W systemie GoPOS możesz konfigurować cenniki, zmieniać w nich ceny produktów względem punktu sprzedaży, typu rachunku, dostępności czy grupy klientów. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak korzystać z tych funkcjonalności.
Do czego służą cenniki?
Cenniki umożliwiają ustalanie cen dla produktów, zestawów oraz ich poszczególnych elementów przy ograniczaniu ich do konkretnych punktów sprzedaży czy grup klientów bądź zgodnie z ustaloną dostępnością. Dzięki temu rozwiązaniu szybko wprowadzisz wszystkie zmiany w cenach z jednego miejsca, bez konieczności edytowania poszczególnych produktów.
Zastosowanie cenników jest całkowicie opcjonalne – jeżeli stosujesz jednolite ceny w menu niezależnie od typu rachunku czy źródła, możesz korzystać z domyślnych cen.
Tworzenie cennika
W aplikacji webowej na app.gopos.io po lewej stronie wybierz zakładkę Menu.
Kliknij Cenniki.
Kliknij niebieski przycisk Dodaj w prawym górnym rogu.
W nowym oknie uzupełnij:
Nazwę cennika
Dostępność (opcjonalnie) – określa dostępność cennika dla dat, dni czy godzin.
Zatwierdź przyciskiem Zapisz.
Więcej o dostępnościach przeczytasz tutaj: Dostępności.
Zarządzanie utworzonymi cennikami
W zakładce Cenniki możesz zarządzać wszystkimi utworzonymi cennikami. Znajdziesz tu trzy podzakładki:
Cenniki – lista wszystkich cenników z informacją o statusie i przypisanej dostępności.
Grupowa edycja – umożliwia edycję cen dla wszystkich cenników jednocześnie.
Warunki użycia – służy do określenia, kiedy dany cennik ma obowiązywać.
W wierszu każdego cennika (menu trzech kropek) znajdziesz opcje:
Edytuj – edycja nazwy i dostępności.
Edytuj ceny – edycja cen konkretnego cennika.
Usuń
Dezaktywuj
Grupowa edycja
W tej sekcji zobaczysz zestawienie wszystkich cenników w formie tabeli. Kolumny to m.in.:
Kategoria
Produkt
Wariant
Grupa
Modyfikator
Domyślna cena – klikając trzy kropki w komórce, możesz ustawić cenę dla wszystkich lub wybranych cenników.
Tabela umożliwia sortowanie, filtrowanie, wybór widocznych kolumn i dodawanie segmentów.
W niektórych kolumnach znajdziesz ikonę lupy umożliwiającą wyszukiwanie po nazwie.
Akcje na cenniku
Pod każdym cennikiem kliknij przycisk Wykonaj akcję, by wybrać sposób ustawienia cen:
Ustaw cenę domyślną – ceny z kolumny „Domyślna cena”
Ustaw cenę na podstawie cennika – kopiowanie cen z innego cennika
Ustaw cenę – ręczne ustawienie jednej ceny dla wszystkich produktów
Zmień cenę o X względem ceny domyślnej – modyfikacja cen względem domyślnej
Zmień cenę o X względem cennika – modyfikacja cen względem innego cennika
Resetuj cenę – usunięcie wprowadzonych wcześniej cen
Wykonywane akcje dotyczą tylko widocznych pozycji w tabeli – skorzystaj z filtrów, by zawęzić zakres zmian.
Przykład: filtrowanie kategorii Pizza i wybór opcji „Ustaw cenę domyślną” spowoduje zmianę tylko dla tej kategorii.
Edytuj ceny
Opcja Edytuj ceny dostępna jest dla każdego cennika. Wyświetla kolumnę z cenami i opcje zarządzania (analogicznie do grupowej edycji, ale tylko dla danego cennika).
Zmiana ceny konkretnego produktu
W grupowej edycji i w edycji konkretnego cennika możesz zmienić cenę tylko jednego produktu. Kliknij w komórkę ceny i wpisz nową wartość.
Warunki użycia
Przejdź do zakładki Warunki użycia.
Kliknij Dodaj, wybierz cennik i zatwierdź.
Dla danego cennika możesz skonfigurować:
Typ:
Typ rachunku
Grupa klientów
Punkt sprzedaży
Źródło rachunku
Operator: Równy / Nierówny
Wartość – zależna od typu:
Typ rachunku: Na miejscu, Na wynos, Room service, Dostawa
Grupa klientów: wcześniej skonfigurowane
Punkt sprzedaży: wcześniej skonfigurowane
Źródło rachunku: np. Wolt, Bolt, Pyszne
Przykład:
Typ: Typ rachunku
Operator: Równy
Wartość: Dostawa
Tak skonfigurowany cennik będzie działać tylko dla rachunków w dostawie.
Cenniki w aplikacji sprzedażowej
Zmiany wprowadzone w cenniku są automatycznie synchronizowane z aplikacją sprzedażową na POS.
Przykład: Cennik z podwyżką cen każdej pozycji o 2 zł dla zamówień „w dostawie”.
Po zmianie typu rachunku z „na miejscu” na „dostawę” ceny automatycznie się zwiększą.
Dezaktywacja cennika
Dezaktywacja cennika wyłącza jego działanie w POS, ale nadal może być wykorzystywany w innych modułach – np. GoOrder lub integracji GoHUB.
Cenniki dla GoOrder i GoHUB
Aby ustawić inne ceny w sklepie online lub na zintegrowanych portalach, utwórz osobny cennik i przypisz go do odpowiednich warunków.
Więcej informacji znajdziesz tutaj:
FAQ – Cenniki
Czy dezaktywowany cennik zadziała w aplikacji sprzedażowej?
Nie – dezaktywowany cennik nie będzie brany pod uwagę w POS.
Co jeśli dwa cenniki spełniają warunki jednocześnie?
System wybierze produkt z najniższą ceną spośród aktywnych cenników.
Co się stanie z cenami, jeśli rachunek utworzony przed końcem dostępności zostanie otwarty po czasie?
Ceny zostaną zachowane zgodnie z momentem nabicia pozycji – system nie zmieni ich po przekroczeniu czasu dostępności.
Co w przypadku gdy cennik posiada dwa warunki?
Wtedy oba warunki muszą zostać spełnione, aby cennik zadziałał.
Cenniki w GoPOS pozwalają elastycznie dopasowywać ceny do konkretnego kontekstu sprzedaży. Dzięki nim możesz łatwo zarządzać ofertą w POS, sklepie online i kanałach zewnętrznych – z jednego miejsca.
Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.