Przejdź do głównej zawartości

Cennik – konfiguracja i sposoby wykorzystania

Cenniki, konfiguracja cenników, warunki użycia, zmiana ceny

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano dzisiaj

W systemie GoPOS możesz konfigurować cenniki, zmieniać w nich ceny produktów względem punktu sprzedaży, typu rachunku, dostępności czy grupy klientów. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak korzystać z tych funkcjonalności.

Do czego służą cenniki?

Cenniki umożliwiają ustalanie cen dla produktów, zestawów oraz ich poszczególnych elementów przy ograniczaniu ich do konkretnych punktów sprzedaży czy grup klientów bądź zgodnie z ustaloną dostępnością. Dzięki temu rozwiązaniu szybko wprowadzisz wszystkie zmiany w cenach z jednego miejsca, bez konieczności edytowania poszczególnych produktów.

Zastosowanie cenników jest całkowicie opcjonalne – jeżeli stosujesz jednolite ceny w menu niezależnie od typu rachunku czy źródła, możesz korzystać z domyślnych cen.

Tworzenie cennika

  1. W aplikacji webowej na app.gopos.io po lewej stronie wybierz zakładkę Menu.

  2. Kliknij Cenniki.

  3. Kliknij niebieski przycisk Dodaj w prawym górnym rogu.

  4. W nowym oknie uzupełnij:

    • Nazwę cennika

    • Dostępność (opcjonalnie) – określa dostępność cennika dla dat, dni czy godzin.

  5. Zatwierdź przyciskiem Zapisz.

Więcej o dostępnościach przeczytasz tutaj: Dostępności.

Zarządzanie utworzonymi cennikami

W zakładce Cenniki możesz zarządzać wszystkimi utworzonymi cennikami. Znajdziesz tu trzy podzakładki:

  • Cenniki – lista wszystkich cenników z informacją o statusie i przypisanej dostępności.

  • Grupowa edycja – umożliwia edycję cen dla wszystkich cenników jednocześnie.

  • Warunki użycia – służy do określenia, kiedy dany cennik ma obowiązywać.

W wierszu każdego cennika (menu trzech kropek) znajdziesz opcje:

  • Edytuj – edycja nazwy i dostępności.

  • Edytuj ceny – edycja cen konkretnego cennika.

  • Usuń

  • Dezaktywuj

Grupowa edycja

W tej sekcji zobaczysz zestawienie wszystkich cenników w formie tabeli. Kolumny to m.in.:

  • Kategoria

  • Produkt

  • Wariant

  • Grupa

  • Modyfikator

  • Domyślna cena – klikając trzy kropki w komórce, możesz ustawić cenę dla wszystkich lub wybranych cenników.

Tabela umożliwia sortowanie, filtrowanie, wybór widocznych kolumn i dodawanie segmentów.

W niektórych kolumnach znajdziesz ikonę lupy umożliwiającą wyszukiwanie po nazwie.

Akcje na cenniku

Pod każdym cennikiem kliknij przycisk Wykonaj akcję, by wybrać sposób ustawienia cen:

  • Ustaw cenę domyślną – ceny z kolumny „Domyślna cena”

  • Ustaw cenę na podstawie cennika – kopiowanie cen z innego cennika

  • Ustaw cenę – ręczne ustawienie jednej ceny dla wszystkich produktów

  • Zmień cenę o X względem ceny domyślnej – modyfikacja cen względem domyślnej

  • Zmień cenę o X względem cennika – modyfikacja cen względem innego cennika

  • Resetuj cenę – usunięcie wprowadzonych wcześniej cen

Wykonywane akcje dotyczą tylko widocznych pozycji w tabeli – skorzystaj z filtrów, by zawęzić zakres zmian.

Przykład: filtrowanie kategorii Pizza i wybór opcji „Ustaw cenę domyślną” spowoduje zmianę tylko dla tej kategorii.

Edytuj ceny

Opcja Edytuj ceny dostępna jest dla każdego cennika. Wyświetla kolumnę z cenami i opcje zarządzania (analogicznie do grupowej edycji, ale tylko dla danego cennika).

Zmiana ceny konkretnego produktu

W grupowej edycji i w edycji konkretnego cennika możesz zmienić cenę tylko jednego produktu. Kliknij w komórkę ceny i wpisz nową wartość.

Warunki użycia

  1. Przejdź do zakładki Warunki użycia.

  2. Kliknij Dodaj, wybierz cennik i zatwierdź.

Dla danego cennika możesz skonfigurować:

  • Typ:

    • Typ rachunku

    • Grupa klientów

    • Punkt sprzedaży

    • Źródło rachunku

  • Operator: Równy / Nierówny

  • Wartość – zależna od typu:

    • Typ rachunku: Na miejscu, Na wynos, Room service, Dostawa

    • Grupa klientów: wcześniej skonfigurowane

    • Punkt sprzedaży: wcześniej skonfigurowane

    • Źródło rachunku: np. Wolt, Bolt, Pyszne

Przykład:

  • Typ: Typ rachunku

  • Operator: Równy

  • Wartość: Dostawa

Tak skonfigurowany cennik będzie działać tylko dla rachunków w dostawie.

Cenniki w aplikacji sprzedażowej

Zmiany wprowadzone w cenniku są automatycznie synchronizowane z aplikacją sprzedażową na POS.

Przykład: Cennik z podwyżką cen każdej pozycji o 2 zł dla zamówień „w dostawie”.

Po zmianie typu rachunku z „na miejscu” na „dostawę” ceny automatycznie się zwiększą.

Dezaktywacja cennika

Dezaktywacja cennika wyłącza jego działanie w POS, ale nadal może być wykorzystywany w innych modułach – np. GoOrder lub integracji GoHUB.


Cenniki dla GoOrder i GoHUB

Aby ustawić inne ceny w sklepie online lub na zintegrowanych portalach, utwórz osobny cennik i przypisz go do odpowiednich warunków.

Więcej informacji znajdziesz tutaj:


FAQ – Cenniki

Czy dezaktywowany cennik zadziała w aplikacji sprzedażowej?

Nie – dezaktywowany cennik nie będzie brany pod uwagę w POS.

Co jeśli dwa cenniki spełniają warunki jednocześnie?

System wybierze produkt z najniższą ceną spośród aktywnych cenników.

Co się stanie z cenami, jeśli rachunek utworzony przed końcem dostępności zostanie otwarty po czasie?

Ceny zostaną zachowane zgodnie z momentem nabicia pozycji – system nie zmieni ich po przekroczeniu czasu dostępności.

Co w przypadku gdy cennik posiada dwa warunki?

Wtedy oba warunki muszą zostać spełnione, aby cennik zadziałał.


Cenniki w GoPOS pozwalają elastycznie dopasowywać ceny do konkretnego kontekstu sprzedaży. Dzięki nim możesz łatwo zarządzać ofertą w POS, sklepie online i kanałach zewnętrznych – z jednego miejsca.

Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?