W aplikacji webowej za pomocą modyfikatorów łatwo skonfigurujemy dowolne zestawy produktów. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak przygotować taki zestaw na przykładzie zestawu burger + frytki + napój.
Podstawowa konfiguracja produktu
Zestaw zaczynamy tworzyć tak, jak każdy inny produkt - wybierając z panelu po lewej stronie “Menu”, a następnie “Produkty” i klikając “Dodaj”. Więcej na temat konfiguracji produktu przeczytasz w tym artykule.
Tworzenie zestawu poprzez modyfikatory
W sekcji “Modyfikatory” dla burgera możemy utworzyć grupy, które pozwolą dobrać do zestawu rodzaj burgera, frytki oraz napój.
Burger
Klikamy “+Dodaj”.
Wybieramy wcześniej przygotowaną grupę modyfikatorów lub klikamy “Utwórz”.
Tworząc nową grupę, wpisujemy nazwę, np. “Burgery” .
W polu “Minimalna ilość” i “Maksymalna ilość” wpisujemy odpowiednio, jaką minimalną i maksymalną ilość burgerów mogą wybrać klienci. Jeżeli chcemy stworzyć zestaw z jednym burgerem, w obu polach wpisujemy 1. W sekcji “Naliczaj powyżej” możemy zdecydować, powyżej ilu burgerów ma być naliczana opłata.
Klikając “+Dodaj” z listy produktów możemy wybrać wcześniej skonfigurowane burgery lub stworzyć je bezpośrednio podczas przygotowywania zestawu, klikając “Utwórz”. Burgery najlepiej jednak stworzyć wcześniej i skonfigurować do nich odpowiednie modyfikatory.
Dodając burgera jako modyfikator pozwalający stworzyć zestaw, możemy także w tabeli z dodanymi modyfikatorami w kolumnie “Cena” zmienić dla nich cenę, aby przykładowo w zestawie była niższa.
Potwierdzamy przyciskiem “Zapisz”.
Frytki
Dodając grupę modyfikatorów dla frytek postępujemy podobnie, jak w przypadku burgerów. Wpisujemy nazwę, podajemy minimalną i maksymalną ilość oraz decydujemy, powyżej ilu dodatkowych frytek będziemy naliczać naliczać opłatę. Dodajemy wcześniej skonfigurowane frytki lub tworzymy nowe. Jeżeli chcemy utworzyć dwa warianty zestawu - z małymi i dużymi frytkami, tworzymy dwie osobne grupy modyfikatorów i dodajemy do nich odpowiednio małe i duże frytki. Musimy pamiętać o wcześniejszym stworzeniu kategorii, do której będziemy mogli przypisać modyfikator. Możemy także ustawić cenę dla każdego rodzaju dodanych frytek. Konfigurację potwierdzamy przyciskiem “Zapisz”.
Napój
Konfiguracja grupy modyfikatorów dla napojów również wygląda podobnie, jak w przypadku burgerów i frytek. Nadajemy nazwę, podajemy minimalną i maksymalną ilość oraz decydujemy, powyżej ilu napojów system ma naliczać opłatę. Dodajemy wcześniej skonfigurowane napoje lub tworzymy nowe. Musimy pamiętać o wcześniejszym stworzeniu kategorii, do której będziemy mogli przypisać modyfikator. Tak jak w przypadku burgerów i frytek, również możemy zmienić cenę dla napojów w zestawie.
Po dodaniu zestawu będzie on dostępny w aplikacji sprzedażowej.
Sprzedaż zestawów w aplikacji sprzedażowej
Otwórz nowy rachunek na terminalu POS.
Znajdź odpowiedni zestaw z listy produktów.
Wybierz odpowiednie dodatki dla klienta z dostępnych modyfikatorów, np. frytki, napój.
Aby zapisać wybór, wybierz Zapisz znajdujący się w prawym górnym rogu lub wybierz Razem.
Dodaj kolejne produkty do zamówienia lub zakończ wybierając Zapłać lub Zapisz. W zależności od ustawień sprzedaży na terminalu POS.
FAQ
Czy do zestawu można dołączyć napoje do wyboru w różnych cenach?
Tak, tworząc dla zestawu grupę modyfikatorów z napojami do każdego dodanego do grupy napoju możemy przypisać inną cenę.
Czy możemy sprzedawać elementy zestawu z różnymi stawkami VAT, np. napój 23%, burger 8%?
Tak, możemy w zestawie sprzedawać produkty z różnymi stawkami podatku. Każdy modyfikator zostanie dodany do rachunku osobno, z właściwą stawką.
Czy do zestawu można dołączyć różne rodzaje frytek w różnych cenach?
Tak, możemy utworzyć dla zestawu grupę modyfikatorów z frytkami i dołączyć do niej różnego rodzaju frytki. Podobnie jak w przypadku napojów, dla każdego rodzaju frytek możemy przypisać inną cenę.
Czy mimo konfiguracji zestawu wciąż możemy konfigurować burgera?
Tak, dzięki grupom modyfikatorów stworzonym dla burgera możemy konfigurować ten
produkt pomimo konfiguracji zestawu.
👉Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.