Aby pracownicy mogli szybko i wygodnie dodawać produkty do rachunków na POS-ie, niezbędne jest przygotowanie odpowiednio skonfigurowanego menu. W tym artykule pokażemy Ci, jak utworzyć i edytować szablon menu typu grid – krok po kroku. Dowiesz się także, jak przypisać odpowiednie menu do terminala sprzedażowego i jak zoptymalizować jego układ pod kątem wygody obsługi.
Czym jest szablon menu?
Szablon menu typu grid to układ kafelków, który wyświetla się w aplikacji sprzedażowej GoPOS. Może składać się z kilku stron – każda z nich pomieści maksymalnie 25 elementów. Każdy kafelek może przedstawiać kategorię, produkt lub jego wariant.
Tworzenie i edycja szablonu menu
Aby przejść do konfiguracji menu:
Zaloguj się na app.gopos.io.
Z lewego panelu wybierz Menu.
Na górze widoku znajduje się lista dostępnych szablonów. Możesz utworzyć nowy szablon, klikając ikonę trzech kropek i wybierając opcję Dodaj.
Możliwość utworzenia wielu szablonów menu przydaje się np. w przypadku menu sezonowego lub gdy różne stanowiska sprzedaży korzystają z różnych wersji menu.
Dodawanie stron do szablonu
Po prawej stronie znajdziesz listę stron w ramach wybranego szablonu. Kliknij przycisk +, aby dodać nową stronę. Każda strona może mieć unikalną nazwę.
Ogranicz liczbę stron do maksymalnie pięciu – ułatwi to obsługę menu na różnych urządzeniach, niezależnie od ich rozmiaru ekranu.
Dodawanie pozycji do menu
Na środku ekranu znajduje się siatka kafelków menu. Kliknij w pusty kafelek, aby dodać:
kategorię,
produkt,
wariant produktu.
Układaj kafelki w sposób intuicyjny dla osób obsługujących sprzedaż. Po zakończeniu edycji pamiętaj, aby kliknąć przycisk Zapisz.
Przypisanie menu do terminala sprzedażowego
Aby ustawić aktywne menu na danym urządzeniu POS:
Otwórz aplikację GoPOS.
Przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia sprzedaży > Terminal.
Wybierz opcję Aktywne menu i przypisz odpowiedni szablon.
Inne typy menu
Możesz również utworzyć menu typu lista, które wykorzystywane jest w aplikacjach GoOrder i kiosku samoobsługowym.
Więcej o tym typie menu przeczytasz w artykule: Konfiguracja menu typu lista
Konfiguracja szablonu menu w systemie GoPOS pozwala uporządkować produkty w czytelny i wygodny sposób dla pracowników. Dzięki kilku kliknięciom możesz stworzyć przejrzysty układ, który ułatwi codzienną pracę i przyspieszy obsługę klientów.
Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.