W aplikacji webowej możemy wygenerować kilka rodzajów raportów. Dostępne są raporty sprzedaży rachunków, produktów i kategorii, raporty metod płatności, raporty wydajności pracowników oraz raporty statusów przygotowań. Każdy z nich dostarcza wielu przydatnych danych, pozwalających na kontrolę wszystkich transakcji, nadzór nad pracą personelu, a także przepływ gotówki. Warto pamiętać, że raporty dostępne w aplikacji webowej różnią się od raportów fiskalnych dobowych. Więcej na temat raportów z POS przeczytasz w tym artykule.
Każdy z dostępnych raportów możemy otworzyć, wybierając z menu po lewej stronie sekcję “Raporty”. W ten sposób wyświetlimy listę wszystkich typów raportów, z której możemy wybrać i otworzyć interesujące nas raporty.
Typy raportów
W aplikacji webowej możemy wygenerować kilka typów raportów:
Raport ze sprzedaży rachunków - wybierając ten typ raportu, wygenerujemy dane ze wszystkich całych rachunków z zarejestrowanej sprzedaży. Sprawdzimy m.in. takie informacje, jak numery rachunków czy daty ich wydania. Więcej na temat raportów sprzedaży rachunków znajdziesz w tym artykule.
Raport ze sprzedaży produktów i kategorii - generując te raporty, skontrolujemy wszystkie transakcje z podziałem na sprzedawane produkty i ich kategorie. Bardziej szczegółowe informacje o tym, jak korzystać z raportów sprzedaży dostępne są w tym artykule.
Raport z metod płatności - dzięki tym raportom możemy skontrolować dane na temat wszystkich transakcji z podziałem na sposoby opłacania rachunków. Więcej o raporcie metod płatności dowiesz się z tego artykułu.
Raport wydajności - dzięki tym raportom możemy sprawdzić, z jaką wydajnością pracuje każdy z naszych pracowników. System wylicza, jaki wynik sprzedaży udało się osiągnąć poszczególnym osobom np. w ciągu godziny.
Raport statusów przygotowań - ten typ raportu możemy skontrolować, jeśli korzystamy z systemu KDS. Więcej na ten temat piszemy w tym artykule.
Jak działają raporty GoPOS?
Raporty GoPOS to generatory wszystkich danych wprowadzanych do naszego systemu, które działają podobnie, jak tabele przestawne. Możemy je na wiele sposobów dostosowywać, aby pokazywały dokładnie to, co aktualnie chcemy skontrolować. Wyświetlanie wyników w raportach wygodnie dostosujemy, filtrując i grupując dane, a także wybierając kolumny, które chcemy, aby zostały uwzględnione w danym raporcie.
Filtry
Raporty możemy filtrować na różne sposoby, w zależności od wybranego rodzaju raportu.
Wybieramy interesujący nas raport.
Klikamy “Dodaj filtr”.
Wyświetl nam się lista typów filtrów, z której wybieramy interesujący nas rodzaj.
Grupowanie
Dane z każdego raportu możemy wygodnie pogrupować. Służą do tego kafelki umieszczone pod widokiem wykresu. Po kliknięciu na kafelek z interesującymi nas danymi zostaną one wyświetlone na wykresie. Możemy także ustalać kolejność ułożenia danych w tabeli pod wykresem, dowolnie przesuwając kafelki.
Wszystkie dane w poszczególnych kolumnach raportu możemy także sortować.
Klikamy na wybraną kolumnę.
Wyświetli nam się strzałka skierowana w górę lub w dół. Klikając na nią, możemy zmienić ułożenie danych. Gdy będzie ustawiona w dół, dane zostaną posortowane malejąco. Z kolei gdy wybierzemy strzałkę w górę - ułożymy je rosnąco.
Kolumny
W każdym z raportów możemy wybrać, które kolumny chcemy wyświetlić.
Klikamy na przycisk z symbolem tabeli umieszczony pod widokiem raportu.
Wyświetli nam się lista typów kolumn, wśród których możemy wybrać, jakie mają zostać uwzględnione w raporcie. Mogą to być m.in. kolumny przedstawiające średnie wartości np. sprzedaży czy ilość transakcji.
Możemy również wybrać opcję pokazującą ile procent całości stanowią poszczególne dane z raportu.
Eksport raportów
Wszystkie raporty możemy wyeksportować w najdogodniejszym dla nas formacie - CSV lub PDF.
Klikamy “Więcej”.
Wyświetlą nam się dwie opcje: eksport do CSV lub PDF, z których możemy wybrać interesujący nas format.
Po wybraniu eksportu do CSV możemy zaimplementować plik do Google Sheets lub Excel. O tym, jak to zrobić, przeczytasz w tym artykule.
Wyślij raport współpracownikowi
Link do raportów możemy skopiować i przesłać innej osobie. Każdy, kto otrzyma link i ma dostęp do naszego systemu, może wygodnie przeglądać i dostosowywać raporty według filtrów, grup i kolumn.
Segmenty
Każdy raport możemy zapisać jako segment, dzięki czemu w dowolnym momencie będziemy mogli do niego zajrzeć.
Klikamy zielony przycisk “Zapisz segment”.
Wyświetli nam się okno, w którym wprowadzamy nazwę nowego segmentu.
Po wpisaniu nazwy klikamy “Dodaj nowy”.
Raport w postaci segmentu będzie widoczny w rozwijanym menu obok filtrów. Więcej na temat segmentów piszemy w tym artykule.