Przejdź do głównej zawartości

Przykłady użycia promocji w GoPOS

Poradnik dla właścicieli i managerów. Promocje i zniżki.

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano dzisiaj

W GoPOS masz możliwość tworzenia różnych promocji, które mogą być stosowane na produkty i kategorie. Promocje można konfigurować zgodnie z indywidualnymi potrzebami. W tym artykule przedstawimy Ci przykłady zastosowania promocji.

Aby dowiedzieć się więcej o konfiguracji promocji, zniżek i napiwków przeczytaj artykuł: Zniżki, napiwki i ich konfiguracja.


Przykład 1: Promocja "Gratis powyżej określonej ceny zakupu".

Zamówienie za minimum 100 zł uprawnia do otrzymania produktu w cenie 2 zł. Promocja jest dostępna tylko raz na zamówieniu. Dodatkowo zostanie automatycznie dodana do zamówienia po spełnieniu wszystkich warunków.

Wejście do konfiguracji:

W aplikacji GoPOS z panelu bocznego wybierz Menu > Zniżki > Dodaj.

Konfiguracja promocji:

  1. Ogólne informacje:

    • Nazwa: Wprowadź nazwę promocji, np. "Cola za 2 zł".

    • Wartość: Ustaw wartość promocji 0, ponieważ promocja ma dotyczyć obniżenia ceny konkretnego produktu.

    • Tryb dodania: Wybierz automatycznie.

    • Typ zniżki: kliknij Kwotowa.

  2. Zasady zniżki:

    • Dodaj produkt: Dodaj produkt z menu, na który ma zostać zastosowana promocja, np. Cola.

    • Ustaw wartość: Wprowadź nową cenę promocyjną, np. 2 zł.

    • Typ zniżki: wybierz Ustawiona cena.

  3. Warunki użycia:

    • Typ zniżki: Wybierz Wartość rachunku.

    • Wybierz Operator: W tym przypadku większy lub równy.

    • Wartość: Ustaw minimalną wartość rachunku, od której promocja ma być aktywna, np. wartość rachunku większa lub równa 100 zł.

  4. Określ limit użyć: Określ, ile razy promocja może być zastosowana, np. promocja może być użyta tylko raz na zamówieniu.

  5. Zapisz zmiany.

Użycie na POS

Podczas sprzedaży na POS:

Pamiętaj, aby zniżka zadziałała muszą zostać spełnione wszystkie określone warunki.

  1. Dodaj produkt Cola z menu.

  2. Podczas dodawania produktu ze zniżką do zamówienia i spełnieniu warunków, system automatycznie doda zniżkę.

  3. Na niebieskim przycisku, po lewej stronie, pojawi się wartość zniżki.

  4. Zamknij rachunek i wybierz metodę płatności.


Przykład 2: Promocja sezonowa "Zestaw – 20% taniej”.

Zamów zestaw "Burger z frytkami i Colą w zestawie”, a zapłacisz o 20% mniej.

Promocja ma kilka prostych warunków: dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00-17:00. Dodatkowo, promocja będzie automatycznie dodawana do zamówienia po spełnieniu wszystkich warunków.

Wejście do konfiguracji:

W aplikacji GoPOS z panelu bocznego wybierz Menu>Promocje/Zniżki>Dodaj.

Aby wprowadzić promocję, niezbędne jest wcześniejsze skonfigurowanie odpowiedniego zestawu w menu.

O tym jak tworzyć zestawy dowiesz się z artykułu: Jak tworzyć zestaw?


Konfiguracja promocji:

  1. Ogólne informacje:

    • Nazwa: Wprowadź nazwę promocji, np. "Promocja sezonowa 1".

    • Wartość: Ustaw wartość zniżki 0, promocja ma dotyczyć tylko obniżenia ceny konkretnego produktu - zestawu.

    • Tryb dodania: wybierz automatycznie.

    • Typ zniżki: kliknij wybierz Procentowa.

  2. Zasady zniżki:

    • Dodaj kategorię: Wybierz określony zestaw, w tym przypadku “Burger X + frytki + Cola”.

    • Ustaw wartość: W tym przypadku 20%.

    • Typ zniżki: Wybierz Procentowa.

  3. Ogranicz dostępność:

    • Wybierz dni i godziny dostępności promocji z wcześniej skonfigurowanej listy.

    Aby ograniczyć dostępność promocji, niezbędne jest wcześniejsze skonfigurowanie odpowiednich dostępności. Zrobisz to klikając: Ustawienia>Dostępności>Dodaj.

