Przejdź do głównej zawartości

GoOrder - instalacja i konfiguracja z GoPOS

Instalacja aplikacji GoOrder, przesyłanie menu oraz konfiguracja ustawień synchronizacji zamówień.

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad tydzień temu

GoOrder to system umożliwiający obsługę zamówień online. Dzięki tej aplikacji możesz uruchomić sklep internetowy, przez który klienci złożą zamówienia na wynos, w dostawie, na miejscu lub do pokoju hotelowego. W tym artykule pokażemy Ci, jak zainstalować aplikację GoOrder bezpośrednio z panelu GoPOS, jak przesłać menu oraz jak skonfigurować ustawienia synchronizacji i sklepu. Wszystko po to, by usprawnić proces zamówień i zwiększyć wygodę Twoich gości.

Jak działa GoOrder?

GoOrder to:

  • Sklep internetowy – umożliwia klientom składanie zamówień online w różnych trybach: na wynos, do stolika, do pokoju hotelowego lub z odbiorem osobistym. Zamówienia są natychmiast synchronizowane z terminalem POS, gdzie można nimi zarządzać.

  • QR kody do zamawiania – możesz wygenerować kody QR przypisane do stolików. Klient po ich zeskanowaniu zobaczy menu, złoży i opłaci zamówienie online.

  • Elektroniczne menu – wyświetlane klientom w sklepie GoOrder. Umożliwia szybką edycję cen, usuwanie niedostępnych pozycji lub czasowe wyłączanie produktów.

  • Strefy dostaw – pozwalają określić obszary, do których realizujesz dostawy oraz umożliwia automatyczne doliczanie kosztów dostawy na POS.

  • Podstawa modułu GoHUB – GoOrder służy jako fundament do uruchomienia integracji z portalami zewnętrznymi typu Wolt, Uber Eats czy Pyszne.pl z wykorzystaniem dodatkowego modułu GoHUB.

Instalacja aplikacji GoOrder

Aby zainstalować aplikację GoOrder z poziomu GoPOS:

  1. Zaloguj się do app.gopos.io.

  2. W menu po lewej stronie wybierz Aplikacje.

  3. Kliknij Pokaż więcej, a następnie przejdź do Wszystkie aplikacje.

  4. Odnajdź kafelek GoOrder i kliknij przycisk Zainstaluj.

  5. Wybierz lokalizację z listy miejsc GoOrder. Jeśli nie widzisz swojego miejsca, upewnij się, że jesteś zalogowany na app.goorder.pl z adresem e-mail, który ma dostęp do tej lokalizacji.

  6. Zaakceptuj prośbę o dostęp do danych – zostaniesz przeniesiony do konfiguracji.

Konfiguracja i wysyłanie menu

Po instalacji aplikacji przejdź do konfiguracji i wskaż, które menu mają zostać wysłane do GoOrdera.

  1. Menu – wybierz menu typu "lista", które chcesz wysłać.

  2. Dostępność – wybierz dostępność czasową (np. dni tygodnia, godziny), w których menu ma być widoczne i dostępne dla klientów.

  3. Typy zamówień – określ, dla jakich trybów (na miejscu, na wynos, z dostawą) menu będzie aktywne. Jeśli nie wybierzesz żadnego, będzie dostępne w każdym typie zamówienia.

  4. Realizacja w wybranym terminie – zaznacz, jeśli chcesz dać klientom możliwość wyboru konkretnej daty i godziny realizacji zamówienia. W przeciwnym razie zamówienie będzie składane z terminem "jak najszybciej".

  5. Wysyłaj menu na podstawie elementów cennika – po zaznaczeniu tej opcji do sklepu trafią tylko produkty, które mają uzupełnioną cenę w cenniku.

  6. Cennik – możesz wskazać konkretny cennik, z którego mają być pobrane ceny. Domyślnie będą użyte ceny z menu.

Istnieje możliwość wysłania kilku menu jednocześnie do sklepu GoOrder.

Konfiguracja ustawień sklepu

Dostosuj pozostałe elementy synchronizowane ze sklepem online:

  1. Domyślna metoda płatności – wskaż, jaka metoda zostanie przypisana zamówieniom w przypadku, gdy wybrana przez klienta metoda płatności np. na portalu zewnętrznym nie zostanie rozpoznana.

