W tym artykule dowiesz się, jak dodać produkty magazynowe (produkty proste) do systemu GoStock, aby skutecznie zarządzać zapasami i monitorować stany magazynowe.
Produkty to proste składniki (surowce) posiadające swój stan magazynowy. Produktami będą, np. pomidory (kg) lub piwo w beczkach (l) oraz produkty jednostkowe, takie jak butelkowe napoje (np. Cola, Sprite, woda).
Tworzenie produktów
Dodawanie produktów pozwala na pełne zarządzanie stanami magazynowymi, śledzenie ilości, cen, stanów krytycznych i optymalnych oraz innych parametrów.
Produkty możesz dodać do GoStock, wybierając jedną z poniższych metod:
Dodawanie ręczne – umożliwia wprowadzanie produktów pojedynczo, co pozwala na precyzyjne przypisanie szczegółowych informacji, takich jak kategorie, jednostki miary i stany magazynowe.
Import z pliku CSV – szybka metoda masowego wprowadzania produktów, idealna przy większej ilości danych, które można zaimportować z arkusza kalkulacyjnego.
Szczegółowe instrukcje na temat importu znajdziesz w artykule: Import bazy surowców
Dodawanie ręczne produktów
Aby dodać produkt ręcznie:
W panelu bocznym GoStock wybierz Produkty > Dodaj.
Uzupełnij informacje o produkcie (pola oznaczone gwiazdką są wymagane).Nazwa produktu: Wprowadź nazwę, która będzie łatwa do rozpoznania i jednoznaczna.
Kategoria: Przypisz produkt do istniejącej kategorii lub stwórz nową. Aby dodać nową kategorię, wpisz nazwę i wybierz Utwórz “nazwa nowej kategorii”.
Więcej na temat zarządzania kategoriami znajdziesz w artykule: Tworzenie kategorii w GoStock.SKU: Kod magazynowy jest wewnętrznym, unikatowym kodem produktu. Wykorzystywany jest on przy wprowadzeniu standaryzacji bazy produktów.
Jednostka miary: Wybierz odpowiednią jednostkę miary (np. kg, sztuki, litry).
Przykład: Cola butelka 0,33 l – sztuka; piwo beczka – litr; wódka 0.7 - litr; pomidory – kilogram.Podatek zakupu: Wybierz odpowiednią stawkę podatku, która będzie automatycznie dodawana do dokumentów magazynowych.
Podatek zakupu to podatek dotyczący zakupu, a nie sprzedaży.Cena referencyjna: Określ koszt jednostki (kg/szt/l), jako wartość referencyjną do podglądu średniej ceny. Ta cena nie jest wykorzystywana do kalkulacji kosztów w systemie. Nie jest wymagany.
Stan krytyczny: Określ minimalny poziom stanu magazynowego, poniżej którego system wyświetli alert na dashboardzie. Nie jest wymagany.
Gdy stan surowca osiągnie poziom krytyczny, zostanie podświetlony na żółto. Czerwone podświetlenie oznacza brak zapasu (stan krytyczny).Stan optymalny: Wprowadź ilość, która określa optymalny poziom zapasów. Nie jest wymagany.
Na jej podstawie będziesz wiedzieć, kiedy należy złożyć nowe zamówienie. Jest to poziom oparty na fizycznym stanie magazynowym.Domyślna zawartość: wprowadź ręcznie wartość (np. 0,5 l, 0,75 l) lub wybierz z listy dostępnych opcji w polu „Dostępne zawartości”.
Domyślna zawartość będzie automatycznie przypisywana w dokumentach dostaw, np. dla jajek, domyślna zawartość 30 oznacza, że za każdym razem wprowadzona ilość będzie mnożona przez wartość domyślną (np. 3 opakowania x 30 jajek)Dostępne zawartości: Aby dodać nową dostępną zawartość wpisz ilość i wybierz Utwórz “ilość’.
Wprowadzenie dostępnych zawartości dla produktów pozwala ograniczyć możliwość pomyłek przy dodawaniu faktur zakupowych. Podczas wprowadzania produktu do dokumentu można wybrać tylko wprowadzone wcześniej określone zawartości.
Informacje dodatkoweOpis: Dodaj opis, aby dokładniej opisać produkt. Nie jest wymagany.
Waga: Wprowadź wagę produktu (opcjonalne).
Cena sprzedaży: Określ cenę, po której produkt będzie sprzedawany.
Wartość ta jest używana głównie przy prowadzeniu sprzedaży bezpośrednio z poziomu Stock. Nie jest wymagana.Zdjęcie: Możesz zaimportować zdjęcie produktu z GoPOS lub dodać je ręcznie. Zdjęcie będzie pomocne przy wizualnej identyfikacji produktu.
Identyfikator produktu (kod kreskowy/Barcode): Dodaj kod kreskowy dla produktu, co ułatwi skanowanie i śledzenie produktów w magazynie.
Masz możliwość ręcznego dodania kodu kreskowego znajdującego się na etykiecie produktu. Gdy produkt nie ma kodu kreskowego, masz możliwość wygenerowania go przyciskiem GENERUJ.
Kod kreskowy znacznie przyspiesza proces inwentaryzacji, szczególnie gdy korzystasz z aplikacji do inwentaryzacji. Więcej o inwentaryzacja za pomocą aplikacji na telefon przeczytasz w artykule: Inwentaryzacja za pomocą aplikacji na telefonOpakowania. Jeśli używasz aplikacji do inwentaryzacji, możesz przypisać produktowi odpowiednie opakowanie.
Informacje na temat dostępnych opakowań możesz uzyskać, wysyłając zapytanie do zespołu wsparcia. Szczegółowa instrukcja dostępna jest w dokumentacji w artykule: Dodawanie opakowań produktów do magazynu.
Opcja przypisania opakowania danemu produktowi optymalizuje i przyspiesza proces inwentaryzacji. Dzięki zintegrowanej bazie danych w prosty sposób pozwala na mierzenie zawartości netto produktu, odejmując od produktu wagę opakowania. Co jest szczególnie przydatne przy liczeniu otwartych butelek, takich jak alkohole. System posiada bazę danych popularnych produktów i opakowań, którą udostępniamy, aby ułatwić inwentaryzację.Kliknij Zapisz zmiany, aby dodać produkt do magazynu.
Import produktów z CSV
Możesz również masowo dodać produkty, importując je z pliku CSV. Upewnij się, że format pliku CSV jest zgodny z wymaganiami systemu.
Szczegółowe instrukcje na temat importu znajdziesz w artykule: Import bazy surowców.
Lista produktów
W zakładce Produkty znajduje się lista wszystkich produktów, którą możesz filtrować. Możliwość dostosowania kolumn wyświetlanych na liście ułatwia szybki dostęp do kluczowych informacji, takich jak stany magazynowe, ceny czy kategorie produktów.
Edycja i zmiana w produkcie
Jeśli chcesz zaktualizować dane produktu, możesz to zrobić w kilku prostych krokach.
Aby edytować produkt:
Otwórz zakładkę Produkty i wyświetl listę produktów.
Znajdź produkt, który chcesz edytować, a następnie kliknij na jego nazwę, aby otworzyć szczegóły.
Wprowadź zmiany w polach, które wymagają edycji, np. nazwa, kategoria, cena, stany magazynowe, itp.
Po wprowadzeniu zmian kliknij Zapisz, aby je zatwierdzić.
👉Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.