  4. Zapisz zmiany.

Użycie na POS

Podczas sprzedaży na POS:

Pamiętaj, aby zniżka zadziałała muszą zostać spełnione wszystkie określone warunki.

  1. Dodaj produkt Zestaw.

  2. Podczas dodawania produktu ze zniżką do zamówienia i spełnieniu warunków, system automatycznie doda zniżkę.

  3. Na niebieskim przycisku, po lewej stronie, pojawi się wartość zniżki.

  4. Zamknij rachunek i wybierz metodę płatności.


Przykład 3: Promocja “Dwa w cenie jednego”.

Zamów jeden określony deser, a drugi otrzymasz gratis.

Załóżmy, że ta promocja ma kilka prostych warunków: musi być wykorzystana na miejscu, płatność musi być dokonana gotówką. Można z niej skorzystać tylko raz na zamówieniu. Dodatkowo, promocja będzie automatycznie dodawana do rachunku po spełnieniu wszystkich warunków.

W aplikacji GoPOS Web z panelu bocznego wybierz Menu>Promocja/Zniżki>Dodaj.

Konfiguracja promocji:

  1. Ogólne informacje:

    • Nazwa: Wprowadź nazwę promocji, np. "2 w cenie jednego".

    • Wartość: Ustaw wartość zniżki 0, ponieważ promocja ma dotyczyć obniżenia ceny konkretnego produktu.

    • Tryb dodania: wybierz automatycznie.

  2. Zasady zniżki:

    • Dodaj produkt: Dodaj produkt z menu, na który ma zostać zastosowana promocja, w tym przypadku deser.

    • Ustaw wartość: wpisz 0 PLN.

    • Typ zniżki: wybierz Ustawiona cena.

  3. Pierwszy warunek użycia:

    • Typ: wybierz Typ rachunku.

    • Wybierz Operator: w tym przypadku równy.

    • Wartość: Wybierz Na miejscu.

  4. Drugi warunek użycia:

    • Typ: wybierz Ilość pozycji.

    • Kategoria/Produkt: wybierz deser, na który ma działać zniżka.

    • Wybierz Operator: w tym przypadku większy lub równy.

    • Wartość: podaj ilość, od której ma zadziałać zniżka. W tym przypadku 2.

  5. Określ limit użyć: Określ, ile razy promocja może być zastosowana, np. promocja może być użyta tylko raz na zamówieniu.

  6. Metoda płatności: Wybierz w tym wypadku Gotówka.

  7. Zapisz zmiany.

Użycie na POS

Podczas sprzedaży na POS:

Pamiętaj, aby zniżka zadziałała muszą zostać spełnione wszystkie określone warunki.

  1. Dodaj produkty z menu według zamówienia klienta.

  2. Podczas dodawania produktu ze zniżką do zamówienia i spełnieniu warunków, system automatycznie doda zniżkę.

  3. Na niebieskim przycisku, po lewej stronie, pojawi się wartość zniżki.

  4. Zamknij rachunek i wybierz metodę płatności.


Przykład 4: Promocja “Cola gratis przy zamówieniu pizzy”.

Zamów dowolną pizzę na dowóz i otrzymaj gratis.

Załóżmy, że ta promocja ma kilka prostych warunków: minimalna wartość zamówienia musi wynosić 50 zł, promocja obowiązuje tylko dla zamówień na dostawę i jest automatycznie dodawana do zamówienia po spełnieniu wszystkich warunków.

Wejście do konfiguracji:

W aplikacji GoPOS z panelu bocznego wybierz Menu> Promocje/Zniżki>Dodaj.

Konfiguracja promocji:

  1. Ogólne informacje:

    • Nazwa: Wprowadź nazwę promocji, np. "Pizza na dowóz gratis cola przy rach. 50 zł”.

    • Wartość: Ustaw wartość zniżki 0.

    • Tryb dodania: Wybierz automatycznie.

  2. Zasady zniżki:

    • Dodaj produkt: Wybierz produkt, na który ma być zastosowana zniżka. W tym przypadku Cola.

    • Ustaw wartość: 0 PLN.

    • Typ zniżki: Wybierz Ustawiona cena.

  3. Pierwszy warunek użycia:

    • Typ zniżki: Wybierz Ilość pozycji.

    • Kategoria/Produkt: Z menu wybierz kategorię produktów objętych zniżką. W tym przypadku Pizza.