  2. Wariant produktu połączony z dostawą – określ produkt, który pojawi się jako pozycja "Dostawa" na paragonie. Jeśli go nie wskażesz, pozycja dostawy wpadnie jako Dostawa o stawce VAT 23%.

  3. Nadpisywanie konfiguracji – zaznacz, jeśli chcesz zsynchronizować dane takie jak: dostępność, dane sklepu, dane firmy, zniżki i metody płatności. Opcji nie należy zaznaczać, jeśli korzystasz z więcej niż jednego kanału GoOrder.

  4. Jeśli nie zaznaczysz nadpisywania konfiguracji, możesz osobno zaznaczyć:

    • Synchronizację dostępności

    • Synchronizację danych sklepu (adres, nazwa lokalu)

    • Synchronizację danych firmy (np. dane w regulaminie sklepu)

    • Synchronizację zniżek

    • Synchronizację metod płatności

Synchronizacja zniżek znajduje się w fazie rozwoju – aktualnie obsługiwane są podstawowe zniżki procentowe i kwotowe.

Automatyczna synchronizacja menu

W tej sekcji możesz włączyć automatyczne wysyłanie menu po każdej zmianie, osobno dla sklepu GoOrder i osobno dla portali zewnętrznych.

  • Menu zostanie wysłane do GoOrder w ciągu 15 minut od ostatniej zmiany (np. edycji produktu, cennika lub dostępności).

Nie włączaj tej opcji, jeśli używasz integracji z Glovo – portal ten pozwala jedynie na pięć prób dziennie, co może zablokować synchronizację.

Ustawienia zaawansowane

Dodatkowe opcje konfiguracyjne pozwalają dopasować sposób działania integracji:

  1. Połączone sklepy – wybierz sklep GoOrder przypisany do danej lokalizacji. Prawie zawsze wykorzystywany jest tylko jeden sklep.

  2. Terminale otrzymujące powiadomienia o zamówieniach – opcjonalnie wybierz urządzenia, które mają otrzymywać powiadomienia o zamówieniach do zaakceptowania. Jeśli nic nie wskażesz, informacje będą trafiać na wszystkie terminale.

  3. Tryb akceptacji zamówień:

    • Domyślny (ręczny)

    • Akceptuj automatycznie

    • Zamknij automatycznie (pamiętaj, że POS musi mieć otwarty raport POS aby aplikacja mogła zamknąć rachunek)

  4. Tag zdjęć – wybierz, które zdjęcia mają być wysyłane do GoOrder (np. tylko zdjęcia otagowane). W przypadku zostawienia pustego pola synchronizowane będą zdjęcia domyślne.

  5. Synchronizuj zdefiniowane pola – pole należy zostawić puste.

  6. Czas wyświetlania notyfikacji o zamówieniu – zalecane ustawienie to 2 dni. Funkcja wysyła powiadomienia do wyłączonych POSów, gdy ponownie się uruchomią.

  7. Automatycznie łącz po nazwie – zalecamy włączenie tej opcji. Jej wyłączenie może skutkować duplikacją elementów i błędami synchronizacji.

  8. Punkt sprzedaży – jeśli masz zdefiniowane punkty sprzedaży, możesz wskazać domyślny, który będzie przypisany do zaakceptowanych zamówień.

  9. Moduł kierowców – zaznacz, jeśli korzystasz z integracji Stava.

  10. Wsparcie menu wielopoziomowego – zalecamy włączenie tej opcji. Wyłączenie jej może prowadzić do nieprawidłowego wyświetlania menu w sklepie.

Wskazanie konkretnego terminala oznacza, że musi być on uruchomiony, by odbierać powiadomienia. W przypadku wyłączonego terminala, który jest wskazany aplikacja nie będzie informowała o przychodzących zamówieniach zewnętrznych do zaakceptowania.

Uruchomienie integracji GoOrder

Po zakończeniu konfiguracji:

  1. W aplikacji GoPOS przejdź do Aplikacje > GoOrder.

  2. Kliknij Aktywuj, a następnie Wyślij menu.

Czas synchronizacji zależy od wielkości menu oraz zdjęć. Może potrwać kilka minut.

Integracja z GoHUB

Jeżeli korzystasz z modułu GoHUB to taka konfiguracja GoOrder pozwala na dalszą wysyłkę menu do portali zewnętrznych i automatyczną synchronizację zamówień.

Więcej informacji znajdziesz w artykule: GoHUB – instalacja agregatorów


Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi.

W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?