Przejdź do głównej zawartości
Opis tablicy

Dowiedz się wszystkiego na temat przycisków i oznaczeń znajdujących się w Panelu GoOrder

GoPOS Serwis avatar
Napisane przez GoPOS Serwis
Zaktualizowano ponad rok temu

Zakładka agregatorzy

1) Online/Offline - oznacza, że sklep działa/nie działa i klient może/nie może składać przez niego zamówienia.

2) Aktywny/Nieaktywny - oznacza status agregatora. W momencie kiedy jest online przyjęte zamówienia będą na bieżąco pobierane.

3) Data ostatniego wysłania menu - kiedy po raz ostatni było przesłane menu.

4) Wyślij menu - wysyła gotowe menu do agregatorów.

5) Wyłącz integrację - po kliknięciu w przycisk zmieni się status sklepu z Nieaktywny na Aktywny.

6) Włącz integrację - po kliknięciu w przycisk zmieni się status sklepu z Aktywny na Nieaktywny.

7) Włącz sklep - po kliknięciu w przycisk zmieni się status sklepu z Online na Offline.

8) Zatrzymaj sklep - po kliknięciu w przycisk zmieni się status sklepu z Offline na Online.

9) Ikona zębatki - odpowiada za edycję sklepu.

10) Instaluj - umożliwia instalację kolejnego kanału.

Po kliknięciu w ikonę zębatki zostaniemy przekierowani do edycji agregatora (w tym wypadku Glovo), gdzie ustawiamy sklep, który będzie podpięty pod sprzedaż oraz dedykowaną metodę płatności. O tym czemu jest to tak istotne, aby w sposób poprawny ustawić te 2 rzeczy pisaliśmy już w Instalacja agregatorów.

Po skonfigurowaniu agregatora mamy możliwość wysłania menu w języku domyślnym za pomocą przycisku "Wyślij menu" lub możemy wysłać je w kilku językach, klikając w ikonkę znajdującą się obok. Całość zatwierdzamy przyciskiem "Zapisz".

Ważne! W tym miejscu należy zaznaczyć, że nie wszyscy agregatorzy wspierają automatyczne wysyłanie menu za pomocą jednego kliknięcia. Porównanie Portali zewnętrznych znajduje się w Funkcje wybranych agregatorów.

Opis tablicy

W zakładce "Tablica" znajdują się zamówienia, które trafiają do nas za pośrednictwem zintegrowanych agregatorów oraz naszego sklepu online.

Idąc od góry samej góry mamy dostępną wysuwaną listę z zamówieniami:

  • Wszystkie - oznacza ilość zamówień, które zostały przyjęte w dniu dzisiejszym.

  • Aktywne - zamówienia, które są obsługiwane w chwili obecnej.

  • Nowe - zamówienia, które nie zostały jeszcze przyjęte i czekają na akceptację.

  • W przygotowaniu - zamówienia, które zostały już zaakceptowane i są przygotowywane dla klienta.

  • W dostawie - zamówienia, które są obecnie w dostawie do klienta.

  • Gotowe - zamówienia gotowe do odbioru

Po lewej stronie listy znajduje się przycisk "Szukaj" umożliwiający nam wyszukiwanie konkretnych zamówień, które pojawiły się w ciągu dnia. Dzięki temu możemy szybko sprawdzić chociażby ich status czy czas w jakim zostały dostarczone przez wybranego kuriera.

Po prawej stronie znajduje się lejek, który umożliwia nam bardziej szczegółowe wyszukiwanie zamówień przez: wybór konkretnego kierowcy, typ odbioru, rodzaj sklepu czy metod płatności. O tym dlaczego ustawienie odpowiedniego sklepu i metod płatności jest tak istotne pisaliśmy już w Czym są agregatorzy, także jeżeli jeszcze się z nim nie zapoznałeś to zachęcamy do jego przeczytania.

Obok lejka znajduje się przycisk megafonu, który po "wpadnięciu", z któregoś sklepu zacznie pikać w celu zwrócenia uwagi o pojawieniu się nowego zamówienia. Dźwięk można wyciszyć klikając w ikonkę megafonu.

Przechodząc już bezpośrednio do zamówień to zielony kolor obok ikonek agregatorów oznacza, że zamówienie zostało przyjęte i jest w trakcie realizacji. W momencie, gdy nie zostało ono jeszcze zatwierdzone, obok ikonki pojawi się czerwony pasek, a czas pokazany na czerwono będzie pokazywał opóźnienie (zamówienie #61). Dodatkowo na górze mamy również informację o ilości zamówień oczekujących na akceptację.

Zamówienia, które wpadają na ekran tablicy możemy podzielić na te z odbiorem osobistym oraz na z dowozem. W pierwszym przypadku jeżeli klient samodzielnie będzie odbierał zamówienie pokaże nam się ikona ludzika otwierającego drzwi, w drugim przypadku pojawi się ikona skutera i jeżeli agregator wspiera korzystanie z naszych dostawców to będzie obok niej adres dostawy, a w przeciwnym razie...

Zamówienia przyjęte mają status "W przygotowaniu", czekające na akceptację "Nowe", a gotowe do odbioru "Gotowe".

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?