Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeGoPOS 2.0 - artykuły dodatkoweUrządzenia
Konfiguracja urządzeń - drukarki fiskalne
Konfiguracja urządzeń - drukarki fiskalne

Drukarka fiskalna, konfiguracja drukarki fiskalnej

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad rok temu

System GoPOS umożliwia korzystanie z urządzeń niezbędnych do prowadzenia sprzedaży - m.in. drukarek fiskalnych. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak skonfigurować drukarkę fiskalną.


Dodawanie drukarki fiskalnej

Drukarkę możemy dodać już po pierwszym zalogowaniu do systemu, poprzez kreator konfiguracji, który przeprowadzi nas przez instalację urządzenia krok po kroku. O tym, jak dodawać urządzenia za pomocą kreatora przeczytasz w tym artykule. Instrukcję jak konfigurować urządzenia za pomocą kreatora znajdziesz też w naszym tutorialu.

Jeżeli pominęliśmy konfigurację drukarki za pomocą kreatora lub zrobiliśmy to nieprawidłowo, w każdej chwili możemy dodać urządzenie poprzez ustawienia.

  1. Otwieramy panel z trzema paskami.

  2. Wybieramy “Ustawienia”, a następnie “Urządzenia”.

  3. Klikamy “Dodaj nowe”.

Drukarkę fiskalną, podobnie jak inny sprzęt, możemy skonfigurować na 2 sposoby.

Automatyczne dodawanie

Dodawanie automatyczne jest zdecydowanie szybszą metodą konfiguracji.

  1. Z wyświetlonej listy urządzeń łatwo odnajdziemy drukarkę, wybierając w polu “Typ urządzenia” - “Drukarka”.

  2. W polu “Typ połączenia” wybieramy sposób, w jaki nasza drukarka została podłączona. System GoPOS obsługuje następujące typy połączenia: LAN, USB, Bluetooth, Internal.

  3. Gdy odnajdziemy naszą drukarkę, klikamy przy niej znak “+”.

  4. Potwierdzamy przyciskiem “Zapisz”.

  5. Możemy także skonfigurować dodatkowe ustawienia, takie jak:

    1. przypisanie domyślnego typu drukarki. Wybieramy typ “Drukarka fiskalna”.

    2. zaawansowane ustawienia, w których wybierzemy ilość wydruków dla poszczególnych kierunków rozchodu oraz szerokość papieru.

Dodawanie ręczne

Jeżeli drukarki nie uda się wyszukać automatycznie, możemy zrobić to ręcznie. Zrobimy to, łącząc się z drukarką np. poprzez LAN.

  1. Klikamy niebieski przycisk “Dodaj ręcznie”.

  2. Wprowadzamy nazwę drukarki fiskalnej.

  3. W polu “Typ urządzenia” wybieramy “Drukarka”.

  4. W polu “Sterownik” wybieramy sterownik odpowiedni dla naszej drukarki.

  5. Uzupełniamy adres IP urządzenia.

  6. Pozostałe dane zostaną uzupełnione automatycznie.

  7. Potwierdzamy przyciskiem “Zapisz”.

  8. Podobnie jak przy automatycznej konfiguracji, możemy wybrać typ drukarki oraz zaawansowane ustawienia.

Jaki sterownik urządzenia?

Sterownik to inaczej protokół urządzenia. To część programu, która odpowiada za urządzenie i pozwala połączyć je z systemem. Sterownik wybieramy w zależności od urządzenia. Często odpowiada on nazwie producenta drukarki. Przykładowo, dla drukarek firmy Posnet wybieramy sterownik Posnet.

Jaki typ połączenia?

Typ połączenia zależy od tego, jakie sposoby łączności obsługuje nasza drukarka. Najczęstszymi opcjami, z których możemy korzystać w większości drukarek jest połączenie poprzez USB lub LAN.

  1. USB - z połączenia za pomocą kabla USB skorzystamy, gdy chcemy dodać drukarkę automatycznie. W takim wypadku musimy podpiąć drukarkę do terminalu POS i wyszukać na nim naszą drukarkę.

  2. LAN - łączność za pomocą LAN wybierzemy, gdy chcemy dodać sprzęt automatycznie lub - jeżeli nie uda się w ten sposób - ręcznie. Przy dodawaniu ręcznym będziemy potrzebować adresu IP drukarki.

  3. Dostępne są także drukarki wbudowane/wewnętrzne. Przykładem takiego urządzenia jest Posnet Vero. W takim wypadku nie potrzebna jest dodatkowa konfiguracja - drukarka będzie ustawiona na urządzeniu automatycznie.

Jak znaleźć adres IP drukarki?

Jeżeli system nie wyszuka naszej drukarki automatycznie, możemy zrobić to ręcznie, wpisując jej adres IP. W zależności od modelu naszego urządzenia, adres IP odnajdziemy w nieco inny sposób. Informacje o tym, jak to zrobić, powinniśmy znaleźć w instrukcji obsługi naszej drukarki. Przykładowo w drukarkach ze sterownikiem Posnet zrobimy to następująco:

  1. Klikamy “OK”.

  2. Wchodzimy w raporty.

  3. Wybieramy niefiskalne.

  4. Wybieramy raport wejścia/wyjścia.

  5. Urządzenie wydrukuje raport, na którym znajdziemy jego adres IP.

Przypisywanie drukarki

Drukarkę możemy przypisać do terminalu od razu po jej dodaniu, wybierając odpowiedni typ drukarki w sekcji “Domyślna drukarka”, a także przypisać ją do odpowiednich kierunków rozchodu. Możemy jednak zrobić to także później.

  1. Po wybraniu w ustawieniach zakładki “Urządzenia”, klikamy na “Przypisz urządzenia”.

  2. W sekcji “Domyślna drukarka” przy “Fiskalna” klikamy “Przypisz”.

  3. Z listy wybieramy naszą drukarkę i ponownie przy niej klikamy “Przypisz”.

  4. Możemy także w sekcji “Kierunki” do wcześniej skonfigurowanych w aplikacji webowej kierunków rozchodu przypisać naszą drukarkę, klikając przy danym kierunku na ikonę edycji.

  5. W kolejnym oknie przy danej drukarce wybieramy ilość wydruków. Możemy także za pomocą suwaka wybrać opcję “Domyślna konfiguracja”, dzięki której wszystkie urządzenia będą miały tę samą konfigurację.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?