Metody płatności

Konfiguracja metod płatności, ograniczenie dostępności metody płatności, limity metod płatności

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad tydzień temu

System GoPOS pozwala skonfigurować wiele dowolnych metod płatności. Dodatkowo dzięki dostępnym raportom możemy łatwo monitorować obroty dla poszczególnych rodzajów.


Aby dodać/edytować metodę płatności z panelu po lewej stronie wybieramy “Ustawienia”, a następnie “Metody płatności”.

Po kliknięciu “Dodaj” lub “Edytuj” przy wprowadzonej już metodzie, możemy ustawić następujące elementy:

  1. Typ rozchodu - W systemie mamy dwa typy rozchód towaru z magazynu:

    1. WZ - Wydanie zewnętrzne, dokument fiskalny

    2. RW - Rozchód wewnętrzny, dokument niefiskalny

  2. W polu “Metoda płatności na wydruku” możemy wybrać, jaki rodzaj będzie wyświetlany na naszym wydruku.

Następne możemy wybrać spośród takich opcji jak:

  1. Szybkie zamknięcie - po zakończeniu płatności system od razu przechodzi do strony nabijania produktów

  2. Drukowany na rachunku - metoda płatności drukowana jest na rachunku (zmiana dotyczy tylko rozchodu wewnętrznego, gdyż rozchód zewnętrzny zawsze będzie drukowany jako rachunek fiskalny)

  3. Otwiera szufladę - jeśli mamy podpiętą szufladę kasową, zamknięcie rachunku tą metodą każdorazowo wymusza jej otworzenie

  4. Rachunek na stratę (0zł) - każdy rachunek zamknięty metodą płatności z zaznaczoną tą opcją, będzie zamykany na 0 zł.

  5. Drukuj kopię - system wydrukuje kopię rachunku.

W celu wybrania określonych opcji zaznaczamy suwak umieszczony przy ich nazwie tak, by zmienił kolor na niebieski.

Integracja z terminalem płatniczym

System GoPOS zapewnia integrację z terminalem płatniczym. Dzięki niej kwota za zamówienie pojawi się od razu na urządzeniu i nie wymaga jej ręcznego wprowadzenia. Terminal konfigurujemy w aplikacji sprzedażowej, w sekcji “Ustawienia”.

Ograniczenie dostępności metod płatności do roli pracownika

Konfigurując nasze metody płatności możemy zdecydować, czy któreś z nich mają być dostępne tylko dla określonych pracowników. Aby ustawić dostępność danej metody płatności dla poszczególnych osób wystarczy, że w sekcji “Uprawnienia(role)”, w wierszu “Role” z listy wybierzemy interesujące nas role. Wszystkie wprowadzone zmiany zatwierdzamy przyciskiem “Zapisz”.

Zaawansowane ustawienia limitów metod płatności

Dla metod płatności możemy także wprowadzić określony limit. Wówczas dokonywane transakcje nie będą mogły przekroczyć określonej kwoty. W tym celu wprowadzamy odpowiednią wartość w polu “Limit metody płatności”. Przykładowo: jeśli limit ustawimy na kwotę 500 zł, a wartość naszego rachunku wyniesie 600 zł, system poinformuje nas o przekroczonej kwocie i poprosi o uprawnienie do akceptacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?