W tym artykule dowiesz się, jak skonfigurować produkty i ich opakowania (np. kartony), aby automatycznie dodawały się do zamówień na wynos i z dostawą. Takie ustawienie znacznie ułatwia pracę obsługi, przyspiesza proces sprzedaży i minimalizuje ryzyko pomyłek.
Aby przejść do konfiguracji, konieczne będzie korzystanie z produktów oraz grup modyfikatorów. Dowiedz się więcej z artykułów:
Konfiguracja automatycznych opakowań
Załóżmy, że chcesz, aby do każdej pizzy zamawianej na wynos lub z dostawą doliczany był karton za 2 zł.
1. Dodaj grupę modyfikatorów do produktu
Przejdź do edycji produktu (np. Pizza).
Dodaj grupę modyfikatorów zawierającą produkt „Karton”.
2. Ustaw parametry modyfikatora
Aby karton dodawał się automatycznie:
Przejdź do edycji grupy modyfikatorów.
Ustaw dla kartonu:
Minimalna ilość: 1
Maksymalna ilość: 1
Ilość wybrana: 1
3. Ogranicz dostępność tylko do wynosów i dostaw
Wejdź w edycję produktu „Karton”.
W sekcji „Typ rachunku” zaznacz tylko: Na wynos i Dostawa.
Ustawienie domyślnej ilości oraz ograniczenie typu rachunku sprawia, że karton zostanie automatycznie doliczony tylko wtedy, gdy zamówienie jest złożone z odbiorem lub z dostawą. Dla rachunków na miejscu – opakowanie nie będzie dodane.
Automatyczne opakowania tylko w GoOrder
Jeśli chcesz, by opakowania automatycznie dodawały się tylko w sklepie GoOrder, a nie na POS:
Dezaktywuj grupę modyfikatorów opakowania – POS jej nie wyświetli, umożliwiając ręczne dobijanie kartonu jako osobnej pozycji do rachunku.
Wyślij menu do GoOrder.
Sklep nadal będzie używał tej grupy do doliczania opakowań zgodnie z ustawieniami.
Dzięki tej konfiguracji możesz zapewnić automatyczne doliczanie opakowań tylko tam, gdzie to potrzebne. To rozwiązanie wspiera płynność pracy i eliminuje błędy podczas realizacji zamówień.
Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT.