Ten artykuł przeprowadzi Cię przez proces instalacji i pierwszych kroków z bezobsługową aplikacją sprzedażową GoKiosk.
Co to jest GoKiosk?
GoKiosk to intuicyjna aplikacja sprzedażowa, która umożliwia klientom samodzielne składanie zamówień i dokonywanie płatności. Jest idealna dla restauracji, kawiarni i innych punktów gastronomicznych. Dzięki GoKiosk proces obsługi staje się szybszy i wygodniejszy dla klientów.
Oprogramowanie może być zainstalowane na urządzeniach typu KIOSK lub standardowych terminalach dotykowych POS. GoKiosk jest w pełni zintegrowany z aplikacją GoPOS.
Aby dowiedzieć się więcej o obsłudze kiosku, w tym o sprzedaży, zapoznaj się z naszym artykułem: [Obsługa kiosku GoKiosk - przewodnik po sprzedaży].
Instalacja GoKiosk
Jeśli zakupiłeś urządzenie bezpośrednio od GoPOS, aplikacja GoKiosk jest już zainstalowana. Możesz pominąć ten krok i przejść do sekcji Konfiguracja wyglądu GoKiosku.
Znajdź plik GoPOS Launcher w pobranych plikach na urządzeniu.
Kliknij, Otwórz plik.
Podczas instalacji potwierdź, wybierając Instaluj.
Po zakończonej instalacji, kliknij Otwórz.
Ustaw PIN do panelu administratora.
Z listy aplikacji wybierz Kiosk i kliknij Instaluj.
Po zakończonej instalacji, kliknij Otwórz.
Konfiguracja wyglądu GoKiosk
Wygląd Twojego bezobsługowego kiosku dostosujesz w GoPOS Web.
Aby skonfigurować wygląd GoKiosku:
Zaloguj się do swojej lokalizacji w GoPOS.
Z bocznego panelu wybierz:
Ustawienia > Informacje > Stanowisko sprzedaży > Ustawienia kiosku.
Wprowadź zmiany w ustawieniach i Zapisz.
Wszystkie zmiany będą od razu widoczne w GoKiosk.
Konfiguracja kolorów w GoKiosk
W Ustawieniach kiosku wprowadzisz zmiany w wyglądzie kiosku.
Kolor czcionki - Kliknij przycisk koloru i wybierz z palety lub wpisz kod HEX
W GoKiosk - kolor czcionki będzie widoczny: na ekranie powitalnym, nagłówku menu, oknie dialogowym potwierdzającym finalizację zamówienia oraz w komunikacie o błędach podczas składania zamówienia.
Kolor akcentu - Kliknij przycisk koloru i wybierz z palety lub wpisz kod HEX.
W GoKiosk - kolor akcentu będzie widoczny: na przyciskach akcji potwierdzenia, animacjach ładowania oraz w komunikatach o błędach.
Kolor tła - Kliknij przycisk koloru i wybierz z palety lub wpisz kod HEX.
W GoKiosk - kolor tła będzie widoczny: w zaznaczeniu wybranej sekcji menu, pytaniu w podsumowaniu czy wszystko się zgadza oraz informacji w trakcie płatności “'Postępuj według wskazówek na terminalu".Kolor krzywej - Kliknij przycisk koloru i wybierz z palety lub wpisz kod HEX.
W GoKiosk - kolor krzywej to kolor linii na ekranie startowym, pod "Opisem początkowym".
Konfiguracja tekstów w GoKiosk
Nagłówek początkowy - Wpisz tekst nagłówka początkowego w odpowiednim polu.
W GoKiosk - nagłówek początkowy to pogrubiony duży tekst na ekranie startowym.
Opis początkowy - Wpisz tekst opisu początkowego w odpowiednim polu.
W GoKiosk - opis początkowy to tekst wyświetlany pod nagłówkiem na ekranie startowym.Nagłówek edycji - Wpisz tekst nagłówka w odpowiednim polu.
W GoKiosk - nagłówek edycji to pogrubiony tekst na ekranie składania zamówienia, w prawym górnym rogu.
Opis w edycji - Wpisz tekst opisu edycji zamówienia w odpowiednim polu.
W GoKiosk - opis edycji to tekst wyświetlany pod nagłówkiem edycji, na ekranie składania zamówienia, w prawym górnym rogu.
Wybór języka w GoKiosk
Aby umożliwić klientom wybór języka, wprowadź treści we wszystkich językach, które są dostępne w GoKiosk.
Jeśli w ustawieniach GoKiosk nie pojawiają się języki lub ich kolejność jest nieodpowiednia, skonfiguruj je w GoPOS Web w sekcji: Ustawienia > Dane lokalizacji > Języki.
