Zniżki to skuteczny sposób na zwiększenie lojalności klientów i zachęcenie ich do częstszych wizyt w lokalu. W systemie GoPOS masz możliwość tworzenia różnych rodzajów zniżek oraz ich automatycznego stosowania na rachunkach. W tym artykule dowiesz się, jak skonfigurować i dodać zniżki do rachunku w aplikacji sprzedażowej.
Dodawanie zniżek w systemie GoPOS
Aby dodać nową zniżkę:
- W panelu po lewej stronie wybierz “Menu”, a następnie przejdź do zakładki “Zniżki”. 
- Kliknij niebieski przycisk “Dodaj” w prawym górnym rogu ekranu. 
- Wprowadź następujące dane w sekcji Ogólne informacje: - Nazwa – określ nazwę zniżki, np. „Zniżka lojalnościowa”. 
- Wartość/kwota – wybierz wartość procentową lub kwotową. 
- Tryb dodania – zdecyduj, czy zniżka ma być stosowana ręcznie, czy automatycznie. 
 
- Wybierz typ zniżki: - Procentowa – naliczana jako procent od wartości rachunku. 
- Kwotowa – określona wartość pieniężna odliczana od rachunku. 
- Napiwek – możliwość dodania napiwku wyrażonego w procentach. 
 
Więcej o tworzeniu napiwku dowiesz się w artykule: Napiwek - konfiguracja.
Aktualnie wszystkie zniżki działają w trybie „Na wszystko”. Sposób przeliczania zniżek jest w trakcie rozwoju.
Konfiguracja zasad zniżek
W sekcji “Zasady zniżki” masz możliwość dodatkowego dostosowania zniżek:
- Zastosowanie rabatu do produktów lub kategorii – określasz, do jakich pozycji lub kategorii ma być stosowana zniżka. 
- Ogranicz dostępność – ustawienia czasowe, np. działanie tylko w weekendy. 
- Warunki użycia – określ, jakie warunki muszą być spełnione, aby zniżka została naliczona (np. minimalna wartość rachunku). 
Chcesz zobaczyć przykłady gotowych zniżek z zastosowaniem warunków użycia? Sprawdź artykuł: Przykłady użycia promocji w GoPOS.
Ograniczenie produktów według Podatku nie jest jeszcze wspierane. Pracujemy nad wprowadzeniem tej funkcjonalności.
Zaawansowane ustawienia zniżek
Dostępne opcjonalne parametry:
- Ukryta – czy zniżka ma być widoczna na liście zniżek w aplikacji POS. 
- Edytowalna – możliwość ręcznej edycji wartości zniżki przy dodawaniu do rachunku. 
- Aplikuj najpierw do pozycji z największą ceną – jeśli wyłączone, zniżka stosuje się najpierw do najtańszych pozycji. 
- Zniżkuj tylko modyfikatory zawarte lub wymagane - czy zniżka ma dotyczyć jedynie domyślnie zawartych dodatków. 
- Limit użyć – maksymalna liczba pozycji, do których zostanie zastosowana zniżka. 
- Metoda płatności – możliwość powiązania zniżki z konkretną metodą płatności. Jeżeli zostanie wskazana metoda płatności, to próba zamknięcia rachunku z tą zniżką automatycznie zamknie rachunek na wskazaną metodę płatności. 
- Role – określenie, które role w systemie mogą stosować zniżkę. 
- Wartość rachunku co najmniej 1 grosz – jeżeli zniżka obniżyłaby wartość rachunku do 0 zł, to cena zostanie podniesiona do jednego grosza. 
Dodawanie zniżek w aplikacji sprzedażowej GoPOS
Zniżki można dodać na kilka sposobów:
Bezpośrednio do rachunku – klikając “+ Dodaj” pod listą produktów i wybierając skonfigurowaną zniżkę.
Do konkretnego produktu – klikając w produkt, a następnie w sekcji “Zniżki”.
Przy zamykaniu rachunku – klikając “Zapłać”, a następnie wybierając zniżkę przed wyborem metody płatności.
Zniżki z automatycznym trybem dodania są naliczane już w momencie utworzenia rachunku. Ich zasady określają, czy zostaną zastosowane.
Usuwanie zniżek z rachunku
Ręcznie dodane zniżki można usunąć w dowolnym momencie:
- Kliknij na już dodaną zniżkę na liście zniżek. 
- Kliknij podwójnie “Usuń”. 
- Zatwierdź zmiany, klikając “Zapisz”. 
Nie można usunąć z rachunku zniżki automatycznej.
Konfiguracja i stosowanie zniżek w GoPOS pozwala elastycznie zarządzać promocjami i rabatami w lokalu. Dzięki różnym trybom dodawania oraz możliwości ograniczenia dostępności i warunków użycia możesz precyzyjnie dostosować zniżki do swojej strategii biznesowej.
Potrzebujesz więcej informacji?
Sprawdź nasz FAQ lub skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta poprzez CHAT w aplikacji.

