Zarówno w lokalach gastronomicznych, jak i punktach sprzedaży detalicznej, klienci często proszą o wystawienie faktury do rachunku. Z systemem GoPOS możemy wygodnie i szybko wystawić fakturę na dwa sposoby - w aplikacji sprzedażowej oraz aplikacji webowej.
Aplikacja sprzedażowa (Android)
W menu aplikacji sprzedażowej wybieramy “Aktywności”.
Z listy rachunków wybieramy ten, do którego chcemy wystawić fakturę.
Klikamy “Faktura”.
Wybieramy klienta, dla którego wystawiamy fakturę. Wcześniej musimy wprowadzić do systemu dane klienta, takie jak adres i numer NIP. Należy pamiętać, że do wystawienia faktury musimy przypisać do rachunku NIP jeszcze przed jego opłaceniem. Możemy także dla rachunków nieprzekraczających wartości 450 zł wystawić paragon z NIP-em, czyli odpowiednik faktury uproszczonej.
Faktury możemy grupować, przypisując do każdej z nich odpowiednie nazwy. Domyślna nazwa przypisywana przez system to “Usługa gastronomiczna”, jednak możemy także samodzielnie przypisać do faktury dowolną inną nazwę.
Po wprowadzeniu wszystkich danych klikamy “Wystaw fakturę”.
Aplikacja WEB
Z menu po lewej stronie w aplikacji webowej wybieramy “Sprzedaż” i wchodzimy w “Rachunki”.
Przy zamkniętym rachunku, do którego chcemy wystawić fakturę, klikamy trzy kropki, a następnie "Utwórz fakturę".
Uzupełniamy informacje i klikamy “Zapisz”.
Jak zgrupować fakturę?
Otwieramy fakturę i w części “Pozycje” klikamy “Grupuj”.
W polu “Wybierz akcję” klikamy “Grupuj”.
Wpisujemy nazwę grupy i potwierdzamy, klikając “Grupuj”.
Zarządzanie fakturami
Wszystkie faktury możemy wygodnie w dowolnym momencie przejrzeć. Po wybraniu “Faktury” w menu po lewej stronie zobaczymy wszystkie wystawione faktury. Listę faktur możemy filtrować, np. według daty utworzenia lub kwoty, klikając “Dodaj filtr” i wybierając interesujące nas filtry. Możemy także zdecydować, jakie kolumny z danymi o fakturach będą uwzględniane w tabeli. W tym celu klikamy “Kolumny” po prawej stronie i zaznaczamy, jakie dane mają być widoczne.
Każdą z faktur możemy przejrzeć, klikając na jej nazwę w tabeli. Wybierając trzy kropki umieszczone po prawej stronie każdego z wierszy, rozwiniemy listę czynności, jakie możemy wykonać z fakturą. Dostępne są funkcje takie, jak podgląd, edytowanie, eksport do PDF, drukowanie, E-Faktura, usuwanie, przesyłanie faktury mailem oraz opcja korekty faktury. Całą listę wystawionych faktur łatwo wyeksportujemy do formatu PDF lub CSV, klikając “Eksportuj” i wybierając interesujący nas format.