    • Operator: Wybierz Większy lub równy.

    • Wartość: Wpisz 1.

  4. Drugi warunek użycia:

    • Typ zniżki: Wybierz Wartość rachunku.

    • Operator: Wybierz Większy lub równy.

    • Wartość: Wpisz wartość rachunku, od którego ma zadziałać zniżka. W tym przypadku 50 PLN.

  5. Trzeci warunek użycia:

    • Typ zniżki: Wybierz Typ rachunku.

    • Operator: Wybierz równy.

    • Wartość: Wybierz Dostawa.

  6. Określ limit użyć: Określ, ile razy promocja może być zastosowana na rachunku.

  7. Zapisz zmiany.

Użycie na POS

Pamiętaj, aby zniżka zadziałała muszą zostać spełnione wszystkie określone warunki.

Podczas sprzedaży na POS:

  1. Dodaj produkt pizza z menu.

  2. Podczas dodawania produktu ze zniżką do zamówienia i spełnieniu warunków, system automatycznie doda zniżkę.

  3. Na niebieskim przycisku, po lewej stronie, pojawi się wartość zniżki.

  4. Zamknij rachunek i wybierz metodę płatności.

Przykład 5: Promocja “Co trzeci croissant za pół ceny”.

Funkcja zostanie udostępniona w aktualizacji zaplanowanej na grudzień 2025.

Zamów trzy croissanty a trzeci będzie za pół ceny. Zamów kolejne trzy croissanty, aby kolejny był przeceniony.

Załóżmy, że ta promocja ma kilka prostych warunków: Promocja jest wielokrotnością, czyli można z niej skorzystać wielokrotnie na zamówieniu. Dodatkowo, promocja będzie automatycznie dodawana do rachunku po spełnieniu wszystkich warunków.

W aplikacji GoPOS Web z panelu bocznego wybierz Menu>Promocja/Zniżki>Dodaj.

Konfiguracja promocji:

  1. Ogólne informacje:

    • Nazwa: Wprowadź nazwę promocji, np. "Co trzeci croissant za pół ceny".

    • Wartość: Ustaw wartość zniżki 0, ponieważ promocja ma dotyczyć obniżenia ceny konkretnego produktu.

    • Tryb dodania: wybierz automatycznie.

    • Tryb zniżki: Kwotowa.

    • (WAŻNE: Tryb zniżki procentowy nie jest wspierany w wielokrotności zniżek)

  2. Zasady zniżki:

    • Dodaj produkt: Dodaj produkt z menu, na który ma zostać zastosowana promocja, w tym przypadku croissant.

    • Ustaw wartość: wprowadź połowę ceny, sposób przeliczania: na wszystko.

    • Typ zniżki: wybierz Kwotowa.

  3. Pierwszy warunek użycia:

    • Typ: wybierz Ilość pozycji: wariant produktu Croissant.

    • Wybierz Operator: w tym przypadku równy 3.

  4. Określ limit użyć: Określ, ile razy promocja może być zastosowana, w tym przypadku można wprowadzić wysoką wartość 100.

  5. Zapisz zmiany.

Użycie na POS

Podczas sprzedaży na POS:

  1. Dodaj trzy croissanty do rachunku.

  2. Podczas dodawania produktu ze do zamówienia i spełnieniu warunków, system automatycznie doda zniżkę.

  3. Na niebieskim przycisku, po lewej stronie, pojawi się wartość zniżki.

  4. Możesz dodać kolejne wielokrotności croissantów, aby wykorzystać zniżkę na co trzecim produkcie.

  5. Zamknij rachunek.


Wskazówki i porady:

Regularnie sprawdzaj konfiguracje zniżek:

  • Przejdź do zakładki Menu > Zniżki.

  • Zastosuj potrzebne filtry i dodaj kolumny według swoich potrzeb, aby lepiej zarządzać i monitorować aktualne promocje.

Monitoruj promocje:
Regularnie sprawdzaj, jakie promocje są najskuteczniejsze i które produkty cieszą się największym zainteresowaniem w trakcie promocji. Dane te zobaczysz w Raportach zniżek.

  • Przejdź do Raporty > Zniżki.

  • Filtruj i grupuj dane według swoich potrzeb.

  • Identyfikuj najskuteczniejsze promocje.

Modyfikuj promocje na podstawie zebranych danych.

Regularne monitorowanie pozwala optymalizować działania i zwiększać zyski.


👉Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?