Przejdź do głównej zawartości

GoOrder - instalacja i konfiguracja z GoPOS

Instalacja aplikacji GoOrder, przesyłanie menu oraz konfiguracja ustawień synchronizacji zamówień.

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano w tym tygodniu

GoOrder to system umożliwiający obsługę zamówień online. Dzięki tej aplikacji możesz uruchomić sklep internetowy, przez który klienci złożą zamówienia na wynos, w dostawie, na miejscu lub do pokoju hotelowego. W tym artykule pokażemy Ci, jak zainstalować aplikację GoOrder bezpośrednio z panelu GoPOS, jak przesłać menu oraz jak skonfigurować ustawienia synchronizacji i sklepu. Wszystko po to, by usprawnić proces zamówień i zwiększyć wygodę Twoich gości.

Jak działa GoOrder?

GoOrder to:

  • Sklep internetowy – umożliwia klientom składanie zamówień online w różnych trybach: na wynos, do stolika, do pokoju hotelowego lub z odbiorem osobistym. Zamówienia są natychmiast synchronizowane z terminalem POS, gdzie można nimi zarządzać.

  • QR kody do zamawiania – możesz wygenerować kody QR przypisane do stolików. Klient po ich zeskanowaniu zobaczy menu, złoży i opłaci zamówienie online.

  • Elektroniczne menu – wyświetlane klientom w sklepie GoOrder. Umożliwia szybką edycję cen, usuwanie niedostępnych pozycji lub czasowe wyłączanie produktów.

  • Strefy dostaw – pozwalają określić obszary, do których realizujesz dostawy oraz umożliwia automatyczne doliczanie kosztów dostawy na POS.

  • Podstawa modułu GoHUB – GoOrder służy jako fundament do uruchomienia integracji z portalami zewnętrznymi typu Wolt, Uber Eats czy Pyszne.pl z wykorzystaniem dodatkowego modułu GoHUB.

Instalacja aplikacji GoOrder

Aby zainstalować aplikację GoOrder z poziomu GoPOS:

  1. Zaloguj się do app.gopos.io.

  2. W menu po lewej stronie wybierz Aplikacje.

  3. Kliknij Pokaż więcej, a następnie przejdź do Wszystkie aplikacje.

  4. Odnajdź kafelek GoOrder i kliknij przycisk Zainstaluj.

  5. Wybierz lokalizację z listy miejsc GoOrder. Jeśli nie widzisz swojego miejsca, upewnij się, że jesteś zalogowany na app.goorder.pl z adresem e-mail, który ma dostęp do tej lokalizacji.

  6. Zaakceptuj prośbę o dostęp do danych – zostaniesz przeniesiony do konfiguracji.

Konfiguracja i wysyłanie menu

Po instalacji aplikacji przejdź do konfiguracji i wskaż, które menu mają zostać wysłane do GoOrdera.

  1. Menu – wybierz menu typu "lista", które chcesz wysłać.

  2. Dostępność – wybierz dostępność czasową (np. dni tygodnia, godziny), w których menu ma być widoczne i dostępne dla klientów.

  3. Typy zamówień – określ, dla jakich trybów (na miejscu, na wynos, z dostawą) menu będzie aktywne. Jeśli nie wybierzesz żadnego, będzie dostępne w każdym typie zamówienia.

  4. Realizacja w wybranym terminie – zaznacz, jeśli chcesz dać klientom możliwość wyboru konkretnej daty i godziny realizacji zamówienia. W przeciwnym razie zamówienie będzie składane z terminem "jak najszybciej".

  5. Wysyłaj menu na podstawie elementów cennika – po zaznaczeniu tej opcji do sklepu trafią tylko produkty, które mają uzupełnioną cenę w cenniku.

  6. Cennik – możesz wskazać konkretny cennik, z którego mają być pobrane ceny. Domyślnie będą użyte ceny z menu.

Istnieje możliwość wysłania kilku menu jednocześnie do sklepu GoOrder.

Konfiguracja ustawień sklepu

Dostosuj pozostałe elementy synchronizowane ze sklepem online:

  1. Domyślna metoda płatności – wskaż, jaka metoda zostanie przypisana zamówieniom w przypadku, gdy wybrana przez klienta metoda płatności np. na portalu zewnętrznym nie zostanie rozpoznana.

  2. Wariant produktu połączony z dostawą – określ produkt, który pojawi się jako pozycja "Dostawa" na paragonie. Jeśli go nie wskażesz, pozycja dostawy wpadnie jako Dostawa o stawce VAT 23%.

  3. Nadpisywanie konfiguracji – zaznacz, jeśli chcesz zsynchronizować dane takie jak: dostępność, dane sklepu, dane firmy, zniżki i metody płatności. Opcji nie należy zaznaczać, jeśli korzystasz z więcej niż jednego kanału GoOrder.

  4. Jeśli nie zaznaczysz nadpisywania konfiguracji, możesz osobno zaznaczyć:

    • Synchronizację dostępności

    • Synchronizację danych sklepu (adres, nazwa lokalu)

    • Synchronizację danych firmy (np. dane w regulaminie sklepu)

    • Synchronizację zniżek

    • Synchronizację metod płatności

Synchronizacja zniżek znajduje się w fazie rozwoju – aktualnie obsługiwane są podstawowe zniżki procentowe i kwotowe.

Automatyczna synchronizacja menu

W tej sekcji możesz włączyć automatyczne wysyłanie menu po każdej zmianie, osobno dla sklepu GoOrder i osobno dla portali zewnętrznych.

  • Menu zostanie wysłane do GoOrder w ciągu 15 minut od ostatniej zmiany (np. edycji produktu, cennika lub dostępności).

Nie włączaj tej opcji, jeśli używasz integracji z Glovo – portal ten pozwala jedynie na pięć prób dziennie, co może zablokować synchronizację.

Ustawienia zaawansowane

Dodatkowe opcje konfiguracyjne pozwalają dopasować sposób działania integracji:

  1. Połączone sklepy – wybierz sklep GoOrder przypisany do danej lokalizacji. Prawie zawsze wykorzystywany jest tylko jeden sklep.

  2. Terminale otrzymujące powiadomienia o zamówieniach – opcjonalnie wybierz urządzenia, które mają otrzymywać powiadomienia o zamówieniach do zaakceptowania. Jeśli nic nie wskażesz, informacje będą trafiać na wszystkie terminale.

  3. Tryb akceptacji zamówień:

    • Domyślny (ręczny)

    • Akceptuj automatycznie

    • Zamknij automatycznie (pamiętaj, że POS musi mieć otwarty raport POS aby aplikacja mogła zamknąć rachunek)

  4. Tag zdjęć – wybierz, które zdjęcia mają być wysyłane do GoOrder (np. tylko zdjęcia otagowane). W przypadku zostawienia pustego pola synchronizowane będą zdjęcia domyślne.

  5. Synchronizuj zdefiniowane pola – pole należy zostawić puste.

  6. Czas wyświetlania notyfikacji o zamówieniu – zalecane ustawienie to 2 dni. Funkcja wysyła powiadomienia do wyłączonych POSów, gdy ponownie się uruchomią.

  7. Automatycznie łącz po nazwie – zalecamy włączenie tej opcji. Jej wyłączenie może skutkować duplikacją elementów i błędami synchronizacji.

  8. Punkt sprzedaży – jeśli masz zdefiniowane punkty sprzedaży, możesz wskazać domyślny, który będzie przypisany do zaakceptowanych zamówień.

  9. Moduł kierowców – zaznacz, jeśli korzystasz z integracji Stava.

  10. Wsparcie menu wielopoziomowego – zalecamy włączenie tej opcji. Wyłączenie jej może prowadzić do nieprawidłowego wyświetlania menu w sklepie.

Wskazanie konkretnego terminala oznacza, że musi być on uruchomiony, by odbierać powiadomienia. W przypadku wyłączonego terminala, który jest wskazany aplikacja nie będzie informowała o przychodzących zamówieniach zewnętrznych do zaakceptowania.

Uruchomienie integracji GoOrder

Po zakończeniu konfiguracji:

  1. W aplikacji GoPOS przejdź do Aplikacje > GoOrder.

  2. Kliknij Aktywuj, a następnie Wyślij menu.

Czas synchronizacji zależy od wielkości menu oraz zdjęć. Może potrwać kilka minut.

Integracja z GoHUB

Jeżeli korzystasz z modułu GoHUB to taka konfiguracja GoOrder pozwala na dalszą wysyłkę menu do portali zewnętrznych i automatyczną synchronizację zamówień.

Więcej informacji znajdziesz w artykule: GoHUB – instalacja agregatorów


Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi.

W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?