Przejdź do głównej zawartości
GoCRM - konfiguracja i zarządzanie klientami

Klienci, konfiguracja i zarządzanie klientami, GoCRM

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad rok temu

W aplikacji GoCRM możesz tworzyć indywidualne profile swoich klientów, w których umieścisz ich najważniejsze dane, zdefiniujesz karty, ustawisz zniżki i kredyty promocyjne, a także sprawdzisz historię transakcji i skontrolujesz przydatne raporty. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak konfigurować profile klientów oraz jak nimi zarządzać.


Do aplikacji GoCRM przejdziesz z poziomu aplikacji webowej GoPOS.

  1. Z panelu po lewej stronie wybierz “Aplikacje”.

  2. Kliknij na GoCRM. Aplikacja zostanie otwarta w nowej zakładce. Jeśli nie jest zainstalowana kliknij “Zarejestruj się” i przejdź do instalacji. Sprawdź, jak ją zainstalować w tym artykule. Zainstalowane na Twoim koncie aplikacje sprawdzisz wybierając “Pokaż więcej”, a następnie zakładkę “Aktywne”.

Dodawanie klienta

  1. Z panelu po lewej stronie wybierz “Klienci”.

  2. Kliknij “Dodaj”.

Uzupełnianie danych

Dane podstawowe

  1. Nazwa - w tym miejscu wpisz nazwę grupy. To pole musisz uzupełnić obowiązkowo, aby utworzyć kontakt.

  2. Numer NIP - w tym miejscu możesz wprowadzić NIP klienta. Gdy po wpisaniu klikniesz “Szukaj z GUS”, automatycznie zostaną uzupełnione dane adresowe i pełna nazwa.

  3. Grupa klientów - w tym miejscu z rozwijanej listy możesz wybrać wcześniej utworzoną grupę, do której chcesz przyporządkować danego klienta.

  4. Możesz także ustawić zdjęcie klienta.

Adres

W tej części możesz wprowadzić następujące dane adresowe klienta:

  1. Kraj

  2. Miasto

  3. Ulica

Klienci

W tej części możesz wprowadzić następujące dane kontaktowe klienta:

  1. E-mail

  2. Numer telefonu

Karty

W tej części klikając “Dodaj” przyporządkujesz kartę lojalnościową dla danego klienta.

Zdefiniowane pola

Profile klientów możesz dowolnie rozbudowywać za pomocą zdefiniowanych pól. Tworzenie zdefiniowanych pól w aplikacji GoCRM wygląda podobnie, jak w aplikacji webowej GoPOS. O tym, jak dokładnie z nich korzystać, przeczytasz w tym artykule.

  1. Z panelu po lewej stronie wybierz “Ustawienia”.

  2. Wybierz “Zdefiniowane pola”.

  3. Kliknij niebieski przycisk “Dodaj”.

  4. Skonfiguruj pole tak, jak w przypadku aplikacji webowej GoPOS.

Przykłady

Za pomocą zdefiniowanych pól możesz dodać do profilu klienta wiele przydatnych informacji, jak np.:

  1. Data urodzin

  2. Podkategoria

Poprzez pola zdefiniowane możesz także ustawiać akcje cykliczne, pozwalające m.in. na automatyczne doładowania promocyjnych kredytów dla klienta.

Lista klientów

Wybierając “Klienci” z panelu po lewej stronie zobaczysz listę dodanych klientów.

  1. Klikając “Dodaj filtr” możesz na różne sposoby filtrować listę.

  2. Z rozwijanej listy “Kolumny” możesz wybrać, jakie kolumny będą widoczne na liście.

  3. Przy każdym z wierszy listy, pod przyciskiem trzech kropek dostępne są akcje:

    1. Podgląd,

    2. Edycja,

    3. Usuń,

    4. Dezaktywuj.

  4. Wybierając jednocześnie wiele elementów na liście, możesz korzystać z masowych akcji.

  5. Klikając “Eksportuj”, wyeksportujesz listę do pliku CSV lub PDF.

  6. Klikając “Więcej” możesz zaimportować klientów z pliku CSV.

  7. Możesz także zapisać listę z interesującymi Cię ustawieniami jako segment. Więcej na temat segmentów przeczytasz w tym artykule.

Profil klienta

Gdy klikniesz nazwę danego klienta na liście, zobaczysz jego profil. Pod nazwą klienta wyświetlana jest jego grupa, liczba punktów oraz ilość transakcji. Poniżej tych danych dostępnych jest kilka boxów.

Dane kontaktowe

W tym boxie sprawdzisz uzupełnione wcześniej dane klienta:

  1. NIP,

  2. Adres,

  3. Numer telefonu,

  4. E-mail.

Informacje

W tym boxie sprawdzisz dane takie, jak:

  1. data utworzenia,

  2. ostatnia aktywność,

  3. ilość transakcji,

  4. punkty,

  5. promocyjne kredyty.

Karty

W tym boxie sprawdzisz wprowadzone wcześniej dane karty klienta:

  1. numer karty,

  2. data ważności karty,

  3. kod karty.

Transakcje, promocyjne kredyty (funkcjonalność BETA), zniżki

Za pomocą 3 przycisków umieszczonych w górnej części profilu klienta, możesz także przejrzeć:

  1. transakcje - pojawią się, gdy podczas sprzedaży wybierzesz danego klienta.

  2. promocyjne kredyty - jest to funkcjonalność BETA. Jeśli chcesz z niej korzystać, skontaktuj się z naszym serwisem poprzez chat,

  3. zniżki - historia tego, jaka kwota zniżek została już wykorzystana.

W prawym, górnym rogu znajdziesz także przycisk edycji oraz “Więcej”, pod którym dostępne są opcje:

  1. logi - historia wszystkich działań związanych z tworzeniem i edycją profilu danego klienta,

  2. ustaw promocyjne kredyty,

  3. ustaw zniżki do wykorzystania.

  4. usuń.

Logowanie do konta - funkcjonalność BETA

W tej części możesz wprowadzić hasło klienta. W drugim polu wpisz hasło ponownie, aby je potwierdzić.

Po uzupełnieniu wszystkich danych kliknij “Zapisz”. Jeśli chcesz skorzystać z tej funkcji, skontaktuj się z naszym serwisem poprzez chat.


💡 Wskazówka

Wciąż potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Napisz do nas poprzez czat.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?