W GoPOS masz możliwość tworzenia różnych promocji, które mogą być stosowane na produkty i kategorie. Promocje można konfigurować zgodnie z indywidualnymi potrzebami. W tym artykule przedstawimy Ci przykłady zastosowania promocji.
Aby dowiedzieć się więcej o konfiguracji promocji, zniżek i napiwków przeczytaj artykuł: Zniżki, napiwki i ich konfiguracja.
Przykład 1: Promocja "Gratis powyżej określonej ceny zakupu".
Zamówienie za minimum 100 zł uprawnia do otrzymania produktu w cenie 2 zł. Promocja jest dostępna tylko raz na zamówieniu. Dodatkowo zostanie automatycznie dodana do zamówienia po spełnieniu wszystkich warunków.
Wejście do konfiguracji:
W aplikacji GoPOS z panelu bocznego wybierz Menu>Promocje/Zniżki>Dodaj.
Konfiguracja promocji:
Ogólne informacje:
Nazwa: Wprowadź nazwę promocji, np. "Cola za 2 zł".
Wartość: Ustaw wartość promocji 0, ponieważ promocja ma dotyczyć obniżenia ceny konkretnego produktu.
Tryb dodania: Wybierz automatycznie.
Typ zniżki: kliknij Kwotowa.
Zasady zniżki:
Dodaj produkt: Dodaj produkt z menu, na który ma zostać zastosowana promocja, np. Cola.
Ustaw wartość: Wprowadź nową cenę promocyjną, np. 2 zł.
Typ zniżki: wybierz Ustawiona cena.
Warunki użycia:
Typ zniżki: Wybierz Wartość rachunku.
Wybierz Operator: W tym przypadku większy lub równy.
Wartość: Ustaw minimalną wartość rachunku, od której promocja ma być aktywna, np. wartość rachunku większa lub równa 100 zł.
Określ limit użyć: Określ, ile razy promocja może być zastosowana, np. promocja może być użyta tylko raz na zamówieniu.
Zapisz zmiany.
Użycie na POS
Podczas sprzedaży na POS:
Pamiętaj, aby zniżka zadziałała muszą zostać spełnione wszystkie określone warunki.
Dodaj produkt Cola z menu.
Podczas dodawania produktu ze zniżką do zamówienia i spełnieniu warunków, system automatycznie doda zniżkę.
Na niebieskim przycisku, po lewej stronie, pojawi się wartość zniżki.
Zamknij rachunek i wybierz metodę płatności.
Przykład 2: Promocja sezonowa "Zestaw – 20% taniej”.
Zamów zestaw "Burger z frytkami i Colą w zestawie”, a zapłacisz o 20% mniej.
Promocja ma kilka prostych warunków: dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00-17:00. Dodatkowo, promocja będzie automatycznie dodawana do zamówienia po spełnieniu wszystkich warunków.
Wejście do konfiguracji:
W aplikacji GoPOS z panelu bocznego wybierz Menu>Promocje/Zniżki>Dodaj.
Aby wprowadzić promocję, niezbędne jest wcześniejsze skonfigurowanie odpowiedniego zestawu w menu.
O tym jak tworzyć zestawy dowiesz się z artykułu: Jak tworzyć zestaw?
Konfiguracja promocji:
Ogólne informacje:
Nazwa: Wprowadź nazwę promocji, np. "Promocja sezonowa 1".
Wartość: Ustaw wartość zniżki 0, promocja ma dotyczyć tylko obniżenia ceny konkretnego produktu - zestawu.
Tryb dodania: wybierz automatycznie.
Typ zniżki: kliknij wybierz Procentowa.
Zasady zniżki:
Dodaj kategorię: Wybierz określony zestaw, w tym przypadku “Burger X + frytki + Cola”.
Ustaw wartość: W tym przypadku 20%.
Typ zniżki: Wybierz Procentowa.
Ogranicz dostępność:
Wybierz dni i godziny dostępności promocji z wcześniej skonfigurowanej listy.
Aby ograniczyć dostępność promocji, niezbędne jest wcześniejsze skonfigurowanie odpowiednich dostępności. Zrobisz to klikając: Ustawienia>Dostępności>Dodaj.
Zapisz zmiany.
Użycie na POS
Podczas sprzedaży na POS:
Pamiętaj, aby zniżka zadziałała muszą zostać spełnione wszystkie określone warunki.
Dodaj produkt Zestaw.
Podczas dodawania produktu ze zniżką do zamówienia i spełnieniu warunków, system automatycznie doda zniżkę.
Na niebieskim przycisku, po lewej stronie, pojawi się wartość zniżki.
Zamknij rachunek i wybierz metodę płatności.
Przykład 3: Promocja “Dwa w cenie jednego”.
Zamów jeden określony deser, a drugi otrzymasz gratis.
Załóżmy, że ta promocja ma kilka prostych warunków: musi być wykorzystana na miejscu, płatność musi być dokonana gotówką. Można z niej skorzystać tylko raz na zamówieniu. Dodatkowo, promocja będzie automatycznie dodawana do rachunku po spełnieniu wszystkich warunków.
W aplikacji GoPOS Web z panelu bocznego wybierz Menu>Promocja/Zniżki>Dodaj.
Konfiguracja promocji:
Ogólne informacje:
Nazwa: Wprowadź nazwę promocji, np. "2 w cenie jednego".
Wartość: Ustaw wartość zniżki 0, ponieważ promocja ma dotyczyć obniżenia ceny konkretnego produktu.
Tryb dodania: wybierz automatycznie.
Zasady zniżki:
Dodaj produkt: Dodaj produkt z menu, na który ma zostać zastosowana promocja, w tym przypadku deser.
Ustaw wartość: wpisz 0 PLN.
Typ zniżki: wybierz Ustawiona cena.
Pierwszy warunek użycia:
Typ: wybierz Typ rachunku.
Wybierz Operator: w tym przypadku równy.
Wartość: Wybierz Na miejscu.
Drugi warunek użycia:
Typ: wybierz Ilość pozycji.
Kategoria/Produkt: wybierz deser, na który ma działać zniżka.
Wybierz Operator: w tym przypadku większy lub równy.
Wartość: podaj ilość, od której ma zadziałać zniżka. W tym przypadku 2.
Określ limit użyć: Określ, ile razy promocja może być zastosowana, np. promocja może być użyta tylko raz na zamówieniu.
Metoda płatności: Wybierz w tym wypadku Gotówka.
Zapisz zmiany.
Użycie na POS
Podczas sprzedaży na POS:
Pamiętaj, aby zniżka zadziałała muszą zostać spełnione wszystkie określone warunki.
Dodaj produkty z menu według zamówienia klienta.
Podczas dodawania produktu ze zniżką do zamówienia i spełnieniu warunków, system automatycznie doda zniżkę.
Na niebieskim przycisku, po lewej stronie, pojawi się wartość zniżki.
Zamknij rachunek i wybierz metodę płatności.
Przykład 4: Promocja “Cola gratis przy zamówieniu pizzy”.
Zamów dowolną pizzę na dowóz i otrzymaj gratis.
Załóżmy, że ta promocja ma kilka prostych warunków: minimalna wartość zamówienia musi wynosić 50 zł, promocja obowiązuje tylko dla zamówień na dostawę i jest automatycznie dodawana do zamówienia po spełnieniu wszystkich warunków.
Wejście do konfiguracji:
W aplikacji GoPOS z panelu bocznego wybierz Menu> Promocje/Zniżki>Dodaj.
Konfiguracja promocji:
Ogólne informacje:
Nazwa: Wprowadź nazwę promocji, np. "Pizza na dowóz gratis cola przy rach. 50 zł”.
Wartość: Ustaw wartość zniżki 0.
Tryb dodania: Wybierz automatycznie.
Zasady zniżki:
Dodaj produkt: Wybierz produkt, na który ma być zastosowana zniżka. W tym przypadku Cola.
Ustaw wartość: 0 PLN.
Typ zniżki: Wybierz Ustawiona cena.
Pierwszy warunek użycia:
Typ zniżki: Wybierz Ilość pozycji.
Kategoria/Produkt: Z menu wybierz kategorię produktów objętych zniżką. W tym przypadku Pizza.
Operator: Wybierz Większy lub równy.
Wartość: Wpisz 1.
Drugi warunek użycia:
Typ zniżki: Wybierz Wartość rachunku.
Operator: Wybierz Większy lub równy.
Wartość: Wpisz wartość rachunku, od którego ma zadziałać zniżka. W tym przypadku 50 PLN.
Trzeci warunek użycia:
Typ zniżki: Wybierz Typ rachunku.
Operator: Wybierz równy.
Wartość: Wybierz Dostawa.
Określ limit użyć: Określ, ile razy promocja może być zastosowana na rachunku.
Zapisz zmiany.
Użycie na POS
Pamiętaj, aby zniżka zadziałała muszą zostać spełnione wszystkie określone warunki.
Podczas sprzedaży na POS:
Dodaj produkt pizza z menu.
Podczas dodawania produktu ze zniżką do zamówienia i spełnieniu warunków, system automatycznie doda zniżkę.
Na niebieskim przycisku, po lewej stronie, pojawi się wartość zniżki.
Zamknij rachunek i wybierz metodę płatności.
Wskazówki i porady:
Regularnie sprawdzaj konfiguracje zniżek:
Przejdź do zakładki Menu > Zniżki.
Zastosuj potrzebne filtry i dodaj kolumny według swoich potrzeb, aby lepiej zarządzać i monitorować aktualne promocje.
Monitoruj promocje:
Regularnie sprawdzaj, jakie promocje są najskuteczniejsze i które produkty cieszą się największym zainteresowaniem w trakcie promocji. Dane te zobaczysz w Raportach zniżek.
Przejdź do Raporty > Zniżki.
Filtruj i grupuj dane według swoich potrzeb.
Identyfikuj najskuteczniejsze promocje.
Modyfikuj promocje na podstawie zebranych danych.
Regularne monitorowanie pozwala optymalizować działania i zwiększać zyski.
👉Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.