Zakładka agregatorzy
1) Online/Offline - oznacza, że sklep działa/nie działa i klient może/nie może składać przez niego zamówienia.
2) Aktywny/Nieaktywny - oznacza status agregatora. W momencie kiedy jest online przyjęte zamówienia będą na bieżąco pobierane.
3) Data ostatniego wysłania menu - kiedy po raz ostatni było przesłane menu.
4) Wyślij menu - wysyła gotowe menu do agregatorów.
5) Wyłącz integrację - po kliknięciu w przycisk zmieni się status sklepu z Nieaktywny na Aktywny.
6) Włącz integrację - po kliknięciu w przycisk zmieni się status sklepu z Aktywny na Nieaktywny.
7) Włącz sklep - po kliknięciu w przycisk zmieni się status sklepu z Online na Offline.
8) Zatrzymaj sklep - po kliknięciu w przycisk zmieni się status sklepu z Offline na Online.
9) Ikona zębatki - odpowiada za edycję sklepu.
10) Instaluj - umożliwia instalację kolejnego kanału.
Po kliknięciu w ikonę zębatki zostaniemy przekierowani do edycji agregatora (w tym wypadku Glovo), gdzie ustawiamy sklep, który będzie podpięty pod sprzedaż oraz dedykowaną metodę płatności. O tym czemu jest to tak istotne, aby w sposób poprawny ustawić te 2 rzeczy pisaliśmy już w Instalacja agregatorów.
Po skonfigurowaniu agregatora mamy możliwość wysłania menu w języku domyślnym za pomocą przycisku "Wyślij menu" lub możemy wysłać je w kilku językach, klikając w ikonkę znajdującą się obok. Całość zatwierdzamy przyciskiem "Zapisz".
Ważne! W tym miejscu należy zaznaczyć, że nie wszyscy agregatorzy wspierają automatyczne wysyłanie menu za pomocą jednego kliknięcia. Porównanie Portali zewnętrznych znajduje się w Funkcje wybranych agregatorów.
Opis tablicy
W zakładce "Tablica" znajdują się zamówienia, które trafiają do nas za pośrednictwem zintegrowanych agregatorów oraz naszego sklepu online.
Idąc od góry samej góry mamy dostępną wysuwaną listę z zamówieniami:
Wszystkie - oznacza ilość zamówień, które zostały przyjęte w dniu dzisiejszym.
Aktywne - zamówienia, które są obsługiwane w chwili obecnej.
Nowe - zamówienia, które nie zostały jeszcze przyjęte i czekają na akceptację.
W przygotowaniu - zamówienia, które zostały już zaakceptowane i są przygotowywane dla klienta.
W dostawie - zamówienia, które są obecnie w dostawie do klienta.
Gotowe - zamówienia gotowe do odbioru
Po lewej stronie listy znajduje się przycisk "Szukaj" umożliwiający nam wyszukiwanie konkretnych zamówień, które pojawiły się w ciągu dnia. Dzięki temu możemy szybko sprawdzić chociażby ich status czy czas w jakim zostały dostarczone przez wybranego kuriera.
Po prawej stronie znajduje się lejek, który umożliwia nam bardziej szczegółowe wyszukiwanie zamówień przez: wybór konkretnego kierowcy, typ odbioru, rodzaj sklepu czy metod płatności. O tym dlaczego ustawienie odpowiedniego sklepu i metod płatności jest tak istotne pisaliśmy już w Czym są agregatorzy, także jeżeli jeszcze się z nim nie zapoznałeś to zachęcamy do jego przeczytania.
Obok lejka znajduje się przycisk megafonu, który po "wpadnięciu", z któregoś sklepu zacznie pikać w celu zwrócenia uwagi o pojawieniu się nowego zamówienia. Dźwięk można wyciszyć klikając w ikonkę megafonu.
Przechodząc już bezpośrednio do zamówień to zielony kolor obok ikonek agregatorów oznacza, że zamówienie zostało przyjęte i jest w trakcie realizacji. W momencie, gdy nie zostało ono jeszcze zatwierdzone, obok ikonki pojawi się czerwony pasek, a czas pokazany na czerwono będzie pokazywał opóźnienie (zamówienie #61). Dodatkowo na górze mamy również informację o ilości zamówień oczekujących na akceptację.
Zamówienia, które wpadają na ekran tablicy możemy podzielić na te z odbiorem osobistym oraz na z dowozem. W pierwszym przypadku jeżeli klient samodzielnie będzie odbierał zamówienie pokaże nam się ikona ludzika otwierającego drzwi, w drugim przypadku pojawi się ikona skutera i jeżeli agregator wspiera korzystanie z naszych dostawców to będzie obok niej adres dostawy, a w przeciwnym razie...
Zamówienia przyjęte mają status "W przygotowaniu", czekające na akceptację "Nowe", a gotowe do odbioru "Gotowe".