Przejdź do głównej zawartości
Transfery międzymagazynowe

Przesuwaj produkty pomiędzy lokalizacjami magazynowymi

GoPOS Serwis avatar
Napisane przez GoPOS Serwis
Zaktualizowano w tym tygodniu

Transfery międzymagazynowe w GoStock to rozwiązanie stworzone z myślą o sieciach magazynów. Dzięki tej funkcjonalności możesz przesuwać produkty pomiędzy lokalizacjami bez konieczności ręcznego przepisywania stanów. Wszystko odbywa się na podstawie dokumentów zamówień i zakupów, automatycznie synchronizowanych między magazynami.

Na czym polegają transfery międzymagazynowe?

Transfery opierają się na połączeniu magazynów podrzędnych z jednym magazynem nadrzędnym za pomocą funkcji Multilokalizacji GoStock i kanału transferów międzymagazynowiych. Wszystkie magazyny w sieci korzystają z jednej bazy produktów, co umożliwia sprawne przesuwanie towarów.

Więcej o multilokalizacji przeczytasz w artykule: Multilokalizacja w GoStock.

Wsród wielu rozwiązań zarządzania siecią magazynów wychodzą dwa główne sposoby:

  • Z kuchnią centralną – podrzędny magazyn kuchni centralnej przyjmuje zakupy i rozsyła produkty do innych magazynów;

  • Bez kuchni centralnej – każdy magazyn działa niezależnie, ale może przesyłać produkty do innych magazynów.

Oba rozwiązania skutkują tym samym, jedyną różnicą jest jeden wyodrębniony magazyn podrzędny, który rozsyła produkty do innych magazynów.

Instalacja i konfiguracja kanału transferów

Aby rozpocząć transfery, zainstaluj aplikację Przesunięcia międzymagazynowe na każdym magazynie podrzędnym:

  1. Przejdź do Aplikacje > Pokaż więcej > Wszystkie aplikacje.

  2. Wybierz Przesunięcia międzymagazynowe i kliknij Instaluj.

Następnie skonfiguruj kanał:

Informacje podstawowe

  • Nazwa – dowolna

  • Data i czas rozpoczęcia synchronizacji – ustaw bieżącą datę

  • Data i czas zatrzymania synchronizacji – pozostaw puste

  • Włącz synchronizację – zaznacz na końcu

Pobieranie danych

  • Pobieraj zamówienia – synchronizuje dokumenty zamówień z innych magazynów.

  • Automatycznie zamykaj zamówienia – po zamknięciu zamówienia, dokument zakupu zamyka się automatycznie. Wybierz opcję zgodnie z Twoją organizacją pracy magazynów.

  • Automatycznie łącz produkty o takim samym SKU – łączy produkty na podstawie kodu SKU.

  • Automatycznie łącz produkty o tej samej nazwie – łączy produkty, które mają identyczną nazwę.

  • Pobieraj kontakty – importuje listę magazynów podrzędnych jako kontakty.

  • Automatycznie twórz kontakty w magazynie – dodaje inne magazyny jako kontakty, dzięki czemu są widoczne podczas tworzenia dokumentów.

  • Aktualizuj kontakty w magazynie – aktualizuje dane kontaktowe już istniejących magazynów.

Wysyłanie danych

  • Wysyłaj zamówienia do kanału - wysyła dokumenty do synchronizacji.

  • Wysyłaj koszty zamówień do kanału – rekomendowane FIFO.

Łączenie magazynów: Wybierz domyślny magazyn dla dokumentów przychodzących.

Tworzenie dokumentu transferu

Dokument zamówienia jest nadrzędny – tworzy dokument zakupu.

Transfery są możliwe dzięki wyborze odpowiedniego kontaktu w dokumencie zakupu lub zamówienia. Jeżeli na magazynach podrzędnych masz zainstalowane kanały transferów, to przy tworzeniu dokumentów w kontaktach będzie dostępna lista magazynów z podziałem na ich podmagazyny.

Poniżej dwa sposoby tworzenia dokumentów transferowych (z aktywną opcją "Automatycznie zamykaj zamówienia" w ustawieniach kanałów).

Sposób 1: Od zamówienia (rekomendowany)

  1. Utwórz dokument zamówienia na magazynie X, wskazując magazyn Y jako kontakt.

  2. Zatwierdź dokument – zmieni status na Wysłany.

  3. Na magazynie Y automatycznie utworzy się dokument zakupu w statusie Odebrany.

Sposób 2: Od zakupu

  1. Utwórz dokument zakupu na magazynie X, wskazując magazyn Y.

  2. Zatwierdź dokument zakupu – osiągnie status Otwarty/Zablokowany.

  3. Na magazynie Y automatycznie powstanie dokument zamówienia w statusie Otwarty.

  4. Zatwierdź zamówienie – osiągnie status Wysłany.

  5. Zakup na magazynie X automatycznie zmieni status na Odebrany.

Cofanie dokumentów transferu

Aby cofnąć transfer:

  1. Otwórz dokument zakupu na magazynie X i kliknij Więcej > Odblokuj.

  2. Przejdź do zamówienia na magazynie Y i kliknij Więcej > Anuluj – zmieni się na wersję roboczą.

  3. Wprowadź zmiany w zamówieniu i zatwierdź je.

  4. Zakup na magazynie X przyjmie status Odebrany.

Uwagi i dobre praktyki

  • 🔴 Cofanie dokumentu transferu możliwe jest tylko z poziomu zamówienia – cofnięcie zakupu nie zaktualizuje zamówienia.

  • 🔴 Nie twórz dokumentów transferowych na daty objęte inwentaryzacją w którymkolwiek z magazynów, na których realizujesz dany transfer.

  • 🔴 Usunięcie zamówienia nie usuwa dokumentu zakupu i odwrotnie.

  • 🔴 Transfery wspierają produkty proste i złożone, ale nie obsługują pakietów.

  • Ceny ręcznie uzupełnione na dokumentach zamówienia są synchronizowane do dokumentu zakupu natychmiast.

  • Koszty FIFO pojawią się w zakupie z kilkuminutowym opóźnieniem.

  • Zmiana kontaktu w zamówieniu nie wpływa na magazyn w dokumencie zakupu.

  • Wysyłaj koszty zamówień do kanału ma dostępne koszty:

    • Koszt FIFO (zalecany) - zamówienie oblicza koszt rzeczywisty i wysyła go do dokumentu zakupu

    • Cena referencyjna - zamówienie ustawia cenę referencyjną produktów do dokumentu zakupu

    • Ostatnia cena - zamówienie ustawia cenę z ostatniego dokumentu zakupu danego produktu i wysyła ją do dokumentu zakupu

    • Cena sprzedaży - zamówienie ustawia cenę sprzedaży na każdej pozycji


Dzięki transferom międzymagazynowym możesz łatwo przesuwać produkty między lokalizacjami, zyskując pełną kontrolę nad przepływem towarów i eliminując ręczne przeliczanie stanów. To ogromna oszczędność czasu i bezpieczeństwo dla Twoich magazynów.

Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?