Przejdź do głównej zawartości
Przykłady użycia promocji w GoPOS

Poradnik dla właścicieli i managerów. Promocje i zniżki.

A
Napisane przez Anna Musiał
Zaktualizowano ponad 5 miesiące temu

W GoPOS masz możliwość tworzenia różnych promocji, które mogą być stosowane na produkty i kategorie. Promocje można konfigurować zgodnie z indywidualnymi potrzebami. W tym artykule przedstawimy Ci przykłady zastosowania promocji.

Aby dowiedzieć się więcej o konfiguracji promocji, zniżek i napiwków przeczytaj artykuł: Zniżki, napiwki i ich konfiguracja.


Przykład 1: Promocja "Gratis powyżej określonej ceny zakupu".

Zamówienie za minimum 100 zł uprawnia do otrzymania produktu w cenie 2 zł. Promocja jest dostępna tylko raz na zamówieniu. Dodatkowo zostanie automatycznie dodana do zamówienia po spełnieniu wszystkich warunków.

Wejście do konfiguracji:

W aplikacji GoPOS z panelu bocznego wybierz Menu>Promocje/Zniżki>Dodaj.

Konfiguracja promocji:

  1. Ogólne informacje:

    • Nazwa: Wprowadź nazwę promocji, np. "Cola za 2 zł".

    • Wartość: Ustaw wartość promocji 0, ponieważ promocja ma dotyczyć obniżenia ceny konkretnego produktu.

    • Tryb dodania: Wybierz automatycznie.

    • Typ zniżki: kliknij Kwotowa.

  2. Zasady zniżki:

    • Dodaj produkt: Dodaj produkt z menu, na który ma zostać zastosowana promocja, np. Cola.

    • Ustaw wartość: Wprowadź nową cenę promocyjną, np. 2 zł.

    • Typ zniżki: wybierz Ustawiona cena.

  3. Warunki użycia:

    • Typ zniżki: Wybierz Wartość rachunku.

    • Wybierz Operator: W tym przypadku większy lub równy.

    • Wartość: Ustaw minimalną wartość rachunku, od której promocja ma być aktywna, np. wartość rachunku większa lub równa 100 zł.

  4. Określ limit użyć: Określ, ile razy promocja może być zastosowana, np. promocja może być użyta tylko raz na zamówieniu.

  5. Zapisz zmiany.

Użycie na POS

Podczas sprzedaży na POS:

Pamiętaj, aby zniżka zadziałała muszą zostać spełnione wszystkie określone warunki.

  1. Dodaj produkt Cola z menu.

  2. Podczas dodawania produktu ze zniżką do zamówienia i spełnieniu warunków, system automatycznie doda zniżkę.

  3. Na niebieskim przycisku, po lewej stronie, pojawi się wartość zniżki.

  4. Zamknij rachunek i wybierz metodę płatności.


Przykład 2: Promocja sezonowa "Zestaw – 20% taniej”.

Zamów zestaw "Burger z frytkami i Colą w zestawie”, a zapłacisz o 20% mniej.

Promocja ma kilka prostych warunków: dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00-17:00. Dodatkowo, promocja będzie automatycznie dodawana do zamówienia po spełnieniu wszystkich warunków.

Wejście do konfiguracji:

W aplikacji GoPOS z panelu bocznego wybierz Menu>Promocje/Zniżki>Dodaj.

Aby wprowadzić promocję, niezbędne jest wcześniejsze skonfigurowanie odpowiedniego zestawu w menu.

O tym jak tworzyć zestawy dowiesz się z artykułu: Jak tworzyć zestaw?


Konfiguracja promocji:

  1. Ogólne informacje:

    • Nazwa: Wprowadź nazwę promocji, np. "Promocja sezonowa 1".

    • Wartość: Ustaw wartość zniżki 0, promocja ma dotyczyć tylko obniżenia ceny konkretnego produktu - zestawu.

    • Tryb dodania: wybierz automatycznie.

    • Typ zniżki: kliknij wybierz Procentowa.

  2. Zasady zniżki:

    • Dodaj kategorię: Wybierz określony zestaw, w tym przypadku “Burger X + frytki + Cola”.

    • Ustaw wartość: W tym przypadku 20%.

    • Typ zniżki: Wybierz Procentowa.

  3. Ogranicz dostępność:

    • Wybierz dni i godziny dostępności promocji z wcześniej skonfigurowanej listy.

    Aby ograniczyć dostępność promocji, niezbędne jest wcześniejsze skonfigurowanie odpowiednich dostępności. Zrobisz to klikając: Ustawienia>Dostępności>Dodaj.

  4. Zapisz zmiany.

Użycie na POS

Podczas sprzedaży na POS:

Pamiętaj, aby zniżka zadziałała muszą zostać spełnione wszystkie określone warunki.

  1. Dodaj produkt Zestaw.

  2. Podczas dodawania produktu ze zniżką do zamówienia i spełnieniu warunków, system automatycznie doda zniżkę.

  3. Na niebieskim przycisku, po lewej stronie, pojawi się wartość zniżki.

  4. Zamknij rachunek i wybierz metodę płatności.


Przykład 3: Promocja “Dwa w cenie jednego”.

Zamów jeden określony deser, a drugi otrzymasz gratis.

Załóżmy, że ta promocja ma kilka prostych warunków: musi być wykorzystana na miejscu, płatność musi być dokonana gotówką. Można z niej skorzystać tylko raz na zamówieniu. Dodatkowo, promocja będzie automatycznie dodawana do rachunku po spełnieniu wszystkich warunków.

