Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeGoStock 2.0 - system magazynowyDokumenty magazynowe
Dodawanie i przyjęcie Dostosowania - korygowanie stanów magazynowych
Dodawanie i przyjęcie Dostosowania - korygowanie stanów magazynowych

Korygowanie stanów magazynowych. Tworzenie dokumentów dostosowania.

A
Napisane przez Anna Musiał
Zaktualizowano w tym tygodniu

Z tego artykułu dowiesz się, jak korzystać z dokumentów dostosowania w GoStock, aby korygować stany magazynowe i dokumentować różnice w zapasach.


Czym są Dostosowania?

Dostosowanie, zwane dokumentem korygującym, służy do wprowadzania korekt niezwiązanych bezpośrednio z zakupem (PZ) ani ze sprzedażą (WZ), umożliwiając rejestrowanie nadwyżek lub niedoborów bez powiązania z zakupem lub sprzedażą.

W dokumentach dostosowania wprowadza się pozycje surowców wymagające korekty magazynowej. W zależności od potrzeb, ilości mogą mieć wartości dodatnie lub ujemne, co pozwala na wprowadzenie zarówno korekt niedoboru, jak i korekt nadwyżki. Dzięki temu można rejestrować wszystkie różnice i straty zauważone w magazynie, aby stany magazynowe były zgodne z rzeczywistością.

Dodawanie nowego dokumentu Dostosowania

Aby dodać nowy dokument Zamówienia, wykonaj poniższe kroki:

  1. Przejdź do sekcji Dokumenty > Dostosowania.

  2. Kliknij +Dodaj Wypełnij informacje dotyczące nowego dokumentu zamówienia.

  3. Numer zewnętrzny: Wprowadź numer dokumentu.

  4. Data wystawienia: Wprowadź datę wystawienia dokumentu.

  5. Kontakt: Z rozwijanej listy wybierz kontrahenta lub kliknij przycisk UTWÓRZ, aby dodać nowy kontakt. To pole nie jest wymagane.
    Więcej o dodawaniu dostawców znajdziesz w artykule: Dodawanie i zarządzanie kontaktami w GoStock 2.0

  6. Magazyn: Z rozwijanej listy wybierz magazyn, z którego będą aktualizowane stany (jeśli posiadasz kilka magazynów). Domyślnie ustawiony jest magazyn główny.
    Aby dowiedzieć się, jak dodać nowy magazyn, przejdź do artykułu: Jak włączyć wiele magazynów w GoStock 2.0?

  7. Komentarz: Opcjonalnie dodaj komentarz do dokumentu, który będzie widoczny w podglądzie.

    Pozycje

  8. Typ: Z rozwijanej listy wybierz “Na plus” lub “Na minus”.

  9. Produkty: Z rozwijanej listy wybierz produkty. Uzupełnij zawartość, ilość, podatek i cenę.

  10. Jeśli posiadasz skonfigurowany skaner oraz wprowadzone kody kreskowe produktów kliknij w przycisk Włącz skaner.

  11. Kwota netto/brutto: Wybierz, czy dokument ma być uzupełniony w kwocie netto czy brutto (domyślnie wszystkie ceny są w kwocie netto).

  12. Po zakończeniu edycji kliknij Zapisz, aby zapisać dokument jako Wersja robocza – na tym etapie możesz kontynuować edycję, a stan magazynowy pozostanie bez zmian.

  13. Aby zatwierdzić dokument, kliknij Zatwierdź – dokument uzyska status Otwarty, co oznacza, że dokument został zaakceptowany, ale jeszcze nie wpływa na stany magazynowe.

  14. Jeśli dokument jest gotowy do finalizacji, kliknij Zamknij – dokument uzyska status Zamknięty, co potwierdza wprowadzenie korekty i automatycznie aktualizuje stan magazynowy zgodnie z wybranym typem („Na plus” lub „Na minus”).

Lista dokumentów Dostosowania

W zakładce lista znajduje się lista wszystkich dokumentów Dostosowania, którą możesz filtrować. Możliwość dostosowania kolumn wyświetlanych na liście ułatwia szybki dostęp do kluczowych informacji.

Edycja dokumentu Dostosowania

Edycja dokumentu Dostosowania pozwala na wprowadzenie poprawek w trakcie wprowadzania dokumentu, np. w przypadku błędnych danych, zmiany ilości lub ceny, a także dodania pominiętych pozycji.

Aby edytować istniejący dokument zakupu:

  1. Przejdź do sekcji Dokumenty > Dostosowania.

  2. Z listy dokumentów kliknij w nazwę dokumentu, który chcesz edytować.

  3. Aby uzyskać możliwość edycji, najpierw anuluj zamknięcie dokumentu. Na podglądzie dokumentu wybierz Anuluj zamknięcie i potwierdź operację.

  4. Kliknij Edytuj (znajdziesz tę opcję w prawym górnym rogu).

  5. Wprowadź potrzebne zmiany.
    Aby przyspieszyć edycję, możesz skorzystać z funkcji Więcej nad listą produktów i wybrać:

    • Usuń pozycje z pustą lub zerową ilością,

    • Usuń duplikaty,

    • Sortuj po nazwie.

  6. Po zakończeniu edycji kliknij Zapisz, i Zamknij, aby potwierdzić zmianę.

Unieważnienie dokumentu dostosowania

GoStock umożliwia usunięcie zatwierdzonych dokumentów dostosowania.

Nie zaleca się usuwania starszych dokumentów, ponieważ może to wpłynąć na poprawne funkcjonowanie magazynu i dane historyczne.

Aby usunąć zatwierdzony dokument:

  1. Przejdź do sekcji Dokumenty > Dostosowania.

  2. W wierszu z nazwą wybranego dokumentu, kliknij w trzy kropki i z rozwijanej listy wybierz Unieważnij i potwierdź.

Usuwanie dokumentów to operacja ostateczna.

Generowanie pliku CVS i PDF z Dostosowaniem:

W GoStock dostępna jest opcja generowania zestawienia CSV i PDF zawierającego wszystkie dokumenty Dostosowania dla łatwego przeglądu i archiwizacji.

Aby wygenerować plik PDF ze wszystkimi zakupami PZ:

  1. Przejdź do sekcji Dokumenty > Dostosowania.

  2. Wybierz Eksportuj i z rozwijanej listy wybierz: Eksportuj CSV lub Eksportuj PDF

  3. System utworzy plik z listą dokumentów zgodną z wybranym filtrem.

👉Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?