Instalacja
W celu zainstalowania agregatora należy w pierwszej kolejności skontaktować się z naszym działem wsparcia i przekazać informację o chęci posiadania dodatkowego Kanału (zalecana forma przez chat bota na stronie lub bezpośrednio po kliknięciu w niebieską ikonkę znajdującą się w prawym dolnym rogu ekranu). Po otrzymaniu zgłoszenia nasz pracownik, kontaktuje się bezpośrednio z przedstawicielem Glovo i instaluje agregator.
Aby zsynchronizować i uruchomić agregator Glovo przechodzimy do zakładki "Integracje", wybieramy Glovo, klikamy "Przejdź" i następnie wybieramy miejsce oraz konfigurujemy sklep.
O tym dlaczego tak ważne jest wybranie odpowiedniego miejsca oraz metod płatności pisaliśmy już w artykule Instalacja agregatorów.
Zakładka "Integracje "➔ Przejdź ➔ Wybór miejsca sprzedaży i konfiguracja sklepu
Ważne! Bez skonfigurowanego sklepu nie możemy wysłać do agregatora karty menu.
Wysyłanie menu w języku domyślnym oraz zagranicznym
Glovo wspiera funkcję wysyłania menu za pomocą jednego przycisku. Kartę można przesłać w ten sposób zarówno w języku domyślnym jak i zagranicznym. O tym, w jaki sposób to zrobić został napisany już osobny artykuł zatem zachęcamy do zapoznania się z Wysyłanie menu produktów.
Blokowanie produktów i sklepu internetowego
Glovo wspiera również możliwość tymczasowego blokowania produktów oraz sklepu internetowego. W jaki sposób to zrobić opisaliśmy w artykule Blokowanie produktów i sklepu internetowego.
Obsługa zamówień
Przyjęte zamówienia z Glovo trafiają bezpośrednio na panel GoOrder lub terminal POS (GoPOS), w zależności od tego czego używamy. Glovo na tę chwilę oferuję możliwość przyjmowania zamówień, natomiast nie obsługuje opcji ich odrzucania oraz anulowania. Dodatkowo w agregatorze nie znajdziemy możliwości wysłania komunikatu do Glovo, że zamówienie jest gotowe do odbioru. Więcej na temat ich zarządzania znajdziecie w Przyjmowanie zamówień.
Agregator Glovo oferuje nam możliwość korzystania z 2 typów dostawców:
Kierowca Glovo - sposób przyjmowania zamówień:
Klikamy akceptuj (terminal GoPOS)
Zamówienie zostaje wydrukowane na kuchni i pojawia się na terminalu sprzedażowym POS (terminal GoPOS)
Prywatny kierowca - sposób przyjmowania zamówień:
Klikamy akceptuj (terminal GoPOS)
Wchodzimy na zaakceptowane zamówienia (terminal GoPOS)
Ustawiamy "W kuchni" przy zamówieniu (zmieniamy jego status) na terminalu GoPOS.
Zamówienie zostaje wydrukowane na kuchni i pojawia się na terminalu sprzedażowym POS (terminal GoPOS)
Dowiedz się więcej na temat integracji z pozostałymi agregatorami: