Chcesz wiedzieć, kiedy Twój produkt jest kupowany solo, a kiedy w zestawie? Raport sprzedaży produktów z analizą poziomów pozwala Ci dokładnie to sprawdzić. Dzięki tej funkcji łatwo zidentyfikujesz, które produkty są chętnie modyfikowane, a które świetnie sprawdzają się w strategii upsellingowej.
Podstawowe informacje o wszystkich rodzajach raportów oraz o tym, jak je generować, znajdziesz w artykule: Raporty inteligentne - jak z nich korzystać?
Czym są poziomy zagnieżdżeń?
Poziomy zagnieżdżeń to rozwinięcia produktu, które pojawiają się podczas jego modyfikowania przy sprzedaży. Każdy dodany modyfikator (np. składnik, dodatek, wybór wariantu) to kolejny poziom.
Możliwe jest wykorzystanie maksymalnie czterech poziomów produktów.
Przykłady poziomów
Pizza na połówki z dodatkami
Pizza na połówki – pierwszy poziom
Rodzaj połówki pizzy – drugi poziom
Dodatki na połówkach – trzeci poziom
Danie główne z dodatkami
Danie główne – pierwszy poziom
Dodatki i surówki – drugi poziom
Zestaw burger + frytki + napój
Zestaw – pierwszy poziom
Burger, frytki, napój – drugi poziom
Składniki burgera – trzeci poziom
Jak wygenerować raport wielopoziomowy?
Aby przeanalizować sprzedaż z podziałem na poziomy produktu, wykonaj poniższe kroki:
Zaloguj się do aplikacji app.gopos.io.
Przejdź do zakładki Raporty.
Wybierz Sprzedaż produktów.
Kliknij opcję grupowania poziomów produktów.
Wybierz interesujące Cię poziomy – dane zostaną przedstawione w tabeli raportu zgodnie z wybraną strukturą.
Aby otrzymać precyzyjny raport, warto użyć filtrów: Produkt (Poziom) lub Kategoria (Poziom) – szczególnie przy analizie konkretnego zestawu.
Raport sprzedaży z analizą poziomów to świetne narzędzie do sprawdzania, jak Twoje produkty są konfigurowane i sprzedawane. Dzięki temu łatwo odkryjesz, które pozycje warto promować jako zestawy i które dodatki najczęściej wybierają klienci. Świetna baza do optymalizacji oferty i zwiększania średniej wartości zamówienia!
Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.