W aplikacji GoPOS Web z panelu bocznego wybierz Menu>Promocja/Zniżki>Dodaj.

Konfiguracja promocji:

  1. Ogólne informacje:

    • Nazwa: Wprowadź nazwę promocji, np. "2 w cenie jednego".

    • Wartość: Ustaw wartość zniżki 0, ponieważ promocja ma dotyczyć obniżenia ceny konkretnego produktu.

    • Tryb dodania: wybierz automatycznie.

  2. Zasady zniżki:

    • Dodaj produkt: Dodaj produkt z menu, na który ma zostać zastosowana promocja, w tym przypadku deser.

    • Ustaw wartość: wpisz 0 PLN.

    • Typ zniżki: wybierz Ustawiona cena.

  3. Pierwszy warunek użycia:

    • Typ: wybierz Typ rachunku.

    • Wybierz Operator: w tym przypadku równy.

    • Wartość: Wybierz Na miejscu.

  4. Drugi warunek użycia:

    • Typ: wybierz Ilość pozycji.

    • Kategoria/Produkt: wybierz deser, na który ma działać zniżka.

    • Wybierz Operator: w tym przypadku większy lub równy.

    • Wartość: podaj ilość, od której ma zadziałać zniżka. W tym przypadku 2.

  5. Określ limit użyć: Określ, ile razy promocja może być zastosowana, np. promocja może być użyta tylko raz na zamówieniu.

  6. Metoda płatności: Wybierz w tym wypadku Gotówka.

  7. Zapisz zmiany.

Użycie na POS

Podczas sprzedaży na POS:

Pamiętaj, aby zniżka zadziałała muszą zostać spełnione wszystkie określone warunki.

  1. Dodaj produkty z menu według zamówienia klienta.

  2. Podczas dodawania produktu ze zniżką do zamówienia i spełnieniu warunków, system automatycznie doda zniżkę.

  3. Na niebieskim przycisku, po lewej stronie, pojawi się wartość zniżki.

  4. Zamknij rachunek i wybierz metodę płatności.


Przykład 4: Promocja “Cola gratis przy zamówieniu pizzy”.

Zamów dowolną pizzę na dowóz i otrzymaj gratis.

Załóżmy, że ta promocja ma kilka prostych warunków: minimalna wartość zamówienia musi wynosić 50 zł, promocja obowiązuje tylko dla zamówień na dostawę i jest automatycznie dodawana do zamówienia po spełnieniu wszystkich warunków.

Wejście do konfiguracji:

W aplikacji GoPOS z panelu bocznego wybierz Menu> Promocje/Zniżki>Dodaj.

Konfiguracja promocji:

  1. Ogólne informacje:

    • Nazwa: Wprowadź nazwę promocji, np. "Pizza na dowóz gratis cola przy rach. 50 zł”.

    • Wartość: Ustaw wartość zniżki 0.

    • Tryb dodania: Wybierz automatycznie.

  2. Zasady zniżki:

    • Dodaj produkt: Wybierz produkt, na który ma być zastosowana zniżka. W tym przypadku Cola.

    • Ustaw wartość: 0 PLN.

    • Typ zniżki: Wybierz Ustawiona cena.

  3. Pierwszy warunek użycia:

    • Typ zniżki: Wybierz Ilość pozycji.

    • Kategoria/Produkt: Z menu wybierz kategorię produktów objętych zniżką. W tym przypadku Pizza.

    • Operator: Wybierz Większy lub równy.

    • Wartość: Wpisz 1.

  4. Drugi warunek użycia:

    • Typ zniżki: Wybierz Wartość rachunku.

    • Operator: Wybierz Większy lub równy.

    • Wartość: Wpisz wartość rachunku, od którego ma zadziałać zniżka. W tym przypadku 50 PLN.

  5. Trzeci warunek użycia:

    • Typ zniżki: Wybierz Typ rachunku.

    • Operator: Wybierz równy.

    • Wartość: Wybierz Dostawa.

  6. Określ limit użyć: Określ, ile razy promocja może być zastosowana na rachunku.

  7. Zapisz zmiany.

Użycie na POS

Pamiętaj, aby zniżka zadziałała muszą zostać spełnione wszystkie określone warunki.

Podczas sprzedaży na POS:

  1. Dodaj produkt pizza z menu.

  2. Podczas dodawania produktu ze zniżką do zamówienia i spełnieniu warunków, system automatycznie doda zniżkę.

  3. Na niebieskim przycisku, po lewej stronie, pojawi się wartość zniżki.

  4. Zamknij rachunek i wybierz metodę płatności.


Wskazówki i porady:

Regularnie sprawdzaj konfiguracje zniżek:

  • Przejdź do zakładki Menu > Zniżki.

  • Zastosuj potrzebne filtry i dodaj kolumny według swoich potrzeb, aby lepiej zarządzać i monitorować aktualne promocje.

Monitoruj promocje:
Regularnie sprawdzaj, jakie promocje są najskuteczniejsze i które produkty cieszą się największym zainteresowaniem w trakcie promocji. Dane te zobaczysz w Raportach zniżek.

  • Przejdź do Raporty > Zniżki.

  • Filtruj i grupuj dane według swoich potrzeb.

  • Identyfikuj najskuteczniejsze promocje.

Modyfikuj promocje na podstawie zebranych danych.

Regularne monitorowanie pozwala optymalizować działania i zwiększać zyski.


👉Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?