Ten artykuł przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces konfiguracji kanału integracyjnego oraz wysyłki menu do portali zewnętrznych, takich jak Pyszne czy Uber Eats. Dzięki poprawnej konfiguracji Twoje menu będzie wyświetlane poprawnie i zgodnie z wymaganiami agregatorów.
Obecnie trwają prace nad nowym widokiem kanałów integracyjnych.
Pracujemy nad usprawnieniem widoczności i konfiguracji kanałów, aby korzystanie z integracji było jeszcze łatwiejsze.
Konfiguracja kanału integracyjnego
Na początek upewnij się, że masz zainstalowany kanał integracyjny dla wybranego portalu.
Dowiedz się więcej: Instalacja agregatorów.
Przejdź do edycji kanału.
Wskaż odpowiednie Menu, które chcesz wysłać.
Włącz poniższe opcje, jeśli są potrzebne:
Wysyłaj menu w kilku językach – umożliwia prezentację menu w języku angielskim, jeśli produkty mają tłumaczenia.
Blokuj produkty automatycznie – pozwala na automatyczne synchronizowanie blokad produktów z portalami.
Wersja 3.0 wysyłki menu (Beta) – ta opcja powinna być zawsze włączona. Jej wyłączenie może powodować błędy w integracji.
Zaawansowane opcje wysyłki menu
Domyślnie przy instalacji poszczególnych integracji wszystkie opcje są ustawione domyslnie i nie rekomendujemy ich ręcznych zmian. Jeżeli chcesz jednak dostosować wysyłkę menu do swoich potrzeb możesz skorzystać z poniższych opcji.
W przypadku wątpliwości zachęcamy wpierw do kontaktu z pomocą techniczną w celu omówienia poszczególnych funkcji.
Sposób wysyłki menu FLAT – domyślny sposób wysyłki menu dwupoziomowego. Obsługiwany przez wszystkich agregatorów.
Sposób wysyłki menu FLAT_VARIANT – dwupoziomowe menu z rozbiciem produktów na warianty. Umożliwia prezentację każdego wariantu jako osobnej pozycji.
Sposób wysyłki menu MULTILEVEL – wysyła menu trzypoziomowe. Obsługiwane tylko przez Uber Eats.
Sposób grupowania poziomów SIMILAR_HIGH_PRICE – domyślnie grupuje modyfikatory do poziomu wspieranego przez agregator.
Płaskie ceny – sumuje ceny wymaganych modyfikatorów w celu prezentacji ich jako cenę głównego produktu.
Dodaj automatycznie domyślnie wybrane w opcji – agregatory nie wspierają domyślnego zaznaczenia modyfikatorów, ta opcja wlicza je w cenę.
Dodaj opcje „Nie chcę” – dla Pyszne: automatycznie dodaje modyfikator „Nie chcę”, jeśli wszystkie inne modyfikatory w grupie są opcjonalne.
Rozdziel grupy na osobne w przypadku wymaganych modyfikatorów więcej niż 1 – dzieli grupę modyfikatorów na kilka, jeśli użytkownik ma wybrać więcej niż jeden składnik.
Rozdziel grupy na osobne w przypadku gdy charge above > 0 dla grupy modyfikatorów – dzieli grupę na dwie: darmowe dodatki i dodatki płatne po przekroczeniu określonej ilości.
Rozdziel na grupy gdy opcja/modyfikator w grupie jest wymagany – jeśli agregator nie wspiera obowiązkowego wyboru więcej niż jednej opcji, grupa zostanie rozdzielona na mniejsze.
Wysłanie menu do portalu
Po poprawnym skonfigurowaniu kanału:
Kliknij Wyślij menu w ustawieniach kanału.
Menu zostanie przesłane w ciągu:
do 3 minut dla większości portali,
do 15 minut dla Pyszne.
Wysłanie menu jest obowiązkowe! Bez tego integracja nie będzie działać prawidłowo – mogą wystąpić np. problemy z drukiem zamówień czy błędne stawki VAT w produktach w zamówieniach.
Połączenie metod płatności
Po wysłaniu menu połącz metody płatności:
Przejdź do app.goorder.pl.
Otwórz zakładkę Integracje > Połączenia.
Ustaw filtr: Typ połączenia: Metoda płatności.
Kliknij Połącz, by powiązać metody płatności z portalu z tymi zdefiniowanymi w GoOrder.
Nazwy metod płatności mogą się różnić w zależności od portalu.
Gotówka / Cash – płatność gotówką
Karta / Card / Online / Delayed – płatność bezgotówkowa
Pamiętaj – bez wysłania menu i połączenia metod płatności integracja z agregatorami nie zadziała prawidłowo. Dzięki poprawnej konfiguracji zapewnisz płynne działanie zamówień online w swoim lokalu.
Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT.