwość zamknięcia raportu kasowego, podczas gdy nie wszystkie rachunki są zamknięte

Odczyt raportów - Możliwość odczytu raportu zmianowego i kasowego

Zmiana typu raportu (kasowy, zmianowy) - Możliwość zmiany ustawień z raportu zmianowego na kasowy i odwrotnie

Dodawanie i edycja wpłat/wypłat do kasy - Możliwość dodawania i edycji wpłat/wypłat do kasy

Dodawanie/edycja klienta - Możliwość tworzenia i edycji nowych klientów

Usuwanie klienta - Możliwość usuwania klientów

Wylogowywanie - Możliwość wylogowania się z terminala

Ustawienia drukarki fiskalnej - Możliwość konfiguracji drukarek fiskalnych i bonowych

Ponowne wysyłanie zamówienia do kuchni - Możliwość ponownego wysłania rachunku na kuchnie

Podgląd czasów pracy - Możliwość podglądu czasów pracy

Możliwość sprzedaży - W przypadku braku tego uprawnienia, pracownik będzie miał dostęp tylko do czasów pracy

Podgląd własnego podsumowania sprzedaży - Dostęp do podsumowania swojego aktualnego raportu sprzedaży

Przekraczanie limitu zniżek - Możliwość przekroczenia dziennego limitu zniżek dla danego klienta

Przekraczanie limitu kwoty metody płatności - Możliwość zamknięcia rachunku na kwotę przekraczającą limit dla danej metody płatności

Dostęp do ustawień terminala - Możliwość zmian ustawień specyficznych dla danego terminala, jak np. konfiguracja drukarek, terminali płatniczych czy też widoczność poszczególnych przycisków

Dostęp do aktywności - Możliwość podglądu historii zamkniętych rachunków

Dostęp do tablicy Live orders - Dostęp do tablicy Live orders z poziomu POS

Możliwość sprzedaży niepełnych produktów - Możliwość sprzedaży np. połowy dodawanego produktu

Sprzedaż bez meldunku - Możliwość sprzedaży bez zameldowania (rozpoczęcia pracy w systemie)

Niektóre uprawnienia zależą od innych. Np. edycja wymaga zazwyczaj uprawnienia do podglądu.


Role to podstawa kontroli dostępu w systemie. Po ich skonfigurowaniu przypisz je odpowiednim użytkownikom i pracownikom w ustawieniach kont.

Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?