Przejdź do głównej zawartości
Klawiatura PLU

Sprzedaż poprzez klawiaturę PLU

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad rok temu

Klawiatura PLU jest klawiaturą dostępną bezpośrednio w systemie sprzedażowym. Umożliwia szybką sprzedaż poprzez wpisywanie kodów SKU lub kreskowych bądź używanie skanera. Klawiatura zapewnia także szybki dostęp do funkcji, takich jak: płatność kartą, płatność gotówką, sprawdzenie ceny, wprowadzanie ilości, wprowadzenie ceny, wprowadzenie NIP-u oraz kaucja. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak włączyć klawiaturę PLU i jak z niej korzystać.


Włączanie klawiatury PLU

Aby wyświetlić klawiaturę PLU, musimy ją najpierw włączyć w aplikacji webowej.

  1. Z panelu po lewej stronie wybieramy “Ustawienia”, a następnie “Informacje”

  2. Odszukujemy sekcję “Edycja rachunku”.

  3. Przy “Pokaż klawiaturę PLU” w polu “Wartość” wybieramy opcję “Tak”.

  4. Klikamy “Zapisz”.

Wyświetlanie klawiatury PLU w systemie sprzedażowym

  1. Po otwarciu rachunku klikamy na ikonę lupy umieszczoną na górnym panelu.

  2. Następnie klikamy ikonę kody kreskowego.

  3. Zostanie wyświetlona klawiatura PLU.

Sprzedaż poprzez klawiaturę PLU

  1. Aby dodać produkt, wprowadzamy na klawiaturze wcześniej skonfigurowany w aplikacji webowej kod SKU lub kod kreskowy produktu. O tym, jak dodawać kody SKU i kody kreskowe, przeczytasz w tym artykule.

  2. Klikamy zielony przycisk “Zatwierdź”.

  3. Produkt zostanie dodany do rachunku.

  4. Możemy także od razu wybrać metodę płatności.

Po prawej stronie klawiatury znajdują się także niebieskie przyciski, które zapewniają szereg dodatkowych funkcji.

Sprawdź cenę

Gdy wprowadzimy kod i klikniemy ten przycisk, zobaczymy cenę danego produktu.

Ilość

po wybraniu tej opcji możemy wprowadzić ilość produktów. Możemy także najpierw wprowadzić ilość, a następnie kliknąć w przycisk funkcji. Następny krok to dodanie do rachunku produktu, dla którego ustawiliśmy ilość.

Cena

Po wybraniu tej opcji możemy wprowadzić dowolną cenę do dodanego produktu. Możemy także najpierw wprowadzić cenę, a następnie kliknąć przycisk funkcji. Po ustaleniu ceny dodajemy do rachunku odpowiedni produkt.

NIP

po wybraniu tej opcji możemy wprowadzić numer NIP klienta. Numer NIP możemy także wprowadzić najpierw, a następnie kliknąć odpowiedni przycisk.

Kaucja

po wybraniu tej opcji możemy dodać do rachunku produkt odpowiadający kaucji. Ustawiamy ilość wydanych i zwróconych produktów objętych kaucją, a następnie klikamy “Zapisz”. Więcej na temat obsługi kaucji dowiesz się z tego artykułu.

Płatność

Możemy także wybrać metodę płatności lub wybrać nominał banknotu, jakim klient chce zapłacić. Wybór płatności za pomocą tych funkcji pozwala przyspieszyć proces sprzedaży - w takim przypadku wybieramy płatność bezpośrednio, bez konieczności klikania “Zapłać”.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?