W tym artykule dowiesz się, jak wprowadzać czas pracy dla pracowników, konfigurować meldowanie i wymeldowanie, a także jak generować raporty i rozliczać czas pracy na podstawie danych z systemu. Dzięki temu zyskasz pełną kontrolę nad ewidencją czasu pracy personelu w Twoim lokalu.
Zanim rozpoczniesz, upewnij się, że masz dodanych pracowników i stanowiska pracy. Więcej na ten temat znajdziesz w artykule: Konfiguracja pracowników.
Meldowanie i wymeldowanie na POS
Pracownicy mogą meldować się do pracy bezpośrednio na terminalu sprzedażowym.
Zaloguj się na POS wykorzystując PIN lub kartę do logowania.
Kliknij ikonę profilu w prawym górnym rogu.
Wybierz Czas pracy.
Kliknij Zamelduj lub Wymelduj.
Czas pracy będzie naliczany od momentu zameldowania do chwili wymeldowania.
W wyświetlonym oknie meldunku możesz też wybrać zakładkę Szczegóły, aby zobaczyć wybrane czasy pracy w ostatnim miesiącu.
Ograniczenie do meldowania
Możesz przypisać pracownikowi rolę, która ograniczy jego dostęp na POS do funkcji meldunku. Rozwiązanie jest szczególnie przydatne dla osób pracujących na kuchni.
W aplikacji webowej przejdź do Ustawienia > Uprawnienia.
Wybierz rolę, która ma mieć ograniczony dostęp.
Odznacz uprawnienie Możliwość sprzedaży.
Kliknij Zapisz.
Od tej chwili po zalogowaniu na POS użytkownik o wskazanej roli zobaczy tylko okno meldunku i wymeldunku.
Podgląd zameldowanych pracowników
W każdej chwili możesz sprawdzić, kto jest aktualnie zalogowany oraz wymeldować pracownika.
Na stronie app.gopos.io wybierz Pracownicy > Aktualnie zameldowani.
Znajdź pracownika na liście.
W tym samym oknie możesz także wymeldować pracownika.
Ręczna edycja czasu pracy
Zdarza się, że czas pracy nie został poprawnie zarejestrowany przez pracownika – na przykład zapomniał się zameldować lub wymeldować. W takich przypadkach możesz ręcznie dodać lub edytować godziny pracy pracownika bezpośrednio w aplikacji webowej GoPOS.
Aby edytować czas pracy:
Z panelu app.gopos.io po lewej stronie wybierz zakładkę Pracownicy, a następnie kliknij w sekcję Pracownicy z listy.
Na liście znajdź pracownika, któremu chcesz przypisać lub edytować czas pracy.
Kliknij przycisk Podgląd znajdujący się po lewej stronie przy jego nazwisku.
Przejdź do zakładki Czas pracy. Tutaj możesz:
Kliknąć + Dodaj, jeśli chcesz wprowadzić nowy wpis,
lub kliknąć ikonę trzech kropek przy istniejącym wpisie i wybrać Edytuj, aby zmienić dane.
W formularzu edycji określ dokładną datę oraz godziny rozpoczęcia i zakończenia zmiany. Dodatkowo możesz przypisać stanowisko pracy i wprowadzić stawkę godzinową.
Zaznaczenie opcji Pomijany? spowoduje, że dany wpis nie będzie uwzględniany w raportach.
Po uzupełnieniu danych kliknij Zapisz, aby zatwierdzić zmiany.
Dzięki tej funkcji możesz uzupełnić wszelkie braki w ewidencji oraz zapewnić dokładne rozliczenie czasu pracy.
Możesz także oznaczać wybrane czasy pracy jako opłacone, co pozwoli na późniejsze wyraportowanie wynagrodzenia do wypłaty.
Rozliczanie czasu pracy
System GoPOS umożliwia wygodne generowanie raportów z czasu pracy pracowników, co pozwala na pełną kontrolę nad obecnością personelu i obliczenie wynagrodzeń.
Aby przejść do raportu czasu pracy, zaloguj się do aplikacji webowej i z menu po lewej stronie wybierz Pracownicy, a następnie zakładkę Czas pracy. W tym miejscu znajduje się pełny rejestr czasu pracy wszystkich pracowników zarejestrowanych w systemie.
Dzięki dostępnym filtrom możesz łatwo zawęzić raport do konkretnego okresu lub wybranego pracownika. Możliwe jest również grupowanie danych według różnych kryteriów, na przykład stanowiska pracy. To pozwala na dokładniejszą analizę i porównanie czasu pracy w różnych zespołach.
W kolumnie Wynagrodzenie system automatycznie przeliczy liczbę przepracowanych godzin przez ustaloną dla pracownika stawkę godzinową. Dzięki temu natychmiast uzyskasz dokładne informacje o kosztach pracy w wybranym okresie.
Raport możesz wyeksportować do pliku PDF lub CSV, klikając w przycisk Więcej i wybierając odpowiednią opcję. Taka forma raportu świetnie sprawdza się np. przy comiesięcznych rozliczeniach z księgowością lub do archiwizacji danych.
Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.