Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeGoPOS 2.0 - szybki startSzybki Start z GoPOS w 13 krokach
Krok 6. Jak zainstalować aplikację sprzedażową GoPOS?
Krok 6. Jak zainstalować aplikację sprzedażową GoPOS?

GoPOS Launcher. Sprzęt i urządzenia: dodawanie drukarki fiskalne, dodawanie terminala płatniczego

A
Napisane przez Anna Musiał
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Ten artykuł przeprowadzi Cię przez proces instalacji i pierwsze kroki z aplikacją sprzedażową GoPOS. Instalacja aplikacji jest prosta i intuicyjna.


Chcesz wrócić do poprzedniego kroku? Kliknij poniżej:


Rozpocznij z GoPOS Launcher

GoPOS Launcher zapewnia łatwą aktualizację systemu GoPOS oraz dostęp do pozostałych aplikacji.

Jeśli zakupiłeś terminal bezpośrednio od GoPOS, aplikacja jest już zainstalowana i możesz pominąć ten krok i przejść do sekcji: Kreator konfiguracji aplikacji GoPOS sprzedaż.

Terminal zakupiony z innego źródła wymaga wykonania poniższych kroków.

Aby zainstalować GoPOS Launcher:

  1. W pobranych plikach na urządzeniu znajdź plik GoPOS Launcher.

  2. Kliknij Otwórz plik.

  3. Potwierdź proces instalacji, wybierając Instaluj.

  4. Po zakończonej instalacji kliknij Otwórz.

  5. Ustaw PIN do panelu administratora.

Instalacja aplikacji sprzedażowej GoPOS

W aplikacji GoPOS Launcher wejdź do Panelu administracyjnego, klikając przycisk u góry z prawej strony i podaj kod PIN.

Kod PIN do panelu administracyjnego ustawisz przy pierwszej instalacji GoPOS Launcher.

  1. Z listy aplikacji wybierz GoPOS i kliknij Instaluj.

  2. Potwierdź proces instalacji, wybierając Instaluj.

  3. Po zakończonej instalacji, kliknij Otwórz.

Logowanie do aplikacji sprzedażowej

Aby zalogować się do aplikacji sprzedażowej na terminalu POS:

  1. Zaloguj się przy użyciu wcześniej ustalonego hasła i loginu.

    O tym, w jaki sposób ustawić dostęp do aplikacji sprzedażowej przeczytasz w artykule: Dostęp do systemu sprzedażowego POS

  2. Wpisz swój PIN lub zeskanuj kartę.

PIN ustawiany jest podczas dodawania nowego pracownika i zawsze można go zmienić.

Więcej informacji, o tym jak ustawić kod PIN, przeczytasz w artykule: Dodanie nowego pracownika w GoPOS.

Kreator konfiguracji aplikacji sprzedażowej

Aby dodać nowe urządzenie:

  1. Zaloguj się do aplikacji na terminalu POS.

  2. Przy pierwszym logowaniu, uruchomi się kreator konfiguracji, który przeprowadzi Cię przez proces dostosowania systemu.

Postępuj zgodnie z instrukcjami, przechodząc do kolejnych kroków za pomocą niebieskiego przycisku “Następny krok” umieszczonego w prawym górnym rogu. Jeśli potrzebujesz wrócić do poprzedniego ustawienia, użyj przycisku “Poprzedni krok”.

Zapoznaj się z działaniem kreatora konfiguracji urządzeń w naszym tutorialu.

Krok 1: Konfiguracja terminala i wybór punktu sprzedaży

  1. Wprowadź nazwę terminala, która może być domyślną nazwą urządzenia lub własnym wyborem.

  2. Jeśli masz więcej niż jeden punkt sprzedaży, skonfiguruj je.

  3. Kliknij Następny krok.

Punkt sprzedaży można też wcześniej skonfigurować w aplikacji webowej.

O tym w jaki sposób skonfigurować punkt sprzedaży w aplikacji webowej przeczytasz w artykule: Punkty sprzedaży.

Krok 2: Konfiguracja urządzeń

Dodaj urządzenia, takie jak: drukarki, terminale płatnicze, skanery i wagi. Możesz to zrobić automatycznie wybierając z listy urządzeń lub ręczne wprowadzając dane urządzenia.

Dodawanie automatyczne

  1. Kliknij Dodaj nowe.

  2. Wybierz urządzenie z listy, określ typ (np. drukarka, waga, terminal płatniczy, czytnik kodów lub nieznane urządzenie) oraz sposób połączenia (LAN, USB, Bluetooth, Internal) i dodaj je, klikając znak “+” obok wybranego urządzenia.

