Przejdź do głównej zawartości
Raport sprzedaży rachunków

Raport sprzedaży rachunków, raporty inteligentne

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad rok temu

W aplikacji webowej możemy wygenerować raport ze sprzedaży rachunków. Ten typ raportu pozwala na kontrolę danych z całych rachunków. Czytając ten artykuł dowiesz się, do czego służą i jak działają raporty sprzedaży rachunków.


Do czego służą raporty sprzedaży rachunków?

Raport sprzedaży rachunków dostarczy wszystkich najistotniejszych danych dotyczących całych rachunków z zarejestrowanej sprzedaży. Aby dowiedzieć się więcej na temat tego, jak generować raporty inteligentne, jak dostosowywać poprzez grupowania, filtry i kolumny oraz poznać typy innych dostępnych w systemie raportów - przeczytaj ten artykuł. Warto pamiętać, że raporty dostępne w aplikacji webowej mogą się różnić od raportów fiskalnych dobowych.

Grupowanie

Dane z raportu możemy pogrupować, korzystając z kafelków znajdujących się pod widokiem wykresu. Możemy także ustalać kolejność ułożenia danych w tabeli pod wykresem, dowolnie przesuwając kafelki.

W raportach sprzedaży rachunków mamy do dyspozycji szczegółowe grupowania dotyczące: numeru i statusu rachunku, sprzedaży i płatności, pracowników i kierowców, klientów oraz rachunków i raportów z podziałem na rok, miesiąc, dzień, godzinę i minutę.

W przypadku raportu sprzedaży rachunku w szczególności warto korzystać z grupowań takich, jak:

  1. “Numer rachunku” - grupowanie, które pozwala kontrolować sprzedaż z podziałem na konkretne rachunki.

  2. “Pracownik” - grupowanie, które pozwala kontrolować przez jakich pracowników zostały zamknięte rachunki przedstawione w raporcie.

  3. “Liczba gości” - grupowanie, które pozwala kontrolować ile gości przypisano do rachunków przedstawionych w raporcie.

  4. “Metoda płatności” - grupowanie, które pozwala kontrolować, jakimi metodami płatności opłacono przedstawione w raporcie rachunki.

  5. “Rok, miesiąc, dzień, dzień tygodnia, godzina raportu POS” - grupowanie, które pozwala kontrolować, kiedy utworzono raport POS, którego dotyczą przedstawione w raporcie rachunki.

Kolumny

Generując raport możemy wybrać, które kolumny mają zostać wyświetlone, a także sortować zebrane w nich dane.

W raporcie sprzedaży rachunków dostępne są następujące kolumny:

  1. Wartość sprzedaży - kwota brutto wartości zarejestrowanej sprzedaży wyrażona w wybranej walucie.

  2. Wartość sprzedaży netto - kwota wartości zarejestrowanej sprzedaży wyrażona w wybranej walucie bez podatku VAT.

  3. Wartość zniżek - łączna wartość zniżek ze wszystkich rachunków w wybranym zakresie.

  4. Wartość bez zniżek - wartość zarejestrowanej sprzedaży produktów/kategorii wyrażona w wybranej walucie bez naliczania zniżek.

  5. Ilość transakcji - dokładna liczba transakcji, które obejmuje raport.

  6. Zysk - kwota zysku z wszystkich rachunków wyrażona w wybranej walucie, wyliczona ze wzoru: wartość sprzedaży netto - koszt.

  7. Koszt - wartość kosztu danego produktu/kategorii wyrażona w wybranej walucie, pobierana z magazynu lub z wariantu produktu.

  8. Pokaż procenty - funkcja, dzięki której wyświetlimy jaki procent całości stanowią poszczególne dane przedstawione w raporcie.

Filtrowanie

Raport sprzedaży rachunków możemy na wiele sposobów filtrować. Dostępne jest m.in. filtrowanie poprzez numery rachunków, pracowników, terminale czy metody płatności.

Filtrowanie poprzez daty

Podstawową opcją jest filtrowanie poprzez daty. Możemy wybrać filtrowanie za pomocą:

  1. Daty utworzenia rachunku

  2. Daty wykonania

  3. Daty zamknięcia rachunku

  4. Dnia miesiąca

  5. Dnia tygodnia

  6. Godziny

  7. Zakresu raportu POS

Domyślne wprowadzonym filtrowaniem jest zakres raportu POS. Używając tego filtra wybierzemy zakres dat, które ma obejmować raport. Aby jednak móc wyświetlić raport, musimy pamiętać o ustawieniu daty początkowej przed datą rozpoczęcia raportu POS. Przykładowo, jeżeli raport zaczął się o godzinie 9:00, zakres początkowy powinniśmy ustawić na kilka minut wcześniej. Ponadto jeżeli raport obejmuje kilka dni, musimy w zaznaczyć cały jego okres. Możemy jednak zobaczyć np. rachunki jedynie z wybranego dnia w ramach danego raportu:

  1. Dodajemy filtr “Data zamknięcia rachunku”.

  2. Wybieramy odpowiednią datę i zakres godzin.

  3. Klikamy “Zatwierdź”.

Raport możemy także zapisać jako segment, klikając zielony przycisk “Zapisz segment”. Więcej informacji o segmentach znajdziesz w tym artykule.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?