Przejdź do głównej zawartości
Dodawanie i edycja Kategorii

Jak skonfigurować i zarządzać kategoriami w GoStock? Przykłady kategorii.

A
Napisane przez Anna Musiał
Zaktualizowano ponad miesiąc temu

W tym artykule dowiesz się, czym są kategorie w GoStock oraz jak je tworzyć i zarządzać nimi w celu usprawnienia organizacji produktów i pakietów.


Tworzenie nowych kategorii

Kategorie w GoStock to grupy produktów, które można podzielić według ich rodzaju lub przeznaczenia. Pomagają one w lepszym zarządzaniu magazynem i generowaniu przejrzystych raportów.

Zalecamy stworzenie prostego, przemyślanego systemu kategorii – ułatwi to analizę danych i zapewni ich czytelność. Zbyt duża liczba kategorii może skomplikować procesy wyszukiwania i raportowania.

Przykładowe kategorie:

Oto kilka typowych kategorii, które możesz utworzyć w GoStock:

  • Surowce – produkty bazowe, takie jak mleko, kawa, marchewka.

  • Pakiety (receptury) – np. gotowy zestaw „Rosół z makaronem”.

  • Alkohole.

Dodatkowe przykłady kategorii, które mogą być pomocne:

  • Produkty mrożone – składniki wymagające mrożenia.

  • Mięso, nabiał, produkty suche (np. mąka, ryż).

Aby skonfigurować kategorię:

  1. W panelu bocznym GoStock wejdź w Produkty > Kategorie.

  2. Kliknij +Dodaj kategorię.

  3. Wprowadź nazwę kategorii, która pomoże w organizacji produktów (np. Napoje, Przekąski).

  4. Kliknij Zapisz lub Zapisz i dodaj kolejną.

Po dodaniu kategorii, pojawią się ona na liście, którą możesz filtrować w celu szybkiego wyszukania odpowiednich pozycji.

Zmiana nazwy i usuwanie kategorii

Jeśli chcesz usunąć lub zmienić nazwę kategorii, wykonaj poniższe kroki:

  1. Znajdź kategorię na liście.

  2. Z prawej strony kliknij w trzy kropki.

  3. Z rozwijanej listy wybierz Edytuj lub Usuń:

  • Edycja kategorii: Wprowadź nową nazwę kategorii i kliknij Zapisz, aby zatwierdzić zmiany.

  • Usuń: Kliknij, aby usunąć kategorię.

Usunięcie kategorii jest możliwe tylko po wcześniejszym usunięciu z niej produktów i pakietów.

Aby dowiedzieć się więcej na temat zarządzania produktami w GoStock, przeczytaj nasz artykuł: Tworzenie i edycja Produktów w GoStock 2.0.

Dobrze zorganizowane kategorie ułatwiają uzupełnianie arkuszy inwentaryzacji - służą między innymi do uzupełniania arkuszy inwentaryzacji produktami ze wskazaniem ich kategorii. Więcej o przeprowadzaniu inwentaryzacji znajdziesz w artykule: Inwentaryzacja.

👉Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?