Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeGoPOS 2.0 - artykuły dodatkoweUrządzenia
Konfiguracja urządzeń - skaner kodów kreskowych
Konfiguracja urządzeń - skaner kodów kreskowych

Skaner kodów kreskowych, konfiguracja skanera

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad rok temu

W systemie GoPOS możemy w łatwy sposób skonfigurować urządzenia potrzebne do prowadzenia sprawnej sprzedaży. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak skonfigurować skaner kodów kreskowych.


Dodawanie skanera

Skaner możemy dodać już po pierwszym zalogowaniu do systemu poprzez kreator konfiguracji. O tym, jak korzystać z kreatora dowiesz się z tego artykułu, a także oglądając nasz tutorial.

Gdy podłączymy skaner za pomocą kabla USB do naszego terminalu POS, powinien on zostać automatycznie wykryty i dodany przez system, bez konieczności dodatkowych ustawień. Po podłączeniu skaner powinien zostać wyświetlony przez system w “Ustawieniach”. Po wybraniu “Urządzenia” z panelu ustawień, w zakładce “Lista urządzeń”, w sekcji “Urządzenia” możemy sprawdzić, czy nasz skaner jest widoczny w systemie. Jeżeli nasz model skanera nie będzie wyświetlony na liście, nasze urządzenie i tak będzie działać prawidłowo. Widoczność na liście wpływa jedynie na sposób wyboru akcji skanera, o czym przeczytasz poniżej w sekcji “Ustawienia skanera”.

Ustawienia skanera

W oknie wyświetlonym po dodaniu skanera, a także w zakładce “Zaawansowane”, możemy wybrać rodzaj akcji, którą podejmie system po zeskanowaniu skanerem. Mamy do wyboru następujące rodzaje akcji:

  1. Automatycznie - w pierwszej kolejności kod zostanie użyty do wyszukania produktu, a jeśli produkt nie zostanie odnaleziony - do wyszukania klienta. Jest to domyślna akcja skanera w zakładce “Zaawansowane”.

  2. Pytaj - po zeskanowaniu zobaczymy okno dialogowe z pytaniem, czy kod ma zostać użyty to wyszukania produktu, czy klienta.

  3. Szukaj klienta - kod zostanie użyty do wyszukania klienta.

  4. Szukaj produktu - kod zostanie użyty do wyszukania produktu.

W ustawieniach zaawansowanych za pomocą suwaka możemy także włączyć odczyt znaków specjalnych.

Co ważne, jeżeli skaner został automatycznie dodany i jest widoczny na liście urządzeń, nadrzędnym rodzajem akcji dla takiego skanera jest rodzaj ustawiony w oknie wyświetlonym po jego dodaniu.

Jeżeli natomiast skaner nie zostanie wyświetlony na liście w systemie, lecz będzie działał, rodzaj akcji dla tego urządzenia wybieramy w zakładce “Zaawansowane”. Domyślnym ustawieniem dla takiego skanera jest rodzaj akcji “Automatycznie”.

Przypisywanie skanera

Skaner zostanie przypisany do naszego POS automatycznie po jego dodaniu. Możemy jednak sprawdzić przypisane urządzenia lub dodatkowo przypisywać skanery w następujący sposób:

  1. Wybieramy zakładkę “Przypisz urządzenia”.

  2. W sekcji “Inne urządzenia” przy skanerze kodów klikamy “Przypisz”.

  3. Wybieramy skaner, który chcemy przypisać i ponownie klikamy przy nim “Przypisz”.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?