Przejdź do głównej zawartości

GoHUB - połączenie metod płatności

Metody płatności z portali, raportowanie metod płatności po źródle rachunku

GoPOS Serwis avatar
Napisane przez GoPOS Serwis
Zaktualizowano w tym tygodniu

Integracja z portalami dostawczymi to wygoda, ale też wyzwanie w raportowaniu. Kluczem do przejrzystych rozliczeń jest prawidłowe połączenie metod płatności z portali z metodami w Twoim systemie GoPOS. W tym artykule pokażemy Ci, jak skonfigurować metody płatności raz, a dobrze – aby później nie tracić czasu na rozplątywanie chaotycznych raportów.


Konfiguracja metod płatności

W celu dokładnego skonfigurowania integracji z portalami potrzebne są dwie fiskalne metody płatności: Online oraz Gotówka.

Metodę płatności Online możesz dezaktywować. Taka konfiguracja pozwoli na to, aby opłacone zamówienia zewnętrzne posiadały metodę płatności Online, natomiast nie będzie ona możliwa do ręcznego wybrania na POS – w ten sposób zapobiegasz pomyłkom pracowników.

Synchronizacja metod płatności

Po utworzeniu metod płatności upewnij się, że w kanale integracyjnym GoOrder masz włączoną opcję Synchronizacja metod płatności. Wyślij menu do aplikacji GoOrder, aby metody płatności zostały zsynchronizowane z systemem.

Więcej informacji na temat instalacji integracji GoOrder z GoPOS znajdziesz w tym artykule: GoOrder - instalacja i konfiguracja z GoPOS.

Połączenie metod płatności z portalami

W przypadku gdy integracja z portalem jest już zainstalowana w formie kanału integracyjnego, będzie możliwe połączenie metod płatności z portali z Twoimi metodami w systemie.

Przejdź do: app.goorder.pl > Integracje > Połączenia

Dodaj filtr Typ połączenia: Metoda płatności, aby zobaczyć listę metod płatności z portali do połączenia.

W tym miejscu połącz zewnętrzną metodę płatności z odpowiednią metodą w systemie: Online lub Gotówka.

Nazwy metod płatności mogą się różnić w zależności od portalu:

  • Gotówka / Cash – płatność gotówką

  • Karta / Card / Online / Delayed – płatność bezgotówkowa

Jak wyraportować sprzedaż z portali?

Odpowiednie połączenie metod płatności jest niezbędne w celu wygodnego i dokładnego wyraportowania wartości sprzedaży według kanału sprzedażowego.

Sprzedaż z portali możesz wyraportować przechodząc do: app.gopos.io > Raporty > Sprzedaż rachunków

Wybierz zakres dat raportu POS i zaznacz grupowanie Metoda płatności oraz Źródło.

W ten sposób uzyskujesz dokładny raport, który przedstawia sprzedaż po metodach płatności pogrupowanych według źródła sprzedaży – widzisz ile zarobiłeś przez Uber, Wolt czy Pyszne, z podziałem na gotówkę i płatności online.

Czego unikać?

Nie rekomendujemy tworzenia osobnych metod płatności dla poszczególnych portali.

Wielu właścicieli lokali tworzy metody w stylu: "Uber Gotówka", "Uber Online", "Wolt Gotówka", "Wolt Online" – w przekonaniu, że ułatwi im to rozliczenia. W praktyce działa to dokładnie odwrotnie:

  • Mnożysz niepotrzebne metody płatności – zamiast 2 metod masz ich 8, 10 lub więcej

  • Komplikujesz raportowanie – zamiast prostego grupowania po źródle, musisz ręcznie sumować kilkanaście pozycji

  • Utrudniasz pracę zespołowi – kelnerzy gubią się w długiej liście metod płatności

  • Tracisz spójność danych – ciężej porównać wyniki między portalami

Używając tylko dwóch metod (Gotówka i Online) w połączeniu z grupowaniem po źródle, uzyskujesz ten sam poziom szczegółowości, ale bez zbędnej komplikacji.


Prawidłowe połączenie metod płatności to fundament przejrzystych rozliczeń z portali dostawczych. Dwie proste metody – Gotówka i Online – w połączeniu z inteligentnym raportowaniem dają Ci pełny obraz sprzedaży bez mnożenia niepotrzebnych komplikacji. Raz skonfigurowane, działają bezproblemowo i oszczędzają Ci godzin pracy przy zamykaniu dnia.

Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?