GoOrder to system obsługi zamówień online. Z tego artykułu dowiesz się, jak zainstalować aplikację GoOrder oraz jak przesłać menu lokalu bezpośrednio z systemu GoPOS na GoOrder.
Jak działa GoOrder?
GoOrder to sklep, w którym klienci mogą składać zamówienia online na wynos z odbiorem osobistym lub z dostawą. Aplikacja może także działać jako elektroniczne menu, które po zeskanowaniu umieszczonego w lokalu kodu QR umożliwia przeglądanie karty dań oraz składanie i opłacanie zamówień. GoOrder pozwala także na tworzenie własnych stref dostaw. Ponadto jest w pełni zintegrowany z systemem GoPOS, dzięki czemu możemy zaimportować menu do sklepu online bezpośrednio z systemu oraz przyjmować zamówienia na ekranie terminalu POS w lokalu. Więcej informacji na temat tego, jak działa GoOrder, znajdziesz tutaj.
Instalacja aplikacji GoOrder
Aplikację GoOrder możemy zainstalować z poziomu aplikacji webowej GoPOS.
Z menu po lewej stronie wybieramy “Aplikacje”.
Klikamy “Pokaż więcej”.
Wybieramy “Wszystkie”.
Klikamy ikonę chmury przy GoOrder, aby zainstalować aplikację.
Akceptujemy prośbę o dostęp do danych dla aplikacji.
Zostaniemy przeniesieni do okna konfiguracji ustawień. Po ich dodaniu klikamy niebieski przycisk “Aktywuj”.
Konfiguracja ustawień GoOrder
Po instalacji aplikacji konfigurujemy ustawienia naszego sklepu online. Zalecana jest konfiguracja przede wszystkim trzech pierwszych ustawień, czyli: “Nazwa”, “Menu” i “Domyślna metoda płatności”. Ustawienia z części “Zaawansowane” nie są konieczne.
W polu “Nazwa” wpisujemy nazwę, jaką chcemy nadać dla naszego sklepu online.
W polu “Menu” wybieramy dla GoOrder skonfigurowane wcześniej menu.
W polu “Domyślna metoda płatności” możemy wybrać opcje dla GoOrder spośród zdefiniowanych wcześniej w systemie metod.
Należy jednak pamiętać, że jeśli nasz sklep przyjmuje płatności w więcej, niż jednej metodzie, musimy skonfigurować odpowiednie ustawienia połączenia.
W zakładce “Aplikacje” wchodzimy w “Do połączenia”.
Przy typie połączenia “Metoda płatności” klikamy “Połącz”.
Ustawienia podstawowe
Pole “Połączone sklepy” konfigurujemy, jeśli mamy więcej niż jeden sklep i chcemy ograniczyć zamówienia tylko do wybranego sklepu. Domyślnie GoOrder będzie działać dla wszystkich naszych sklepów. To ustawienie jest istotne, ponieważ na jego podstawie system GoPOS rozpoznaje strefy dostaw.
W polu “Wariant produktu połączony z dostawą” zalecane jest utworzenie i połączenie produktu dla dostawy. Umożliwia to szczegółowe raportowanie dostaw. Dzięki temu dostawy z GoOrder oraz dostawy z innych platform zintegrowanych z systemem GoPOS zostaną zsumowane.
Ustawienia zaawansowane
Pole “Cennik” konfigurujemy, jeśli chcemy przy zamówieniach online oferować inne ceny lub jeśli chcemy wybrać dla GoOrder tylko konkretne produkty. W takim wypadku tylko te produkty muszą mieć ustaloną cenę.
W polu “Dostępność” możemy ustalić w jakie dni tygodnia i w jakich godzinach w naszym sklepie będzie można składać zamówienia
W polu “Terminale otrzymujące powiadomienia o zamówieniach” wybieramy terminal POS, na którym chcemy odbierać powiadomienia o przychodzących zamówieniach. Domyślnie powiadomienia wysyłane są na każdy terminal.
W polu “Punkt sprzedaży” wybieramy punkt sprzedaży, z którego chcemy, aby były obsługiwane zamówienia.
W polu “Tryb akceptacji” wybieramy sposób, w jaki mają być akceptowane zamówienia. Mamy do dyspozycji opcje:
Domyślny - przychodzące zamówienia musimy akceptować ręcznie
Akceptuj automatycznie - przychodzące zamówienia są przyjmowane automatycznie
Zamknij automatycznie - przychodzące zamówienia są przyjmowane automatycznie, a rachunek automatycznie zamykany
W polu “Tag zdjęć” wybieramy tag, na podstawie którego zostaną wysłane odpowiednie zdjęcia produktów z aplikacji sprzedażowej do GoOrder. Aby w GoOrder dostępne były zdjęcia inne niż w GoPOS - dodaj osobne zdjęcia i oznacz je odpowiednim tagiem.
W polu “Synchronizuj zdefiniowane pola” możemy wybrać, aby w naszym sklepie online były widoczne pola zdefiniowane wcześniej w aplikacji GoPOS
Włączamy suwakiem ustawienie “Automatycznie łącz po nazwie”.
Po zakończeniu konfiguracji ustawień potwierdzamy przyciskiem “Zapisz”.
Konfiguracja i przesyłanie menu do GoOrder
Dla aplikacji GoOrder możemy wybrać menu, z którego korzystamy w aplikacji sprzedażowej lub skonfigurować osobne, specjalnie dla GoOrder. Aby przygotować oddzielne menu dla GoOrder:
Ustawienia po stronie GoPOS:
Z panelu po lewej stronie wybieramy “Menu”.
Klikamy trzy kropki nad widokiem menu i wybieramy “Dodaj”.
Wpisujemy nazwę i klikamy “Zapisz”.
Następnie możemy wybrać pozycje, które chcemy, aby były dostępne w sklepie GoOrder, a w ten sposób przygotowane menu wybieramy w ustawieniach aplikacji w polu “Menu”.
Ustawienia po stronie GoOrder:
Bezpośrednio w ustawieniach aplikacji GoOrder, klikając przycisk “Wyślij menu” umieszczony pod polem “Domyślna metoda płatności”. Z tej metody możemy skorzystać np. po wybraniu innego menu dla GoOrder.
Gdy edytujemy menu wcześniej już połączone z GoOrder, możemy je przesłać w następujący sposób:
Po wejściu w aplikacje wybieramy “Aktywne”.
Przy GoOrder klikamy niebieski przycisk “Prześlij menu”.
Co ważne - po każdej wprowadzonej zmianie do menu musimy pamiętać o jego zapisaniu. Dopiero po tej czynności możemy je przesłać do GoOrder. Zalecane jest także, aby zachować min. 5 minutowe przerwy w przesyłaniu menu, aby system właściwie przetworzył jego nową wersję.
Jak automatycznie przesłać menu do GoOrdera?
Po zaktualizowanym menu w GoPOS Twoje menu będzie automatycznie przesłane do GoOrdera.
W tym celu jednorazowo skonfiguruj ustawienia:
Ustawienia po stronie GoPOS:
1. Z bocznego panelu wybierz Aplikacje>GoOrder>Edytuj.
2. Zaznacz Automatycznie wysyłaj Menu po zmianach.
Manualne wysyłanie menu
Ustawienia po stronie GoPOS:
1. Z panelu bocznego wybierz Aplikacje> GoOrder>Wyślij menu
Teraz, gdy zmianie ulegnie menu możesz szybko manualnie zaktualizować menu w GoOrder.
💡 Wskazówka
Wciąż potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Napisz do nas poprzez czat.