GoCRM - import klientów z pliku CSV

Klienci, lista klientów, GoCRM, CSV

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Do aplikacji GoCRM możesz zaimportować listę klientów z pliku CSV. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak to zrobić.


  1. W GoCRM z panelu po lewej stronie wybierz “Klienci”.

  2. W prawym, górnym rogu kliknij “Więcej”, a następnie "Importuj z csv”.

Import odbywa się w 3 prostych krokach, przez które przeprowadzi Cię system.

Przygotowanie pliku

Zanim przejdziesz do 1 kroku, czyli dodawania pliku, musisz odpowiednio przygotować plik. W systemie zobaczysz informację:

Tworzenie nowej listy kontaktów

Aby utworzyć zupełnie nową listę kontaktów dla GoCRM z pliku CSV:

  1. Pobierz przykładowy plik zawierający wszystkie możliwe kolumny.

  2. Utwórz własny bądź zedytuj pobrany przykładowy plik. Nie możesz tworzyć w nim innych, dodatkowych kolumn - możesz jedynie usuwać istniejące.

  3. Jeśli chcesz zedytować istniejący plik, musisz zaimportować go do Google Sheets lub Excela. O tym, jak to zrobić, przeczytasz w tym artykule.

  4. Dodaj do pliku dane klientów.

Aktualizacja wybranego pola

Aby zaktualizować tylko wybrane pole na liście klientów:

  1. Pobierz plik zawierający aktualne dane. Kliknij “Eksportuj klientów”.

  2. Zaimportuj plik do Google Sheets lub Excela.

  3. Zedytuj w nim pole, które chcesz zaktualizować. Nie zmieniaj jednak kolumny “UNIQUE ID”.

Krok 1 - Wybierz plik

Gdy przygotujesz odpowiednio plik, możesz go zaimportować.

  1. Kliknij na ikonę chmury, aby wybrać plik z komputera lub przeciągnij wybrany plik na pole z ikoną.

  2. Kliknij “Przejdź”.

Krok 2 - Dopasuj kolumny

W tym kroku możesz odpowiednio dopasować kolumny z pliku do pól w bazie danych. W każdym z wierszy dla danej kolumny z pliku dostępna jest rozwijana lista, z której możesz wybrać kolumnę w bazie danych. Pamiętaj, aby nie edytować “Unique ID klienta “. Gdy skończysz dopasowywać kolumny, kliknij “Importuj”.

Krok 3 - Potwierdzenie operacji

W ostatnim kroku sprawdź dane, które chcesz zaimportować. Pamiętaj, że tej operacji nie da się cofnąć, dlatego skontroluj je dokładnie. Gdy dane są prawidłowe, potwierdź przyciskiem “Zapisz”. Zaimportowana lista pojawi się w zakładce “Klienci”.


💡 Wskazówka

Wciąż potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Napisz do nas poprzez czat.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?