W przypadku braku dostępu do Internetu, istnieje możliwość pracy w trybie offline. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak w takich sytuacjach działa sprzęt oraz oprogramowanie.
Stanowiska stacjonarne
Jeśli w swoim lokalu masz tylko jeden stacjonarny POS - brak Internetu prawdopodobnie nie będzie zauważalny. Sprzedaż będzie odbywać się tak, jak zwykle. Bez dostępu do Internetu nie będzie jednak możliwe otwarcie oraz zamknięcie raportu sprzedażowego. Dlatego też na czas otwarcia/zamknięcia raportu sugerujemy podłączenie POS do Internetu poprzez hotspot.
Wiele stanowisk i Mobilni Kelnerzy - otwarte rachunki
Jeśli w swoim lokalu pracujesz na wielu stanowiskach - stacjonarnych bądź mobilnych i nie masz włączonego Master, w przypadku braku dostępu do Internetu nie będziesz mieć możliwości edytowania zapisanych otwartych rachunków - dostępny będzie jedynie ich podgląd. Dzieje się tak, ponieważ po zapisie rachunek jest przekazywany do chmury. Co zrobić w takiej sytuacji?
W takim przypadku możesz jedynie dodać taki rachunek na jednym urządzeniu - przepisać go, a następnie go zamknąć.
KDS - zamówienia
Jeśli w swoim lokalu korzystasz z KDS i nie masz włączonego Master, w przypadku braku dostępu do Internetu rachunki oraz zmiany statusów przygotowań nie pojawia się na KDS. Dziej się tak, ponieważ po zapisie rachunek jest przekazywany do chmury. Co zrobić w takiej sytuacji?
Rozwiązanie
Jeśli prowadzisz sprzedaż na wielu stanowiskach i korzystasz z KDS, zalecamy ustawienie Master - pozwala prowadzić bieżącą sprzedaż na jednym stacjonarnym POS w przypadku awarii serwerów lub Internetu.
Więcej na temat Master przeczytasz w tym artykule.
Zamówienia ze sklepu online/portali zewnętrznych
W przypadku braku Internetu na POS nie pojawią się informacje o zamówieniach napływających ze sklepu online lub platform zewnętrznych.
Rozwiązanie
Jedynym możliwym rozwiązaniem, pozwalającym na przyjmowanie zamówień w takiej sytuacji jest korzystanie z Internetu poprzez hotspot. Taki sposób sprawdzi się jednak tylko, jeżeli korzystasz z drukarek podłączonych do POS poprzez kabel USB.
Drukarki
Jeśli drukarki są podłączone sieciowo do routera, mogą mieć miejsce dwa różne przypadki:
Awaria dostawy Internetu, lecz router jako urządzenie sieciowe działa - w takim przypadku rachunki zostaną wydrukowane lub wyświetlone na KDS.
Awaria samego routera - w takim przypadku nie ma Internetu, więc urządzenia nie mają jak się komunikować. Żadne rachunki nie zostaną wtedy wydrukowane ani wyświetlone na KDS. W razie tego typu awarii warto skontaktować się z administratorem sieci.
👉Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT.