GoOrder to system umożliwiający obsługę zamówień online. Dzięki tej aplikacji możesz uruchomić sklep internetowy, przez który klienci złożą zamówienia na wynos, w dostawie, na miejscu lub do pokoju hotelowego. W tym artykule pokażemy Ci, jak zainstalować aplikację GoOrder bezpośrednio z panelu GoPOS, jak przesłać menu oraz jak skonfigurować ustawienia synchronizacji i sklepu. Wszystko po to, by usprawnić proces zamówień i zwiększyć wygodę Twoich gości.
Jak działa GoOrder?
GoOrder to:
Sklep internetowy – umożliwia klientom składanie zamówień online w różnych trybach: na wynos, do stolika, do pokoju hotelowego lub z odbiorem osobistym. Zamówienia są natychmiast synchronizowane z terminalem POS, gdzie można nimi zarządzać.
QR kody do zamawiania – możesz wygenerować kody QR przypisane do stolików. Klient po ich zeskanowaniu zobaczy menu, złoży i opłaci zamówienie online.
Elektroniczne menu – wyświetlane klientom w sklepie GoOrder. Umożliwia szybką edycję cen, usuwanie niedostępnych pozycji lub czasowe wyłączanie produktów.
Strefy dostaw – pozwalają określić obszary, do których realizujesz dostawy oraz umożliwia automatyczne doliczanie kosztów dostawy na POS.
Podstawa modułu GoHUB – GoOrder służy jako fundament do uruchomienia integracji z portalami zewnętrznymi typu Wolt, Uber Eats czy Pyszne.pl z wykorzystaniem dodatkowego modułu GoHUB.
Instalacja aplikacji GoOrder
Aby zainstalować aplikację GoOrder z poziomu GoPOS:
Zaloguj się do app.gopos.io.
W menu po lewej stronie wybierz Aplikacje.
Kliknij Pokaż więcej, a następnie przejdź do Wszystkie aplikacje.
Odnajdź kafelek GoOrder i kliknij przycisk Zainstaluj.
Wybierz lokalizację z listy miejsc GoOrder. Jeśli nie widzisz swojego miejsca, upewnij się, że jesteś zalogowany na app.goorder.pl z adresem e-mail, który ma dostęp do tej lokalizacji.
Zaakceptuj prośbę o dostęp do danych – zostaniesz przeniesiony do konfiguracji.
Konfiguracja i wysyłanie menu
Po instalacji aplikacji przejdź do konfiguracji i wskaż, które menu mają zostać wysłane do GoOrdera.
Menu – wybierz menu typu "lista", które chcesz wysłać.
Dostępność – wybierz dostępność czasową (np. dni tygodnia, godziny), w których menu ma być widoczne i dostępne dla klientów.
Typy zamówień – określ, dla jakich trybów (na miejscu, na wynos, z dostawą) menu będzie aktywne. Jeśli nie wybierzesz żadnego, będzie dostępne w każdym typie zamówienia.
Realizacja w wybranym terminie – zaznacz, jeśli chcesz dać klientom możliwość wyboru konkretnej daty i godziny realizacji zamówienia. W przeciwnym razie zamówienie będzie składane z terminem "jak najszybciej".
Wysyłaj menu na podstawie elementów cennika – po zaznaczeniu tej opcji do sklepu trafią tylko produkty, które mają uzupełnioną cenę w cenniku.
Cennik – możesz wskazać konkretny cennik, z którego mają być pobrane ceny. Domyślnie będą użyte ceny z menu.
Istnieje możliwość wysłania kilku menu jednocześnie do sklepu GoOrder.
Konfiguracja ustawień sklepu
Dostosuj pozostałe elementy synchronizowane ze sklepem online:
Domyślna metoda płatności – wskaż, jaka metoda zostanie przypisana zamówieniom w przypadku, gdy wybrana przez klienta metoda płatności np. na portalu zewnętrznym nie zostanie rozpoznana.
Wariant produktu połączony z dostawą – określ produkt, który pojawi się jako pozycja "Dostawa" na paragonie. Jeśli go nie wskażesz, pozycja dostawy wpadnie jako Dostawa o stawce VAT 23%.
