Raport POS to niezbędny element do prowadzenia sprzedaży w systemie. Dzięki niemu możemy na bieżąco monitorować wszystkie dokonywanej transakcje, pracę naszych pracowników oraz przepływ gotówki. Raport musi zostać otwarty, aby móc rozpocząć sprzedaż, a na koniec pracy - zostać zamknięty. Wówczas możemy mieć pewność, że poprawnie zakończymy działanie systemu. Raporty otwieramy w aplikacji sprzedażowej, w sekcji “Raporty”. Dodatkowo możemy także wprowadzać do nich informacje o początkowej kwocie czy wszelkie dane na temat wpłat lub wypłat z kasy. W systemie sprzedaż możemy prowadzić w 2 trybach - poprzez raport kasowy i raport zmianowy.
Praca z raportem kasowym
Raport kasowy umożliwia nam rozliczanie każdej z kas osobno i niezależnie. Możemy wpisywać do niego kwotę rozpoczynającą, dodawać wpłaty i wypłaty z kasy, a na zakończenie pracy informację o ilości pieniędzy, które znajdują się w naszej kasie.
Raport kasowy z początkową kwotą
Aby rozpocząć sprzedaż z określoną kwotą w aplikacji sprzedażowej, z menu “☰” wybieramy “Raporty”.
Następnie wybieramy Raport zmianowy i otwieramy go. Raport zmianowy jest niezbędny do otwarcia Raportu kasowego.
Po otwarciu przechodzimy do zakładki “Raport kasowy”.
W wierszu “Kwota rozpoczęcia” wpisujemy określoną wartość. Opcjonalnie możemy także dodać opis.
Klikamy “Otwórz raport kasowy”.
Podczas zamykania raportu na koniec pracy, system automatycznie zsumuje wszystkie dokonane transakcje i wskaże kwotę na zakończenie.
Wpłaty/wypłaty z kasy
System pozwala także wprowadzać dokładne informacje na temat dokonywanych wpłat lub wypłat z kasy. Dzięki temu jesteśmy w stanie monitorować to, ile konkretnie pieniędzy jest wpływa lub jest pobieranych, w tym także przez określonego pracownika.
Z menu “☰” wybieramy “Raporty”, a następnie “Raport kasowy”.
Aby dodać informacje o wpłacie lub wypłacie z kasy musimy mieć otwarty raport kasowy.
Klikamy w niebieski przycisk “Wpłać do kasy / Wypłać z kasy”.
W nowo otwartym polu wprowadzamy kwotę, opcjonalnie opis oraz klienta, a następnie zaznaczamy jedną z opcji: “Wpłać” lub “Wypłać” oraz potwierdzamy nasz wybór.
Po dokonaniu wpłaty lub wypłat możemy kliknąć “X” w lewym górnym rogu.
Tryb rozliczenia raportu kasowego
W systemie możemy także skonfigurować ustawienie, które umożliwi nam szczegółowe rozliczenie kas. Dzięki temu przy zakończeniu raportu będziemy musieli podać kwotę gotówki lub wartości kart, które znajdują się w naszej kasie. Ustawienie to konfigurujemy w aplikacji webowej.
Z panelu po lewej stronie wybieramy “Ustawienia”, a następnie “Informacje”.
Z górnego panelu wybieramy “Stanowisko sprzedaży” i przechodzimy do sekcji “Raporty”.
W wierszu “Tryb rozliczenia raportów POS” wybieramy “Rozbicie na płatności”.
Wprowadzone zmiany zatwierdzamy przyciskiem “Zapisz”, umieszczonym w lewym dolnym rogu”.
Praca z raportem zmianowym
Raport zmianowy składa się z raportów kasowych. Otwieramy go na początku i zamykamy na koniec pracy. Należy pamiętać, że zamykając raport zmianowy należy zamknąć wszystkie raporty kasowe.
Tryb rozliczenia raportu zmianowego
W systemie możemy także skonfigurować ustawienie, które umożliwi nam szczegółowe rozliczenie zmian. Dzięki temu przy zakończeniu raportu będziemy musieli podać kwotę gotówki lub wartości kart, które znajdują się w naszej kasie. Ustawienie to konfigurujemy w aplikacji webowej.
Z panelu po lewej stronie wybieramy “Ustawienia”, a następnie “Informacje”.
Z górnego panelu wybieramy “Stanowisko sprzedaży” i przechodzimy do sekcji “Raporty”.
W wierszu “Tryb rozliczenia raportów POS” wybieramy “Rozbicie na płatności”.
Wprowadzone zmiany zatwierdzamy przyciskiem “Zapisz”, umieszczonym w lewym dolnym rogu”.