Przejdź do głównej zawartości

Raporty POS

Raport kasowy, raport zmianowy, raport z początkową kwotą, wpłaty i wypłaty z kasy

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad 2 miesiące temu

Raport POS to niezbędny element do prowadzenia sprzedaży w systemie GoPOS. Dzięki niemu możemy na bieżąco monitorować wszystkie dokonywane transakcje, pracę naszych pracowników oraz przepływ gotówki.

Dwa typy raportów POS

W aplikacji GoPOS znajdziesz dwa typy raportów POS:

  • Raport kasowy – raport, który monitoruje sprzedaż na danym urządzeniu sprzedażowym.

  • Raport zmianowy – raport, który monitoruje sprzedaż z raportów kasowych.

W praktyce oznacza to, że:

  • w przypadku posiadania jednego urządzenia korzysta się tylko z raportu kasowego,

  • w przypadku wielu urządzeń korzysta się z raportu zmianowego, który sumuje sprzedaż z wielu raportów kasowych.

Otwieranie i zamykanie raportów POS

Niezależnie od tego, czy korzystasz jedynie z raportów kasowych, czy z raportu zmianowego, raporty należy:

  1. Otworzyć przed rozpoczęciem sprzedaży,

  2. Zamknąć po zakończeniu sprzedaży.

Jeżeli korzystasz z raportu zmianowego, możesz zamknąć go dopiero w momencie, gdy wszystkie raporty kasowe w jego obrębie zostały zamknięte.

Aplikacja sprzedażowa wymusza otwarcie raportu sprzedażowego przy pierwszej sprzedaży, natomiast system nie wymusza zamknięcia raportu sprzedażowego.

W momencie zamykania raportu kasowego i zmianowego możesz:

  • wydrukować raport dobowy

  • wydrukować raport kasowy/zmianowy, gdzie możesz zdecydować które informacje mają znajdować się na wydruku

  • wydrukować zamknięcie dnia na terminalu płatniczym


Trzy sposoby korzystania z raportów POS

Dzięki takiej strukturze raportów rozróżnia się trzy ścieżki korzystania z raportów POS w aplikacji GoPOS:

Tylko raporty kasowe

Rozwiązanie przydatne gdy:

  • posiadasz tylko jedno urządzenie sprzedażowe,

  • chcesz rozliczać urządzenia sprzedażowe niezależnie, bez opcji systemowego sumowania sprzedaży.

Jak ustawić:

  1. Przejdź do app.gopos.io > Ustawienia > Informacje > Stanowisko sprzedaży.

  2. W sekcji „Raporty” ustaw Typ raportu na: Kasowy.

Efekt prowadzonej sprzedaży:


Raport zmianowy z raportami kasowymi

Rozwiązanie przydatne gdy:

  • posiadasz wiele urządzeń sprzedażowych,

  • chcesz móc rozliczać każdy raport kasowy osobno, z zachowaniem możliwości sumowania sprzedaży przez raport zmianowy.

Jak ustawić:

  1. Przejdź do app.gopos.io > Ustawienia > Informacje > Stanowisko sprzedaży.

  2. W sekcji „Raporty” ustaw Typ raportu na: Zmianowy.

Efekt prowadzonej sprzedaży:


Raport zmianowy z lokalnymi raportami kasowymi

Rozwiązanie przydatne gdy:

  • posiadasz wiele urządzeń sprzedażowych,

  • chcesz rozliczać poszczególne urządzenia całkowicie niezależnie, a pozostałe sumować przez raport zmianowy.

Jak ustawić:

  1. W aplikacji webowej: Ustawienia > Informacje > Stanowisko sprzedaży, ustaw Typ raportu: Zmianowy.

  2. W aplikacji sprzedażowej na wybranych POSach: Ustawienia > Ustawienia sprzedaży > Raporty, ustaw Typ raportu: Raport kasowy.

Efekt prowadzonej sprzedaży:

Aby zmienić typ raportu w ustawieniach aplikacji webowej lub sprzedażowej, wszystkie raporty sprzedażowe muszą być zamknięte.

Wpłaty i wypłaty z kasy

System pozwala wprowadzać dokładne informacje o wpłatach i wypłatach z kasy.

Jak dodać wpłatę/wypłatę:

  1. W aplikacji sprzedażowej wybierz ☰ > Raporty > Raport kasowy.

  2. Upewnij się, że raport kasowy jest otwarty.

  3. Kliknij Wpłać do kasy / Wypłać z kasy.
    Wprowadź kwotę, opis, klienta.

  4. Wybierz opcję Wpłać lub Wypłać, a następnie potwierdź.

  5. Po zakończeniu kliknij X w lewym górnym rogu.

Tryb rozliczenia raportu

Tryb rozliczenia raportu pozwala na podanie dokładnej kwoty gotówki lub kart przy zamykaniu raportu.

Jak włączyć:

  1. Przejdź do app.gopos.io > Ustawienia > Informacje > Stanowisko sprzedaży.

  2. W sekcji „Raporty” znajdź „Tryb rozliczenia raportów POS”.

  3. Wybierz opcję Rozbicie na płatności.

  4. Kliknij Zapisz.

Więcej informacji znajdziesz tutaj: Rozliczanie i analiza raportu POS.

Historia raportów

Na POS w zakładce Raporty znajdziesz sekcję Historia raportów, w której możesz:

  • ponowić wydruk dowolnego raportu sprzedażowego,

  • wygenerować zbiorczy raport sprzedażowy.

Jeśli nie możesz znaleźć raportu, użyj lupy i ustaw zakres dat ręcznie.


Raporty POS to podstawa codziennego rozliczania sprzedaży w GoPOS. Dzięki nim masz pełną kontrolę nad przepływem środków i pracą zespołu.

Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ lub skontaktuj się z nami przez CHAT w aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?