Do czego służą role?
Role tworzy się, aby przyznać odpowiednią grupę uprawnień dla użytkowników i pracowników. Przykładowo, możemy zdefiniować rolę Kelner dla pracowników, nadając jej wybrane uprawnienia do aplikacji sprzedażowej w celu ograniczenia dostępu do wybranych funkcji.
Więcej informacji na temat zarządzania użytkownikami i pracownikami znajdziesz w tym artykule: Użytkownicy i pracownicy.
Czym są uprawnienia?
Uprawnienia pozwalają na przyznanie dostępu do podglądu poszczególnych narzędzi, możliwości ich edycji lub wykonania poszczególnych akcji. Uprawnienia dzielą się na uprawnienia dla użytkowników do aplikacji webowej i uprawnienia dla pracowników do aplikacji sprzedażowej.
Rola może mieć uprawnienia do aplikacji webowej i aplikacji sprzedażowej jednocześnie, np. w przypadku właściciela lub menagera restauracji.
Przy edycji uprawnień upewnij się, aby któryś z użytkowników miał przyznane pełne uprawnienia. W przypadku zabrania sobie uprawnień utracisz dostęp do panelu - skontaktuj się wtedy z nami.
Uprawnienia do aplikacji webowej
Zarządzanie pracownikami - Dostęp do edycji, dodawania, usuwania pracowników, generowania raportów czasów pracy
Zarządzanie stawką godzinową pracowników - Dostęp do podglądu i zmiany stawki godzinowej pracowników
Podgląd menu, produktów, kategorii oraz grup modyfikatorów - Dostęp do przeglądania menu, produktów, kategorii oraz grup modyfikatorów
Edycja menu, produktów, kategorii oraz grup modyfikatorów - Dostęp do edycji menu, produktów, kategorii oraz grup modyfikatorów
Podgląd cenników - Dostęp do przeglądania cenników
Edycja cenników - Dostęp do edycji cenników
Podgląd zniżek - Dostęp do przeglądania zniżek
Edycja zniżek - Dostęp do edycji zniżek
Wyświetlenie zamówień - Dostęp do przeglądania i sprawdzania szczegółów zamówienia
Edycja zamówień - Dostęp do edycji zamówień przez stronę
Zarządzanie fakturami bez rachunku - Dostęp do zarządzania fakturami bez przypisanych rachunków
Zarządzanie zamówieniami Live Orders - Dostęp do zakładki Live Orders oraz zmiany statusu przygotowania i dostawcy w rachunkach
Zarządzanie fakturami - Dostęp do wystawiania i edycji faktur
Edytowanie zatwierdzonych faktur - Dostęp do edytowania faktur, które zostały zatwierdzone (faktura pobrana w PDF jest uznana jako zatwierdzona)
Zarządzanie salami - Dostęp do konfiguracji pomieszczeń, punktów sprzedaży, kierunków
Zarządzanie klientami - Dostęp do edycji, dodawania i usuwania klientów
Zwroty płatności - Dostęp do zwracania płatności
Wyświetlenie raportów - Dostęp do generowania raportów sprzedaży
Zarządzanie użytkownikami - Dostęp do tworzenia, usuwania użytkowników
Zmiana ustawień - Dostęp do zarządzania ustawieniami. Edycja danych firmowych, metod płatności, podatków, instalacji aplikacji
Zarządzanie segmentami - Dostęp do tworzenia, edycji oraz usuwania segmentów
Dostęp do logowania na POS - Możliwość zalogowania się do systemu sprzedaży na terminalu lub tablecie
Rezerwacja stolików - Dostęp do zarządzania rezerwacjami
Wyświetlanie raportów POS - Dostęp do wyświetlania raportów POS
Zarządzanie KP/KW na zamkniętych raportach POS - Możliwość dodawania i edycji wpłat/wypłat na zamkniętych raportach POS
Dostęp do API - Zezwól użytkownikowi na dostęp do API GoPOS. Uprawnienie niezbędne dla kont przydzielonym zewnętrznym integracjom
Otrzymuj powiadomienia - Włączenie tej opcji spowoduje że użytkownik będzie otrzymywał podstawowe powiadomienia na e-mail: m.in. raport POS po jego zamknięciu
Uprawnienia do aplikacji sprzedażowej (POS)
Wydruk rachunku wstępnego - Możliwość wydruku rachunku wstępnego
Ponowny wydruk rachunku fiskalnego - Możliwość ponownego wydruku rachunku fiskalnego
Możliwość wydrukowania rachunku fiskalnego - Możliwość wydrukowania rachunku fiskalnego
Wydruk faktury - Możliwość wystawienia faktury do rachunku
Możliwość wydruku kopii rachunku po jego zamknięciu - Możliwość wydruku kopii rachunku po jego zamknięciu
Możliwość wydruku kopii rachunku z poziomu aktywności - Możliwość wydruku kopii rachunku z poziomu aktywności
Przejmowanie zamówienia (OD innego kelnera) - Możliwość przejęcia rachunku od innego pracownika. Podgląd do rachunków innych pracowników
Przekazywanie zamówienia (DO innego kelnera) - Możliwość przekazania rachunku innemu pracownikowi
