W tym artykule znajdziesz szczegółową instrukcję konfiguracji drukarek Posnet. Instrukcja jest uniwersalna dla drukarek Posnet online, czyli:
Posnet Trio Online
Posnet Thermal HD Online
Posnet Thermal XL Online
Posnet Thermal XL2 Online
Posnet Temo Online
Drukarki w zależności od wybranego modelu mogą nie zawierać wszystkich sposobów połączenia, np. w domyślnej wersji Posnet Trio Online nie ma wejścia na kabel sieciowy. Przed nabyciem drukarki fiskalnej upewnij się, czy wybrany przez Ciebie model może być połączony w wybrany przez Ciebie sposób.
Instrukcja jest napisana bardzo szczegółowo, natomiast całość konfiguracji drukarki fiskalnej w praktyce zajmuje kilka minut :)
Drukowanie raportu wejścia/wyjścia
Pierwszym krokiem jest sprawdzenie obecnej konfiguracji drukarki. Wszystkie niezbędne informacje na temat ustawionego sposobu komunikacji czy ustawień sieciowych znajdziesz w raporcie wejścia wyjścia. Aby go wydrukować kliknij bezpośrednio na drukarce:
OK > Raporty > Raporty niefiskalne > Raport wejścia/wyjścia.
Jak czytać raport wejścia/wyjścia?
W wydrukowanym raporcie najważniejszymi informacjami jest sekcja Interfejs PC oraz sekcja Konfiguracja TCP/IP.
W sekcji Interfejs PC znajdziesz:
Interfejs: USB lub TCP/IP
Protokół: POSNET
Strona kodowa: WINDOWS 1250
Interfejs TCP/IP jest używany w komunikacji po kablu sieciowym oraz po Wifi.
W sekcji Konfiguracja TCP/IP znajdziesz:
Interfejs: Ethernet / Wifi
Adres IP
Maska podsieci
Brama
Preferowany DNS
Alternatywny DNS
DHCP: TAK / NIE
Dane takie jak adres IP, maska podsieci, brama i DNS mogą różnić się w zależności od konfiguracji Twojej sieci.
Wybór sposobu połączenia drukarki fiskalnej Posnet
Drugim krokiem jest wybranie sposobu komunikacji drukarki fiskalnej z urządzeniem sprzedażowym. W zależności od modelu drukarki dostępne są opcje:
połączenie USB
połączenie kablem sieciowym po LAN (Ethernet)
połączenie WiFi
Drukarki Posnet Trio Online czasem posiadają możliwość połączenia po Bluetooth, natomiast nie zalecamy tego rozwiązania przez niestabilność połączenia.
W zależności od wybranego przez Ciebie sposobu przygotuj:
dla USB: kabel USB A-B (jest zawarty w zestawie z drukarką fiskalną)
dla połączenia kablem sieciowym: kabel Ethernet/RJ45
dla połączenia WiFi: nazwę sieci i hasło
W połączeniu po LAN lub Wifi pamiętaj, że do prawidłowej konfiguracji koniecznie jest, aby drukarka i POS znajdowały się w tej samej sieci.
Konfiguracja interfejsu PC
Jeżeli wybrałeś sposób komunikacji i różni się on od interfejsu znajdującego się na raporcie wejścia/wyjścia konieczna jest jego zmiana. Interfejs można zmienić klikając bezpośrednio na drukarce: OK > Konfiguracja > Konfiguracja połączeń > Usługi PC > Interfejs PC w tym miejscu dokonujesz konfiguracji.
Dla USB:
Interfejs: USB
Protokół: POSNET
Strona kodowa: WINDOWS 1250
Dla LAN lub Wifi:
Interfejs: TCP/IP
Port: 6666
Strona kodowa: WINDOWS 1250
Jeżeli dokonałeś zmiany po wyborze strony kodowej nastąpi reset urządzenia. Jeżeli interfejs był już wcześniej ustawiony i jedynie potwierdzisz wcześniejszą konfigurację to urządzenie nie zresetuje się. Po resecie dla pewności możesz ponownie wydrukować raport wejścia/wyjścia i sprawdzić wprowadzone zmiany.
W większości drukarek występuje tylko jeden interfejs PC, natomiast nowsze modele mogą posiadać dwa interfejsy PC: PC1 i PC2. W ten sposób jeden interfejs może być ustawiony na TCP/IP i drugi na USB.
Połączenie z siecią Wifi
Przed połączeniem drukarki fiskalnej z siecią wifi upewnij się, czy na wydruku raportu wejścia/wyjścia w sekcji Konfiguracja TCP/IP jest ustawiony Interfejs: Wifi.
Jeżeli zamiast niego jest wybrany Interfejs: Ethernet to znaczy, że drukarka domyślnie łączy się z siecią po kablu sieciowym. By to zmienić na drukarce wybierz:
OK > Konfiguracja > Konfiguracja połączeń > TCP IP > Interfejs. W tym miejscu zmień opcję na Wifi, kliknij OK, zejdź do niższych opcji, gdzie znajdziesz przycisk Zapisz.