Nadpisywanie konfiguracji – zaznacz, jeśli chcesz zsynchronizować dane takie jak: dostępność, dane sklepu, dane firmy, zniżki i metody płatności. Opcji nie należy zaznaczać, jeśli korzystasz z więcej niż jednego kanału GoOrder.
Jeśli nie zaznaczysz nadpisywania konfiguracji, możesz osobno zaznaczyć:
Synchronizację dostępności
Synchronizację danych sklepu (adres, nazwa lokalu)
Synchronizację danych firmy (np. dane w regulaminie sklepu)
Synchronizację zniżek
Synchronizację metod płatności
Synchronizacja zniżek znajduje się w fazie rozwoju – aktualnie obsługiwane są podstawowe zniżki procentowe i kwotowe.
Automatyczna synchronizacja menu
W tej sekcji możesz włączyć automatyczne wysyłanie menu po każdej zmianie, osobno dla sklepu GoOrder i osobno dla portali zewnętrznych.
Menu zostanie wysłane do GoOrder w ciągu 15 minut od ostatniej zmiany (np. edycji produktu, cennika lub dostępności).
Nie włączaj tej opcji, jeśli używasz integracji z Glovo – portal ten pozwala jedynie na pięć prób dziennie, co może zablokować synchronizację.
Ustawienia zaawansowane
Dodatkowe opcje konfiguracyjne pozwalają dopasować sposób działania integracji:
Połączone sklepy – wybierz sklep GoOrder przypisany do danej lokalizacji. Prawie zawsze wykorzystywany jest tylko jeden sklep.
Terminale otrzymujące powiadomienia o zamówieniach – opcjonalnie wybierz urządzenia, które mają otrzymywać powiadomienia o zamówieniach do zaakceptowania. Jeśli nic nie wskażesz, informacje będą trafiać na wszystkie terminale.
Tryb akceptacji zamówień:
Domyślny (ręczny)
Akceptuj automatycznie
Zamknij automatycznie (pamiętaj, że POS musi mieć otwarty raport POS aby aplikacja mogła zamknąć rachunek)
Tag zdjęć – wybierz, które zdjęcia mają być wysyłane do GoOrder (np. tylko zdjęcia otagowane). W przypadku zostawienia pustego pola synchronizowane będą zdjęcia domyślne.
Synchronizuj zdefiniowane pola – pole należy zostawić puste.
Czas wyświetlania notyfikacji o zamówieniu – zalecane ustawienie to 2 dni. Funkcja wysyła powiadomienia do wyłączonych POSów, gdy ponownie się uruchomią.
Automatycznie łącz po nazwie – zalecamy włączenie tej opcji. Jej wyłączenie może skutkować duplikacją elementów i błędami synchronizacji.
Punkt sprzedaży – jeśli masz zdefiniowane punkty sprzedaży, możesz wskazać domyślny, który będzie przypisany do zaakceptowanych zamówień.
Moduł kierowców – zaznacz, jeśli korzystasz z integracji Stava.
Wsparcie menu wielopoziomowego – zalecamy włączenie tej opcji. Wyłączenie jej może prowadzić do nieprawidłowego wyświetlania menu w sklepie.
Wskazanie konkretnego terminala oznacza, że musi być on uruchomiony, by odbierać powiadomienia. W przypadku wyłączonego terminala, który jest wskazany aplikacja nie będzie informowała o przychodzących zamówieniach zewnętrznych do zaakceptowania.
Uruchomienie integracji GoOrder
Po zakończeniu konfiguracji:
W aplikacji GoPOS przejdź do Aplikacje > GoOrder.
Kliknij Aktywuj, a następnie Wyślij menu.
Czas synchronizacji zależy od wielkości menu oraz zdjęć. Może potrwać kilka minut.
Integracja z GoHUB
Jeżeli korzystasz z modułu GoHUB to taka konfiguracja GoOrder pozwala na dalszą wysyłkę menu do portali zewnętrznych i automatyczną synchronizację zamówień.
Więcej informacji znajdziesz w artykule: GoHUB – instalacja agregatorów
Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi.
W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.