Przejmowanie rachunków zewnętrznych - Możliwość przejęcia rachunku z zewnętrznego źródła (np. GoOrder)
Dzielenie rachunku - Możliwość dzielenia swoich rachunków
Łączenie rachunku - Możliwość łączenia swoich rachunków
Zamykanie rachunku - Możliwość zamknięcia rachunku
Metoda płatności "Rozchód wewnętrzny" - Możliwość zamknięcia rachunku na rozchód wewnętrzny
Możliwość zmiany ceny produktu - Możliwość zmiany ceny pozycji na rachunku
Ustawianie maksymalnej ceny zamówienia - Możliwość ustawienia ceny maksymalnej rachunku
Dodawanie klienta do zamówienia - Możliwość wyszukania i dodania klienta do rachunku
Skanowanie kart klienta - Możliwość dodawania klientów poprzez zeskanowanie karty
Stornowanie na otwartym rachunku - Możliwość usuwania pozycji na rachunku niezapisanym (rachunek nie został wysłany jeszcze np. do kuchni)
Stornowanie na zapisanym rachunku - Możliwość usuwania pozycji na rachunku zapisanym (rachunek został wysłany np. do kuchni)
Zmiana metody płatności na rachunku - Możliwość zmiany metody płatności w zamkniętym rachunku
Dodawanie rabatów do rachunku - Możliwość dodania zniżki do rachunku. Blokowanie konkretnych zniżek jest ustawiane do roli (w menu -> zniżki)
Dodawanie voucherów do rachunku - Możliwość dodania vouchera do rachunku
Sprzedaż pozycji z zerową ceną - Możliwość sprzedaży pozycji za 0zł
Ręczne ustawianie wagi produktu - Możliwość ręcznego przypisania wagi do produktu ważonego
Unieważnienie rachunku - Możliwość unieważnienia zamkniętego rachunku
Edycja rachunku bez przejmowania - Możliwość edycji rachunku przypisanego do innego pracownika bez przejmowania go
Otwieranie raportów - Możliwość otwierania raportu kasowego i zmianowego
Otwieranie raportów Offline - "Raport offline" jest aktywowany, gdy urządzenie POS nie może nawiązać połączenia z serwerem GoPOS z przyczyn technicznych. Raporty powstałe w trybie offline przesyłane są do serwera GoPOS natychmiast po nawiązaniu połączenia. Funkcja ta daje uprawnienia do otwarcia raportów offline podczas tymczasowych przerw w dostępie do serwera GoPOS. Nie dotyczy to sytuacji, gdy urządzenie nie ma dostępu do Internetu
Zamykanie raportów - Możliwość zamykania raportu kasowego i zmianowego
Zamknięcie raportu kasowego z otwartymi rachunkami - Możliwość zamknięcia raportu kasowego, podczas gdy nie wszystkie rachunki są zamknięte
Odczyt raportów - Możliwość odczytu raportu zmianowego i kasowego
Zmiana typu raportu (kasowy, zmianowy) - Możliwość zmiany ustawień z raportu zmianowego na kasowy i odwrotnie
Dodawanie i edycja wpłat/wypłat do kasy - Możliwość dodawania i edycji wpłat/wypłat do kasy
Dodawanie/edycja klienta - Możliwość tworzenia i edycji nowych klientów
Usuwanie klienta - Możliwość usuwania klientów
Wylogowywanie - Możliwość wylogowania się z terminala
Ustawienia drukarki fiskalnej - Możliwość konfiguracji drukarek fiskalnych i bonowych
Ponowne wysyłanie zamówienia do kuchni - Możliwość ponownego wysłania rachunku na kuchnie
Podgląd czasów pracy - Możliwość podglądu czasów pracy
Możliwość sprzedaży - W przypadku braku tego uprawnienia, pracownik będzie miał dostęp tylko do czasów pracy
Podgląd własnego podsumowania sprzedaży - Dostęp do podsumowania swojego aktualnego raportu sprzedaży
Przekraczanie limitu zniżek - Możliwość przekroczenia dziennego limitu zniżek dla danego klienta
Przekraczanie limitu kwoty metody płatności - Możliwość zamknięcia rachunku na kwotę przekraczającą limit dla danej metody płatności
Dostęp do ustawień terminala - Możliwość zmian ustawień specyficznych dla danego terminala, jak np. konfiguracja drukarek, terminali płatniczych czy też widoczność poszczególnych przycisków
Dostęp do aktywności - Możliwość podglądu historii zamkniętych rachunków
Dostęp do tablicy Live orders - Dostęp do tablicy Live orders z poziomu POS
Możliwość sprzedaży niepełnych produktów - Możliwość sprzedaży np. połowy dodawanego produktu
Sprzedaż bez meldunku - Możliwość sprzedaży bez zameldowania (rozpoczęcia pracy w systemie)
Niektóre uprawnienia zależą od innych. Np. edycja wymaga zazwyczaj uprawnienia do podglądu.
Role to podstawa kontroli dostępu w systemie. Po ich skonfigurowaniu przypisz je odpowiednim użytkownikom i pracownikom w ustawieniach kont.
Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT.