Przed podłączeniem drukarki z wifi upewnij się, czy ten model drukarki ma wbudowany moduł wifi. Bez niego nie ma możliwości podłączenia drukarki po wifi.
Gdy Interfejs TCP/IP jest wybrany jako Wifi ponownie na drukarce fiskalnej przejdź do OK > Konfiguracja > Konfiguracja połączeń > Wifi > Wyszukaj sieć. Na liście sieci wybierz tę, z którą jest połączony POS i wprowadź hasło.
Hasło wpisuje się poprzez wprowadzenie znaku przyciskami góra/dół, przycisk OK przechodzi do następnego znaku. Kliknięcie przycisku OK na pustym znaku wprowadza hasło. Wielkość liter w haśle ma znaczenie.
Po tych krokach drukarka jest połączona z siecią wifi i można przejść do szczegółowej konfiguracji TCP/IP opisanej poniżej.
Połączenie USB
Kabel USB wpinamy do drukarki fiskalnej i drugi koniec do POS’a. Drukarka powinna być od razu widoczna w Androidzie, pytając o uprawnienia do korzystania z urządzenia.
Jeżeli decydujesz się na podłączenie drukarki fiskalnej Posnet po USB pamiętaj, że drukarka nadal musi mieć dostęp do internetu w celu wysyłania niezbędnych danych do repozytorium. Podłączenie drukarki fiskalnej do internetu jest obowiązkiem właściciela urządzenia.
Połączenie LAN
Kabel RJ45 wpinamy do drukarki fiskalnej i do routera/switcha.
Prawidłowo wpięty kabel Ethernet do drukarki
Odpowiednio wpięty kabel do właściwego portu, spowoduje zaświecenie się diody pomarańczowej i zielonej. Gdyby po wpięciu kabla diody się nie świeciły/świeci się tylko jedna oraz konfiguracja drukarki fiskalnej na wydruku wejścia/wyjścia jest poprawna, należy zweryfikować urządzenia odpowiadające za komunikację w tej sieci (router/switche) lub wezwać firmę odpowiedzialna za sieć w naszym lokalu.
Czym jest parametr DHCP w interfejsie TCP/IP?
Na wydruku wejścia/wyjścia znajdziesz informację na temat DHCP.
DHCP TAK - drukarka automatycznie przydziela i ustawia sobie adres IP i pozostałe dane takie jak maskę, bramę i DNSy. Opcja zalecana przy połączeniu drukarki fiskalnej po USB lub przy pierwszej konfiguracji drukarki do sieci.
DHCP NIE - drukarce należy ręcznie wprowadzić adres IP i pozostałe dane. Zalecana przez nas opcja pozwalająca na stałą konfigurację urządzenia, minimalizując szanse na brak komunikacji w przypadku różnych wydarzeń w sieci lub gdy drukarka jest wyłączana po zamknięciu zmiany.
Jeżeli nie znasz ustawień swojej sieci przejdź na drukarce do:
OK > Konfiguracja > Konfiguracja połączeń > TCP/IP > ustaw DHCP na TAK i zapisz zmianę. Następnie wydrukuj raport wejścia wyjścia.
Wydrukowany raport powinien mieć uzupełnione dane z konfiguracji TCP/IP.
Gdy raport nie zawiera danych i drukuje kreski w ich miejscu to znaczy, że drukarka nie ma połączenia z siecią. Sprawdź czy drukarka ma poprawnie wpięty kabel sieciowy z obu stron lub czy jest poprawnie połączona z siecią po Wifi.
Konfiguracja TCP/IP dla stałego adresu IP (DHCP NIE)
Gdy znasz już sugerowany adres IP, maskę oraz bramę wykorzystamy je w celu ich stałego przypisania na urządzeniu.
Przejdź na drukarce do OK > Konfiguracja > Konfiguracja połączeń > TCP/IP > ustaw DHCP na NIE > Zapisz.
Następnie ponownie wejdź w TCP/IP i ustaw kolejno:
Adres IP (przepisz z raportu)
Maska podsieci (przepisz z raportu)
Brama (przepisz z raportu)
Preferowany DNS (wprowadź 8.8.8.8)
Alternatywny DNS (wprowadź 8.8.4.4)
Zapisz zmiany.
Poprawnie uzupełniona konfiguracja powinna wyglądać przykładowo w taki sposób:
Jeżeli współpracujesz z firmą zarządzającą siecią w Twoim lokalu możesz dopytać ich o zalecaną konfigurację urządzeń pod kątem adresu IP, maski lub bramy.
Dodanie drukarki na POS
Po powyższych konfiguracjach drukarka jest gotowa do dodania ją w aplikacji sprzedażowej. Proces dodania urządzeń jest opisany w tym artykule:
Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT.