Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeGoStock 2.0 - system magazynowyMultilokalizacja GoStock
Multilokalizacja GoStock - Instalacja i konfiguracja
Multilokalizacja GoStock - Instalacja i konfiguracja

Synchronizacja produktów, pakietów, kontaktów i szablonów dokumentów pomiędzy magazynami GoStock

GoPOS Serwis avatar
Napisane przez GoPOS Serwis
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Multilokalizacja w GoStock pozwala na automatyczną synchronizację produktów, pakietów, kontaktów oraz szablonów dokumentów pomiędzy magazynami. Dzięki temu możesz zbudować jedną bazę danych w lokalizacji nadrzędnej i łatwo zarządzać danymi w wielu lokalizacjach. Artykuł pokazuje, jak krok po kroku zainstalować i skonfigurować multilokalizację w GoStock.

Czym jest Multilokalizacja GoStock?

Multilokalizacja opiera się na podziale lokalizacji (magazynów) na:

  • Magazyn nadrzędny – służy wyłącznie do budowania bazy danych, np. produktów, pakietów i dokumentów.

  • Magazyny podrzędne – synchronizują dane z magazynu nadrzędnego.

Zmiany dokonane w magazynie nadrzędnym, takie jak edycje receptur czy połączeń produktów, są automatycznie przesyłane do magazynów podrzędnych.

Multilokalizacja pozwala na oszczędność czasu i unifikację danych pomiędzy lokalizacjami – nie musisz powielać tej samej konfiguracji ręcznie.

Instalacja Multilokalizacji GoStock

Aby zainstalować multilokalizację:

  1. Przejdź do Aplikacje > Pokaż więcej > Wszystkie aplikacje.

  2. Wybierz Multilokalizacja.

  3. Kliknij Instaluj.

  4. Wybierz lokalizację, która ma pełnić funkcję magazynu nadrzędnego.

  5. Kliknij Zapisz.

  6. Po instalacji otworzy się okno ustawień kanału multilokalizacji.

Konfigurację przeprowadzasz zawsze na magazynie podrzędnym.

Konfiguracja ustawień Multilokalizacji

W oknie ustawień dostępne są następujące sekcje:

Opcje podstawowe

  • Nazwa – dowolna nazwa kanału.

  • Data rozpoczęcia synchronizacji – określ datę, od której ma działać kanał.

  • Data zakończenia – pozostaw puste.

  • Włącz synchronizację – zaznacz, jeśli ustawienia są gotowe.

Opcje pobierania danych

Opcja

Opis

Pobieraj produkty

Importuje produkty, pakiety i produkty złożone w formie połączeń.

Automatycznie twórz produkty w magazynie

Tworzy nowe produkty, pakiety i produkty złożone na podstawie pobranych danych z magazynu nadrzędnego.

Aktualizuj produkty w magazynie

Automatycznie wprowadza zmiany w produktach, pakietach i produktach złożonych.

Pomiń aktualizacje stanu krytycznego i optymalnego produktów

Nie synchronizuje ustawień stanów krytycznych i optymalnych – możesz ustawić je indywidualnie w magazynach podrzędnych.

Automatycznie łącz produkty o tej samej nazwie

Łączy produkty o tej samej nazwie.

Automatycznie łącz produkty o takim samym SKU

Łączy produkty o tym samym kodzie SKU.

Automatycznie twórz kategorie produktów w magazynie

Tworzy kategorie w magazynie podrzędnym na podstawie magazynu nadrzędnego.

Aktualizuj kategorie produktów w magazynie

Automatycznie wprowadza zmiany w kategoriach.

Pobieraj kontakty

Importuje kontakty z magazynu nadrzędnego w formie połączeń

Automatycznie twórz kontakty w magazynie

Tworzy nowe kontakty w podrzędnej lokalizacji na podstawie pobranych połączeń.

Aktualizuj kontakty w magazynie

Synchronizuje zmiany kontaktów.

Pobieraj role użytkownika wraz z uprawnieniami

Pobiera, tworzy i aktualizuje role użytkowników i uprawnienia.

Pobieraj zamówienia

Synchronizuje szablony dokumentów z magazynu nadrzędnego. Ta opcja współdziała z sekcją „Synchronizacja dokumentów”.

Rekomendujemy włączenie opcji automatycznego łączenia produktów po nazwie i SKU, by uniknąć dublowania danych w podrzędnych lokalizacjach.

Łączenie magazynów

  • Domyślny magazyn – wskaż magazyn, który ma być przypisany do synchronizowanych dokumentów.

Synchronizacja dokumentów

  • Wybierz które szablony dokumentów będą synchronizowane.

Automatyczne łączenie połączeń z kanałów integracji

  • Zaawansowana opcja, która opiera się na wykorzystaniu multilokalizacji GoPOS. Pozwala na przeniesienie połączeń produktów sprzedażowych magazynu nadrzędnego z miejscem nadrzędnym do magazynów podrzędnych.

Chcesz poznać więcej możliwości multilokalizacji? Sprawdź dedykowane artykuły:

Synchronizacja danych – kiedy następuje?

Dane z magazynu nadrzędnego synchronizują się automatycznie do 15 minut po zapisaniu zmian.

Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi.

W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?