Przejdź do głównej zawartości
GoKiosk - instalacja i konfiguracja

GoKiosk: Instalacja i konfiguracja na Android

A
Napisane przez Anna Musiał
Zaktualizowano wczoraj

Ten artykuł przeprowadzi Cię przez proces instalacji i pierwszych kroków z bezobsługową aplikacją sprzedażową GoKiosk.


Co to jest GoKiosk?

GoKiosk to intuicyjna aplikacja sprzedażowa, która umożliwia klientom samodzielne składanie zamówień i dokonywanie płatności. Jest idealna dla restauracji, kawiarni i innych punktów gastronomicznych. Dzięki GoKiosk proces obsługi staje się szybszy i wygodniejszy dla klientów.

Oprogramowanie może być zainstalowane na urządzeniach typu KIOSK lub standardowych terminalach dotykowych POS. GoKiosk jest w pełni zintegrowany z aplikacją GoPOS.

Aby dowiedzieć się więcej o obsłudze kiosku, w tym o sprzedaży, zapoznaj się z naszym artykułem: [Obsługa kiosku GoKiosk - przewodnik po sprzedaży].

Instalacja GoKiosk

Jeśli zakupiłeś urządzenie bezpośrednio od GoPOS, aplikacja GoKiosk jest już zainstalowana. Możesz pominąć ten krok i przejść do sekcji Konfiguracja wyglądu GoKiosku.

  1. Znajdź plik GoPOS Launcher w pobranych plikach na urządzeniu.

  2. Kliknij, Otwórz plik.

  3. Podczas instalacji potwierdź, wybierając Instaluj.

  4. Po zakończonej instalacji, kliknij Otwórz.

  5. Ustaw PIN do panelu administratora.

  6. Z listy aplikacji wybierz Kiosk i kliknij Instaluj.

  7. Po zakończonej instalacji, kliknij Otwórz.

Konfiguracja wyglądu GoKiosk

Wygląd Twojego bezobsługowego kiosku dostosujesz w GoPOS Web.

Aby skonfigurować wygląd GoKiosku:

  1. Zaloguj się do swojej lokalizacji w GoPOS.

  2. Z bocznego panelu wybierz:
    Ustawienia > Informacje > Stanowisko sprzedaży > Ustawienia kiosku.

  3. Wprowadź zmiany w ustawieniach i Zapisz.
    Wszystkie zmiany będą od razu widoczne w GoKiosk.

Konfiguracja kolorów w GoKiosk

W Ustawieniach kiosku wprowadzisz zmiany w wyglądzie kiosku.

  1. Kolor czcionki - Kliknij przycisk koloru i wybierz z palety lub wpisz kod HEX
    W GoKiosk - kolor czcionki będzie widoczny: na ekranie powitalnym, nagłówku menu, oknie dialogowym potwierdzającym finalizację zamówienia oraz w komunikacie o błędach podczas składania zamówienia.

  2. Kolor akcentu - Kliknij przycisk koloru i wybierz z palety lub wpisz kod HEX.
    W GoKiosk - kolor akcentu będzie widoczny: na przyciskach akcji potwierdzenia, animacjach ładowania oraz w komunikatach o błędach.

  3. Kolor tła - Kliknij przycisk koloru i wybierz z palety lub wpisz kod HEX.
    W GoKiosk - kolor tła będzie widoczny: w zaznaczeniu wybranej sekcji menu, pytaniu w podsumowaniu czy wszystko się zgadza oraz informacji w trakcie płatności “'Postępuj według wskazówek na terminalu".

  4. Kolor krzywej - Kliknij przycisk koloru i wybierz z palety lub wpisz kod HEX.
    ​​W GoKiosk - kolor krzywej to kolor linii na ekranie startowym, pod "Opisem początkowym".

Konfiguracja tekstów w GoKiosk

  1. Nagłówek początkowy - Wpisz tekst nagłówka początkowego w odpowiednim polu.
    ​​W GoKiosk - nagłówek początkowy to pogrubiony duży tekst na ekranie startowym.

  2. Opis początkowy - Wpisz tekst opisu początkowego w odpowiednim polu.
    W GoKiosk - opis początkowy to tekst wyświetlany pod nagłówkiem na ekranie startowym.

  3. Nagłówek edycji - Wpisz tekst nagłówka w odpowiednim polu.

    W GoKiosk - nagłówek edycji to pogrubiony tekst na ekranie składania zamówienia, w prawym górnym rogu.

  4. Opis w edycji - Wpisz tekst opisu edycji zamówienia w odpowiednim polu.
    W GoKiosk - opis edycji to tekst wyświetlany pod nagłówkiem edycji, na ekranie składania zamówienia, w prawym górnym rogu.

