System GoPOS pozwala na konfigurację wielu urządzeń, które usprawniają proces sprzedaży - m.in. terminali płatniczych. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak skonfigurować terminal płatniczy.
Dodawanie terminalu płatniczego
Terminal płatniczy możemy dodać już po pierwszym zalogowaniu do systemu, poprzez kreator konfiguracji, dzięki któremu zainstalujemy urządzenie krok po kroku. O tym, jak dodawać urządzenia za pomocą kreatora przeczytasz w tym artykule. Instrukcję jak konfigurować urządzenia za pomocą kreatora znajdziesz też w naszym tutorialu.
Jeżeli pominęliśmy instalację terminalu płatniczego za pomocą kreatora lub zrobiliśmy to źle, w dowolnym momencie możemy dodać urządzenie poprzez ustawienia.
Otwieramy panel z trzema paskami.
Wybieramy “Ustawienia”, a następnie “Urządzenia”.
Klikamy “Dodaj nowe”.
System GoPOS współpracuje z terminalami Ingenico Lane 3000 oraz PAX A920, dostarczonymi przez GoPOS. Jeżeli jesteś zainteresowany naszą ofertą - prosimy o kontakt z działem sprzedaży.
Terminal Ingenico Lane 3000 - rekomendowany dla sprzedaży stacjonarnej
Terminalem płatniczym rekomendowanym przy sprzedaży stacjonarnej jest model Ingenico Lane 3000. Aby dodać terminal automatycznie, wystarczy podpiąć go do terminalu POS za pomocą kabla USB. System powinien od razu wyszukać i połączyć się z urządzeniem, bez konieczności dodatkowych ustawień. Jest to rekomendowany sposób konfiguracji.
Co ważne, aby terminal był odpowiednio zasilany, urządzenie należy wpiąć do wejścia USB 3.0. Zazwyczaj jest ono oznaczone niebieskim kolorem. Jeżeli w naszym urządzeniu nie ma takiego wejścia, możemy podpiąć terminal do zwykłego - w takim wypadku również powinien działać. Jeżeli jednak podczas przyjmowania transakcji zbliżeniowo kartą terminal płatniczy się wyłączy - może być wymagany dodatkowy kabel zasilający. W takim wypadku należy zgłosić się do naszego działu wsparcia.
Dodawanie ręczne - alternatywna metoda konfiguracji
Gdy terminal płatniczy nie zostanie wykryty automatycznie po podłączeniu za pomocą USB, możemy dodać go ręcznie, wybierając z listy urządzeń.
Klikamy “Dodaj nowe”.
W polu “Typ urządzenia” wybieramy “Terminal płatniczy”.
W polu “Typ połączenia” wybieramy “USB”.
Klikamy znak “+” przy naszym terminalu.
Możemy w sekcji “Domyślna płatność” za pomocą suwaków od razu przypisać do wybranego terminalu metody płatności, które wcześniej skonfigurowaliśmy w aplikacji webowej.
W zaawansowanych ustawieniach za pomocą suwaków ustawimy także opcje takie jak:
Drukowanie wydruków terminalu na drukarkach POS,
Odczytywanie zamknięć dnia podczas komunikacji,
Pobieranie transakcji z bazy danych podczas zamykania dnia.
Zalecamy jednak pozostawienie standardowych ustawień.
Potwierdzamy przyciskiem “Zapisz”.
Terminal PAX A920 - rekomendowany dla sprzedaży mobilnej
Terminalem rekomendowanym dla sprzedaży mobilnej jest model PAX A920. Na tym urządzeniu powinna być zainstalowana aplikacja GoPOS, dzięki czemu PAX A920 będzie służyć jednocześnie jako terminal POS i terminal płatniczy. Jeżeli na terminalu nie ma zainstalowanej aplikacji GoPOS, należy skontaktować się z działem sprzedaży w celu wymiany na odpowiednią wersję.
Konfiguracja PAX A920
Terminal PAX A920 nie wymaga dodatkowej konfiguracji - dzięki zainstalowanej aplikacji GoPOS powinien od razu działać właściwie.
Jeżeli jednak terminal płatniczy nie zostanie dodany automatycznie, możemy skonfigurować go ręcznie:
Klikamy niebieski przycisk “Dodaj ręcznie”.
Wpisujemy nazwę i wybieramy typ “Terminal płatniczy”.
Wybieramy sterownik “eService”.
Wpisujemy adres IP: 127.0.0.1.
Klikamy “Zapisz”.
Konfiguracja PAX A920 jako niezależnego urządzenia płatniczego
Jeżeli terminal PAX A920 ma działać tylko jako urządzenie płatnicze, na terminalu POS, dla którego chcemy skonfigurować terminal płatniczy postępujemy podobnie, jak w przypadku instrukcji powyżej, jednak podajemy inny adres IP. Aby sprawdzić IP, drukujemy na naszym terminalu wizytówkę. Znajdziemy na niej informacje na temat urządzenia - m.in. adres IP.