Przejdź do głównej zawartości

Pytania i odpowiedzi

GoPOS FAQ

GoPOS Serwis avatar
Napisane przez GoPOS Serwis
Zaktualizowano w tym tygodniu

Question: Jak dodać kolejnego maila, na który mają być wysyłane raporty codziennie?

Answer: Zaloguj się na app.gopos.io, przejdź do Ustawień, następnie do Użytkowników, i dodaj nowego użytkownika z rolą, która ma przyznane uprawnienie "Otrzymuj powiadomienia".


Question: Co oznacza, jeśli mam terminale z przestarzałą wersją, i jak mogę to zmienić?

Answer: Oznacza to, że urządzenia z aplikacjami GoPOS mają przestarzałe wersje aplikacji. Oto artykuł wyjaśniający, jak zaktualizować aplikację GoPOS: Jak przeprowadzić aktualizację systemu sprzedażowego POS.


Question: Co zrobić, jeśli aplikacja GoPOS nie obraca się do trybu portretowego na moim tablecie?

Answer: Aby rozwiązać ten problem sprawdź w ustawieniach Android Twojego urządzenia czy masz włączone autoobracanie ekranu.


Question: Co zrobić, jeśli system wyświetla komunikat "Nieprawidłowy NIP" podczas wystawiania faktury na firmę zagraniczną?

Answer: Jeśli system wyświetla komunikat "Nieprawidłowy NIP" podczas wystawiania faktury na firmę zagraniczną, należy dodać odpowiedni przedrostek krajowy przed numerem NIP, np. DE, NO, JP.


Question: Czy można wystawić fakturę w języku angielskim?

Answer: System obsługuje wystawianie faktur tylko w języku polskim.


Question: Czy i w jaki sposób można poinformować kuchnię, żeby wydawała dania w określonej kolejności przez system?

Answer: W rachunku na POS należy wybrać przycisk trzech kropek > "Kolejność wydawania". Następnie należy wybrać odpowiednią kolejność dla pozycji i zapisać rachunek, co spowoduje wydruk zamówienia z pozycjami w ustalonej kolejności.

Pod tym samym przyciskiem możesz wysłać informację na kuchnie o aktualnej kolejności. Wybór konkretnej kolejności spowoduje krótki wydruk na kuchni informujący o kolejności do wydania.


Question: Czy jest możliwość umieścić na paragonie fiskalnym np. hasło do WiFi?

Answer: Jest możliwość dodania dodatkowych informacji, które będą widoczne na paragonie fiskalnym. Można to ustawić na app.gopos.io -> Ustawienia -> Szablony paragonu -> Dodatkowy opis na drukarce fiskalnej.

W zależności od modelu drukarki fiskalnej ilość dodatkowych linii drukowanych w stopce paragonu może się różnić.


Question: Czy jest możliwość zrobienia korekty faktury, aby zmienić usługę gastronomiczną na usługę cateringową?

Answer: Po wejściu w fakturę w aplikacji webowej kliknij przycisk Więcej > Wystaw korektę. Po uzupełnieniu danych i wystawieniu korekty możesz ją edytować, zmieniając nazwę produktu na korekcie.

Więcej o wystawianiu faktury korygującej znajdziesz w tym artykule:
https://help.gopos.pl/pl/articles/10765562-faktura-korygujaca


Question: Czy można anulować zamknięcie inwentaryzacji?

Answer: Tak, można to zrobić, przechodząc w GoStock do zakładki Inwentaryzacja > przycisk trzech kropek na wysokości wybranej inwentaryzacji > przycisk Anuluj. Inwentaryzacja cofnie się do statusu Otwarty, co pozwoli na wprowadzenie zmian w dokumencie.


Question: Czy urządzenia z systemem Windows są nadal kompatybilne z GoPOS?

Answer: Aplikacja GoPOS działa i jest wspierana wyłącznie na urządzeniach z systemem Android, wymagając co najmniej wersji 6.0 i 2 GB pamięci RAM.


Question: Czy istnieje opcja druku krótkich numerów zamówień na bonach?

Answer: Można ustawić drukowanie numerków wchodząc na app.gopos.io -> Ustawienia -> Stanowisko sprzedaży -> Numery zamówień.


Question: Jak mogę usunąć pustą fakturę?

Answer: Możesz usunąć fakturę w aplikacji GoPOS na app.gopos.io, otwierając fakturę i z przycisku Więcej wybierając Usuń.

Pamiętaj, że można usunąć tylko ostatnią wystawioną fakturę. W celu zachowania ciągłości numeracji ma możliwości usunięcia faktury, po której zostały wystawione kolejne faktury.


Question: Jak usunąć pozycję z rachunku bez usuwania innych, gdy rachunek jest nadal otwarty?

Answer: Aby usunąć konkretną pozycję z rachunku, naciśnij i przytrzymaj nabitą pozycję, a następnie przeciągnij ją w lewą stronę. Pojawi się opcja usunięcia pozycji.


Question: Jak mogę dodać numer konta bankowego, aby drukował się na fakturze?

Answer: Można go dodać na stronie app.gopos.io w sekcji: Ustawienia -> Dane firmy -> Konta bankowe. Następnie należy zapisać opcję.


Question: Czy jestem w stanie wygenerować raport sprzedaży za poprzedni miesiąc z podziałem na wysokość podatku VAT 5, 8 i 23%?

Answer: Tak, na app.gopos.io w zakładce Raporty -> Sprzedaż produktów możesz zaznaczyć wybrany przedział czasowy i włączyć grupowanie Podatek. Pozwoli to na wygenerowanie raportu sprzedaży z podziałem na stawki VAT.


Question: Jak mogę wyłączyć drukowanie kodu QR na paragonach fiskalnych?

Answer: Aby wyłączyć drukowanie kodu QR na paragonach przejdź na app.gopos.io > Ustawienia > Informacje > Szablon paragonu > odznacz opcję Drukuj Kod QR.

Paragony drukowane z wykorzystaniem kasy wirtualnej zawierają wymagany, zewnętrzny kod QR, którego nie można wyłączć.


Question: Czy można ustawić cenę promocyjną jednego produktu na konkretny dzień?

Answer: Tak, jest to możliwe za pomocą zniżki. Możesz znaleźć więcej informacji w artykule: Zniżki - Konfiguracja.


Question: Czy jest możliwość przenoszenia rachunku na inny stolik?

Answer: Można przenieść rachunek na inny stolik, wchodząc w dany rachunek i klikając przycisk Stolika w górnym panelu. Następnie wybierz odpowiedni stolik z rozmieszczenia stolików i kliknij "Zapisz".


Question: Czy można ustawić, aby wydruk zamówienia drukował się dwukrotnie?

Answer: Wystarczy przejsć do POS w zakładkę Ustawienia > Urządzenia > Przypisz urządzenia. Dla wybranego kierunku rozchodu kliknij ikonę ołówka i zwiększ liczbę wydruków na danej drukarce do dwóch.


Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?