Wybór języka w GoKiosk

Aby umożliwić klientom wybór języka, wprowadź treści we wszystkich językach, które są dostępne w GoKiosk.

Jeśli w ustawieniach GoKiosk nie pojawiają się języki lub ich kolejność jest nieodpowiednia, skonfiguruj je w GoPOS Web w sekcji: Ustawienia > Dane lokalizacji > Języki.

Język wyświetlany w GoKiosku zależy od kolejności języków ustawionej w GoPOS Web.

Możliwość przełączania między językami w kiosku jest dostępna tylko dla języków wybranych w ustawieniach na GoPOS Web w sekcji Dane lokalizacji.

Więcej o tym, jak zmienić język w aplikacji GoPOS przeczytasz w artykule: Jak zmienić język w aplikacjach GoPOS?

Konfiguracja logo, tła i nagłówka w GoKiosk

  1. Logo - Kliknij przycisk Ustaw i dodaj, aby dodać swoje logo.
    W GoKiosk - logo będzie widoczne na samej górze ekranu startowego oraz ekranu finalizacji zamówienia, a także w lewym górnym rogu ekranu podczas dodawania pozycji do koszyka.
    Zalecane wymiary logo: 209 x 198 pikseli.

  2. Tło - Kliknij przycisk Ustaw i dodaj, aby dodać tło.

    W GoKiosk - wybrane tło będzie widoczne na ekranie startowym oraz na ekranie finalizacji zamówienia.

    Zalecane wymiary tła: 1080 x 1920 pikseli.

  3. Nagłówek - kliknij przycisk Ustaw i dodaj, aby dodać nagłówek.

    W GoKiosk - nagłówek to graficzny element w formie belki, który będzie widoczny na górze ekranu przez cały proces składania zamówienia, z wyjątkiem ekranu startowego i finalizacji zamówienia.

    Zalecane wymiary nagłówka: 1080 x 306 pikseli.

Po wprowadzeniu wszystkich zmian, kliknij Zapisz, aby zatwierdzić zmiany w wyglądzie GoKiosk.

Konfiguracja urządzeń w GoKiosk

GoKiosk obsługuje urządzenia niezbędne do sprzedaży, takie jak: drukarki fiskalnej, terminala płatniczego, drukarki bonowej, czytnika kart/skanera.

Urządzenia możesz dodać zarówno w aplikacji GoPOS jak i bezpośrednio w ustawieniach GoKiosk. Wybór sposobu dodania zależy od Twoich preferencji.

Aby dodać nowe urządzenie w aplikacji GoKiosk:

  1. Przejdź do "Ustawienia", klikając 10 razy w prawy górny róg ekranu i wprowadź PIN.

  2. Wybierz Urządzenia > Dodaj urządzenie.

  3. Dodaj informacje o urządzeniu i określ jego funkcję (np. drukarka fiskalna, terminal płatniczy).

W GoPOS Web

  1. Przejdź do zakładki Ustawienia > Urządzenia.

  2. Dodaj urządzenie. Dodane urządzenia pojawią się na liście urządzeń w GoKiosk.

Rekomendowane urządzenia:

  • Terminal płatniczy: Lane 300 (LAN)

  • Drukarka fiskalna: POSNET XL

Blokowanie urządzenia

Aby ograniczyć dostęp wyłącznie do aplikacji GoKiosk, zalecamy zablokowanie urządzenia. Blokowanie (rootowanie) zapewnia pełną kontrolę nad systemem operacyjnym i blokuje dostęp do innych aplikacji oraz ustawień.

Jeśli nie wiesz, jak zablokować swoje urządzenie, skontaktuj się z naszym działem wsparcia technicznego przez CHAT.

Konfiguracja menu w GoKiosk

Menu wyświetlane w GoKIOSK to menu typu lista, którą skonfigurujesz w GoPOS Web.

O tym w jaki sposób stworzyć menu listę przeczytasz w artykule: Konfiguracja menu w postaci listy.

Włączenie menu w GoKiosk

Po skonfigurowaniu menu listy w GoPOS Web należy przypisać ją w ustawieniach GoKiosku.

Aby włączyć wybrane menu w GoKiosku:

  1. Przejdź do Ustawienia aplikacji GoKiosk na urządzeniu: Na ekranie startowym kliknij 10 razy w prawy górny róg ekranu, a następnie wprowadź PIN.

  2. Wybierz Ustawienia > Stanowisko sprzedaży i z rozwijanej listy wybierz odpowiednie menu.

  3. Zmiany zostaną zapisane automatycznie.

Aby dowiedzieć się więcej o obsłudze kiosku, w tym o sprzedaży, zapoznaj się z naszym artykułem: Obsługa GoKiosk.

👉Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?