Raport POS to niezbędny element do prowadzenia sprzedaży w systemie GoPOS. Dzięki niemu możemy na bieżąco monitorować wszystkie dokonywane transakcje, pracę naszych pracowników oraz przepływ gotówki.
Dwa typy raportów POS
W aplikacji GoPOS znajdziesz dwa typy raportów POS:
Raport kasowy – raport, który monitoruje sprzedaż na danym urządzeniu sprzedażowym.
Raport zmianowy – raport, który monitoruje sprzedaż z raportów kasowych.
W praktyce oznacza to, że:
w przypadku posiadania jednego urządzenia korzysta się tylko z raportu kasowego,
w przypadku wielu urządzeń korzysta się z raportu zmianowego, który sumuje sprzedaż z wielu raportów kasowych.
Otwieranie i zamykanie raportów POS
Niezależnie od tego, czy korzystasz jedynie z raportów kasowych, czy z raportu zmianowego, raporty należy:
Otworzyć przed rozpoczęciem sprzedaży,
Zamknąć po zakończeniu sprzedaży.
Jeżeli korzystasz z raportu zmianowego, możesz zamknąć go dopiero w momencie, gdy wszystkie raporty kasowe w jego obrębie zostały zamknięte.
Aplikacja sprzedażowa wymusza otwarcie raportu sprzedażowego przy pierwszej sprzedaży, natomiast system nie wymusza zamknięcia raportu sprzedażowego.
W momencie zamykania raportu kasowego i zmianowego możesz:
wydrukować raport dobowy
wydrukować raport kasowy/zmianowy, gdzie możesz zdecydować które informacje mają znajdować się na wydruku
wydrukować zamknięcie dnia na terminalu płatniczym
Trzy sposoby korzystania z raportów POS
Dzięki takiej strukturze raportów rozróżnia się trzy ścieżki korzystania z raportów POS w aplikacji GoPOS:
Tylko raporty kasowe
Rozwiązanie przydatne gdy:
posiadasz tylko jedno urządzenie sprzedażowe,
chcesz rozliczać urządzenia sprzedażowe niezależnie, bez opcji systemowego sumowania sprzedaży.
Jak ustawić:
Przejdź do app.gopos.io > Ustawienia > Informacje > Stanowisko sprzedaży.
W sekcji „Raporty” ustaw Typ raportu na: Kasowy.
Efekt prowadzonej sprzedaży:
Raport zmianowy z raportami kasowymi
Rozwiązanie przydatne gdy:
posiadasz wiele urządzeń sprzedażowych,
chcesz móc rozliczać każdy raport kasowy osobno, z zachowaniem możliwości sumowania sprzedaży przez raport zmianowy.
Jak ustawić:
Przejdź do app.gopos.io > Ustawienia > Informacje > Stanowisko sprzedaży.
W sekcji „Raporty” ustaw Typ raportu na: Zmianowy.
Efekt prowadzonej sprzedaży:
Raport zmianowy z lokalnymi raportami kasowymi
Rozwiązanie przydatne gdy:
posiadasz wiele urządzeń sprzedażowych,
chcesz rozliczać poszczególne urządzenia całkowicie niezależnie, a pozostałe sumować przez raport zmianowy.
Jak ustawić:
W aplikacji webowej: Ustawienia > Informacje > Stanowisko sprzedaży, ustaw Typ raportu: Zmianowy.
W aplikacji sprzedażowej na wybranych POSach: Ustawienia > Ustawienia sprzedaży > Raporty, ustaw Typ raportu: Raport kasowy.
Efekt prowadzonej sprzedaży:
Aby zmienić typ raportu w ustawieniach aplikacji webowej lub sprzedażowej, wszystkie raporty sprzedażowe muszą być zamknięte.
Wpłaty i wypłaty z kasy
System pozwala wprowadzać dokładne informacje o wpłatach i wypłatach z kasy.
Jak dodać wpłatę/wypłatę:
W aplikacji sprzedażowej wybierz ☰ > Raporty > Raport kasowy.
Upewnij się, że raport kasowy jest otwarty.
Kliknij Wpłać do kasy / Wypłać z kasy.
Wprowadź kwotę, opis, klienta.Wybierz opcję Wpłać lub Wypłać, a następnie potwierdź.
Po zakończeniu kliknij X w lewym górnym rogu.
Tryb rozliczenia raportu
Tryb rozliczenia raportu pozwala na podanie dokładnej kwoty gotówki lub kart przy zamykaniu raportu.
Jak włączyć:
Przejdź do app.gopos.io > Ustawienia > Informacje > Stanowisko sprzedaży.
W sekcji „Raporty” znajdź „Tryb rozliczenia raportów POS”.
Wybierz opcję Rozbicie na płatności.
Kliknij Zapisz.
Więcej informacji znajdziesz tutaj: Rozliczanie i analiza raportu POS.
Historia raportów
Na POS w zakładce Raporty znajdziesz sekcję Historia raportów, w której możesz:
ponowić wydruk dowolnego raportu sprzedażowego,
wygenerować zbiorczy raport sprzedażowy.
Jeśli nie możesz znaleźć raportu, użyj lupy i ustaw zakres dat ręcznie.
Raporty POS to podstawa codziennego rozliczania sprzedaży w GoPOS. Dzięki nim masz pełną kontrolę nad przepływem środków i pracą zespołu.
Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ lub skontaktuj się z nami przez CHAT w aplikacji.