Język wyświetlany w GoKiosku zależy od kolejności języków ustawionej w GoPOS Web.
Możliwość przełączania między językami w kiosku jest dostępna tylko dla języków wybranych w ustawieniach na GoPOS Web w sekcji Dane lokalizacji.
Więcej o tym, jak zmienić język w aplikacji GoPOS przeczytasz w artykule: Jak zmienić język w aplikacjach GoPOS?
Konfiguracja logo, tła i nagłówka w GoKiosk
Logo - Kliknij przycisk Ustaw i dodaj, aby dodać swoje logo.
W GoKiosk - logo będzie widoczne na samej górze ekranu startowego oraz ekranu finalizacji zamówienia, a także w lewym górnym rogu ekranu podczas dodawania pozycji do koszyka.
Zalecane wymiary logo: 209 x 198 pikseli.
Tło - Kliknij przycisk Ustaw i dodaj, aby dodać tło.
W GoKiosk - wybrane tło będzie widoczne na ekranie startowym oraz na ekranie finalizacji zamówienia.
Zalecane wymiary tła: 1080 x 1920 pikseli.
Nagłówek - kliknij przycisk Ustaw i dodaj, aby dodać nagłówek.
W GoKiosk - nagłówek to graficzny element w formie belki, który będzie widoczny na górze ekranu przez cały proces składania zamówienia, z wyjątkiem ekranu startowego i finalizacji zamówienia.
Zalecane wymiary nagłówka: 1080 x 306 pikseli.
Po wprowadzeniu wszystkich zmian, kliknij Zapisz, aby zatwierdzić zmiany w wyglądzie GoKiosk.
Konfiguracja urządzeń w GoKiosk
GoKiosk obsługuje urządzenia niezbędne do sprzedaży, takie jak: drukarki fiskalnej, terminala płatniczego, drukarki bonowej, czytnika kart/skanera.
Urządzenia możesz dodać zarówno w aplikacji GoPOS jak i bezpośrednio w ustawieniach GoKiosk. Wybór sposobu dodania zależy od Twoich preferencji.
Aby dodać nowe urządzenie w aplikacji GoKiosk:
Przejdź do "Ustawienia", klikając 10 razy w prawy górny róg ekranu i wprowadź PIN.
Wybierz Urządzenia > Dodaj urządzenie.
Dodaj informacje o urządzeniu i określ jego funkcję (np. drukarka fiskalna, terminal płatniczy).
W GoPOS Web
Przejdź do zakładki Ustawienia > Urządzenia.
Dodaj urządzenie. Dodane urządzenia pojawią się na liście urządzeń w GoKiosk.
Szczegółowe instrukcje dodawania urządzeń znajdziesz w artykułach: Konfiguracja urządzeń - drukarki fiskalne, Konfiguracja urządzeń - drukarki bonowe oraz Konfiguracja urządzeń - terminal płatniczy.
Rekomendowane urządzenia:
Terminal płatniczy: Lane 300 (LAN)
Drukarka fiskalna: POSNET XL
Blokowanie urządzenia
Aby ograniczyć dostęp wyłącznie do aplikacji GoKiosk, zalecamy zablokowanie urządzenia. Blokowanie (rootowanie) zapewnia pełną kontrolę nad systemem operacyjnym i blokuje dostęp do innych aplikacji oraz ustawień.
Jeśli nie wiesz, jak zablokować swoje urządzenie, skontaktuj się z naszym działem wsparcia technicznego przez CHAT.
Konfiguracja menu w GoKiosk
Menu wyświetlane w GoKIOSK to menu typu lista, którą skonfigurujesz w GoPOS Web.
O tym w jaki sposób stworzyć menu listę przeczytasz w artykule: Konfiguracja menu w postaci listy.
Włączenie menu w GoKiosk
Po skonfigurowaniu menu listy w GoPOS Web należy przypisać ją w ustawieniach GoKiosku.
Aby włączyć wybrane menu w GoKiosku:
Przejdź do Ustawienia aplikacji GoKiosk na urządzeniu: Na ekranie startowym kliknij 10 razy w prawy górny róg ekranu, a następnie wprowadź PIN.
Wybierz Ustawienia > Stanowisko sprzedaży i z rozwijanej listy wybierz odpowiednie menu.
Zmiany zostaną zapisane automatycznie.
Aby dowiedzieć się więcej o obsłudze kiosku, w tym o sprzedaży, zapoznaj się z naszym artykułem: Obsługa GoKiosk.
👉Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.