  3. Kliknij Następny krok.

Dodawanie ręczne

  1. Kliknij Dodaj nowe > Dodaj ręcznie.

  2. Wprowadź nazwę, typ urządzenia, sterownik, IP.

  3. Kliknij Zapisz.

Chcesz dowiedzieć się w jaki sposób przejść przez kolejne kroki w Kreatorze konfiguracji aplikacji sprzedażowej? - przeczytaj artykuły:

  • Kreator konfiguracji aplikacji sprzedażowej - drukarki, drukarki kierunków i inne urządzenia.

  • Kreator konfiguracji aplikacji sprzedażowej -

Krok 3: Przypisywanie urządzenia

W trzecim kroku konfiguracji przypiszesz urządzenia do odpowiednich funkcji.

Drukarki

W sekcji "Drukarki" możesz przypisać wybrane drukarki do określonych funkcji, takich jak drukarki fiskalne, bonowe lub biletowe. Proces ten jest możliwy zarówno podczas dodawania nowego urządzenia, jak i po jego dodaniu.

Aby przypisać drukarkę:

  1. Kliknij Przypisz przy typie urządzenia, które chcesz skonfigurować.

  2. Wybierz z listy dodanych wcześniej urządzeń to, które Cię interesuje i kliknij Przypisz.

  3. Jeśli urządzenie nie jest widoczne na liście, użyj opcji Dodaj nowe i postępuj zgodnie z instrukcjami z kroku 2, aby je dodać.

Drukarki kierunków

W sekcji „Drukarki kierunków” przypisz odpowiednie drukarki do wcześniej ustalonych kierunków:

  1. Kliknij Przypisz przy wybranym kierunku.

  2. Za pomocą suwaka możesz wybrać domyślną konfigurację.
    Takie ustawienie spowoduje, że każda aplikacja sprzedażowa albo urządzenie, na którym zainstalowana jest aplikacja sprzedażowa będzie miało taką samą konfigurację.

  3. Wybierz z listy ilość wydruków dla każdej przypisanej drukarki.

  4. Zapisz zmiany, klikając Zapisz.

Konfiguracja urządzeń i kierunków rozchodu odbywa się aplikacji webowej.

Aby dowiedzieć się więcej o konfiguracji kierunków rozchodu, zapoznaj się z tym artykułem kierunki rozchodu.

Inne Urządzenia

W sekcji „Inne urządzenia” przypisuj terminale płatnicze, skanery kodów, oraz wagi do odpowiednich funkcji:

  1. Kliknij Przypisz przy wybranym urządzeniu lub metodzie płatności.

  2. Z listy urządzeń wybierz te, które chcesz przypisać i kliknij Przypisz obok odpowiedniego urządzenia.

  3. Przejdź do następnego kroku za pomocą niebieskiego przycisku Następny krok.

Jeśli urządzenie nie jest widoczne, wybierz Dodaj nowe i postępuj zgodnie z instrukcją.

Krok 4: Test konfiguracji

W tym kroku sprawdzisz, czy wszystkie urządzenia zostały poprawnie skonfigurowane.

Jeśli którykolwiek krok konfiguracji nie został prawidłowo wykonany, obok ustawienia pojawi się pomarańczowy znak ostrzeżenia z wykrzyknikiem oraz przycisk Napraw.

Naprawa błędów

1. Kliknij przycisk Napraw przy ostrzeżeniu. Zostaniesz przekierowany do opisu problemu i otrzymasz instrukcję, jak go rozwiązać.

2. Kliknij Przejdź, aby wrócić do odpowiedniej sekcji i dokonać prawidłowej konfiguracji.

3. Po usunięciu błędów przejdź do następnego kroku za pomocą niebieskiego przycisku Następny krok.

Jeśli wystąpi błąd podczas konfiguracji, przy danym urządzeniu zostanie wyświetlony czerwony znak ostrzeżenia z wykrzyknikiem oraz przycisk Napraw.

Naprawa błędów:

  1. Kliknij przycisk Napraw przy ostrzeżeniu. Zostaniesz przekierowany do opisu problemu i otrzymasz instrukcję, jak go rozwiązać.

  2. Kliknij Przejdź, aby wrócić do odpowiedniej sekcji i dokonać prawidłowej konfiguracji.

  3. Po usunięciu błędów przejdź do następnego kroku za pomocą niebieskiego przycisku Następny krok.

Aby sprawdzić, czy problem wciąż występuje, przetestuj połączenie.

Krok 5: Podsumowanie

Końcowy etap konfiguracji to podsumowanie. Zostanie wyświetlona informacja o poprawnym skonfigurowaniu ustawień. Aby zakończyć konfigurację, kliknij w prawym górnym rogu zielony przycisk Zapisz ustawienia i przejdź do aplikacji.

Gotowe! Teraz możesz przejść do kolejnego kroku:


Chcesz zobaczyć wszystkie kroki? Kliknij poniżej:


👉Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?