Przejdź do głównej zawartości
[V1] Dodanie Terminala Płatniczego

Zobacz jak zintegrować terminal płatniczy z systemem GoPOS, aby płatność kartą była jeszcze szybsza

Nikodem avatar
Napisane przez Nikodem
Zaktualizowano ponad rok temu

W pierwszym kroku aby zintegrować terminal płatniczy eService z systemem gastronomicznym GoPOS należy, zalogować się w aplikacji GOPOS używając kodu PIN. Następnie klikamy w ikonę trzech pasków w lewym górnym rogu oraz w „Ustawienia”.

Przechodzimy do zakładki „Terminale płatnicze” i  klikamy przycisk „Instalacja terminala”.

Istnieją trzy rodzaje połączenia:
a) LAN
b) BLUETOOTH
c) USB

Poniżej zostanie opisane, konkretny rodzaj połączenie dla konkretnego modelu terminala.

Przypisanie Terminala

Po dodaniu terminala płatniczego wyświetli się okno jego Edycji. Możemy za jego pomocą edytować nazwę urządzenia, sprawdzić poprawność połączenia, zmienić przypisanie drukarki oraz konkretnej metody płatności, jak również wydrukować zamknięcie dnia.

Ostatnim krokiem jest przypisanie wcześniej dodanego terminala płatniczego do metody płatności, której typ ustawiony jest jako karta. Klikamy w „Domyślnych terminalach” w metodę płatności, a następnie w przycisk „Ustaw” przy odpowiednim terminalu płatniczym.

Sposoby połączeń dla konkretnych modeli:

  1. Model Ingenico Link/2500

Model ten posiada dwa tryby połączenia: Bluetooth oaz USB.
a) Połączenie Bluetooth:
Na początku zacznijmy od konfiguracji terminala. Sposób poruszanie się po terminalu:
F- wchodzi do menu konfiguracyjnego
X- wraca do podstawowego widoku terminala nie zależnie co konfigurujemy
<- cofa do poprzedniego panelu
O- zatwierdzamy dana opcje
F2, F3- zmienianie pozycji góra, dół w menu konfiguracyjnym

W celu skonfigurowania połączenia Bluetooth klikamy F→ Panel kontrolny→ Ustawienia terminala→ Środki komunikacji. Najpierw wchodzimy w PCL i ustawiamy opcję Bluetooth. Wracamy do poprzedniego menu i wchodzimy w opcje Bluetooth, następnie w Parowanie telefonu. Mamy tutaj informacje jak nasze urządzenie się nazywa, oraz że jest widoczne dla innych urządzeń.
Następnym krokiem jest konfiguracja urządzenia sprzedażowego.

Wchodzimy w Ustawienia→ Terminale płatnicze→ Instalacja terminala.
Ważne, żeby było ustawione eService!!!

Ustawiamy nazwę terminala, rodzaj połączenia na Bluetooth. W wykrytych urządzeniach łączymy się z naszym urządzeniem.

b) Połączenie USB:
Zacznijmy od terminala. Znowu wchodzimy F→ Panel kontrolny→ Ustawienia terminala→ Środki komunikacji. W PCL zmieniamy teraz na USB(COM). Upewnijmy się, że mamy połączony terminal z urządzeniem sprzedażowym kablem USB.
W aplikacji sprzedażowej powtarzamy czynność, czyli Ustawienia→ Terminale płatnicze→ Instalacja terminala.

Analogicznie jak wcześniej dodajemy nazwę, dajemy rodzaj połączenia USB i łączymy się z urządzeniem.
Jeśli wcześniej łączyliśmy się po bluetooth i chcemy zestawić połączenie po USB, sugerowałbym usunąć terminal połączony po Bluetooth. W aplikacji w zakładce Terminale płatnicze mamy opcje Edytuj, tam znajduje się opcja Usuń, która usunie dany terminal.


2. Model Ingenico Move/3500

Model ten posiada tryb połączenia Wifi.
a) Połączenie Wifi:
Zaczynamy od konfiguracji terminala. Sposób poruszania się podobnie jak w poprzednim modelu.
Przyciskamy biały przycisk z czarnym kółkiem w środku. Następnie przechodzimy do Control panel→ Terminal settings→ Comm means→ Wifi. Włączamy Wifi, przyciskając na Enable. Wchodzimy w opcję Advanced options→ My networks, wybieramy naszą sieć. Klikamy IP configuration. Z tej pozycji mamy dwie możliwości ustawienia adresu IP, możemy sami ustawić statycznie (wtedy DHCP activation musi być off) lub jeśli DHCP activation będzie włączony, adres zostanie samodzielnie przypisany (jeśli nie jesteśmy pewni, jakie powinny być adresy, zalecam tę metodę). Opcja Print parameters wydrukuje nam informacje o IP address terminala. Po ustawianiu wszystkiego dajemy X i zapisujemy zmiany.

Na GIFie podany jest przykładowy adres IP.

Z pozycji aplikacji sprzedażowej ustawiamy wszystko tak samo jak wcześniej, jedynie rodzaj połączenia ustawiamy LAN, adres IP wpisujemy ten, który był podany na wydruku po kliknięciu Print parameters. Sprawdzamy, czy urządzenie zostało wykryte, jeśli wszystko poprawnie wykonaliśmy, urządzenie zostanie wykryte i klikamy Instaluj.
Ostatnim krokiem jest przypisanie dodanego urządzanie do konkretnej metody płatności.  

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?