Przejdź do głównej zawartości
Krok 9. Konfiguracja sprzedaży

Szybka sprzedaż. Sprzedaż na stolik. Sprzedaż na miejscu. Sprzedaż z odbiorem własnym. Sprzedaż na wynos. Sprzedaż na dowóz.

A
Napisane przez Anna Musiał
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Z tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób możesz skonfigurować sprzedaż. Poznasz możliwości systemowe, które pozwalają na szybką i sprawną obsługę. Spośród przedstawionych sposobów wybierz te, które są odpowiednie dla Twojego lokalu.


Chcesz wrócić do poprzedniego kroku? Kliknij poniżej:


Podstawowe informacje o sprzedaży z GoPOS

Sprzedaż w systemie możesz prowadzić w dwóch trybach: z zamkniętymi lub otwartymi rachunkami.

Konfiguracja trybów sprzedaży odbywa się w aplikacji webowej.

Tryb z zamkniętymi rachunkami

W tym trybie każdy rachunek musi być rozliczony od razu. Nie ma możliwości zapisywania rachunków ani sprzedaży na konkretne stoliki.

Rekomendujemy dla: sklepów detalicznych oraz małych lokali (lokal z lodami, kebab, foodtrack czy kawa na wynos), w których transakcje są szybkie i proste, a klienci płacą od razu przy zakupie.

Aby aktywować tryb sprzedaży z zamkniętymi rachunkami:

  1. Z panelu po lewej stronie wybierz Ustawienia > Informacje > Informacje > Stanowisko sprzedaży.

  2. Kliknij w opcję Pozostałe ustawienia sprzedaży a następnie kliknij Możliwość zapisania rachunku.

  3. Wyłącz zapisywanie rachunków, aby wyłączyć tryb wybierz NIE.

  4. Kliknij Zapisz znajdujący się w lewym dolnym rogu.

Tryb z otwartymi rachunkami

Ten tryb jest rekomendowany dla restauracji, pubów, kawiarnii oraz hoteli z restauracjami, gdzie klienci zamawiają na bieżąco, a rachunki zapisywane są przed ich rozliczeniem.

Aby aktywować tryb sprzedaży z otwartymi rachunkami:

  1. Z panelu po lewej stronie wybierz Ustawienia > Informacje > Informacje > Stanowisko sprzedaży.

  2. Kliknij w opcję Pozostałe ustawienia sprzedaży.

  3. Przy funkcji “Możliwość zapisania rachunku” wybierz “Tak”.

  4. Kliknij Zapisz, znajdujący się w lewym dolnym rogu.

Więcej o tym, w jaki sposób tworzyć rachunki z typem przeczytasz w artykule: Jak tworzyć rachunki z typem?

Typy rachunku

Typy rachunku to sposoby prowadzenia sprzedaży.

Dzięki aktywowaniu funkcji typu rachunku, na aplikacji sprzedażowej w górnej części pojawi się nowy przycisk o nazwie “Z typem”. Wybierając go podczas nabijania nowego zamówienia, system zapyta o typ rachunku. Do wyboru będą trzy opcje: na wynos, dostawa lub odbiór.

Aby umożliwić wybór typu sprzedaży na rachunku:

  1. Zaloguj się do GoPOS (web).

  2. Z panelu po lewej stronie wybierz Ustawienia > Informacje > Informacje > Stanowisko sprzedaży.

  3. Kliknij w opcję Otwarcie rachunku.

  4. Przy funkcji “Przycisk rachunek z wyborem typu”, wybierz “Tak”.

  5. Kliknij Zapisz, znajdujący się w lewym dolnym rogu.

Sprzedaż na miejscu

Jest to odpowiednik tradycyjnej transakcji w lokalu, np. w kawiarnii, gdzie gość zamawia, płaci i odbiera zakupione produkty.

W tym trypie możesz łatwo dodać dane klienta do zamówienia, a jeśli przygotowanie zamówienia zajmuje trochę czasu, możesz ustawić przewidywany czas realizacji, który zostanie wydrukowany na zamówieniu kuchennym lub barowym.

Sprzedaż na stolik

Sprzedaż na stolik pozwala przypisywać zamówienia do konkretnych stolików w lokalu.

Więcej informacji o tym, jak włączyć opcję sprzedaży z typem przeczytasz w artykule: Jak tworzyć rachunki z typem?

Jak prowadzić sprzedaż na stolik przeczytasz w sekcji: Sprzedaż na stolik.

Sprzedaż w dostawie

Sprzedaż w dostawie pozwala na realizowanie zamówień z dostawą. W tym typie poza możliwością dodania klienta, daty realizacji lub informacji z portalu, najważniejsze jest podanie adresu dostawy oraz numeru telefonu, a opcjonalnie także czasu realizacji. System ułatwia to, automatycznie podpowiadając adresy i numery telefonów, które były już wcześniej wprowadzone. Dzięki temu obsługa zamówień z dostawą jest prosta i szybka.

Dodatkowo, jeśli są skonfigurowane strefy dostaw, system rozpozna, do której strefy należy dostarczyć zamówienie, co ułatwia planowanie tras dostaw i rozliczanie kosztów.

Więcej informacji o tym, jak włączyć opcję sprzedaży zamówienia w dostawie przeczytasz w artykule: Sprzedaż na dowóz i odbiór własny.

Dodatkowe aplikacje wspierające sprzedaż w dostawie

Aby sprawnie zarządzać zamówieniami w dostawie, warto skorzystać z naszych dodatkowych aplikacji:

  • Centralka telefoniczna: Umożliwia automatyczne rozpoznanie klienta i szybkie przetwarzanie zamówień. Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj artykuł: Centralka telefoniczna - instalacja.

  • Aplikacja dla kierowców: Pozwala śledzić i zarządzać dostawami w czasie rzeczywistym. Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj artykuł: Aplikacja dla kierowców.

  • Live Orders: Funkcja umożliwiająca śledzenie zamówień na żywo. Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj artykuł: Live Orders.

  • Sklep online (GoOrder): Aplikacja do założenia własnego bezprowizyjnego sklepu online. Umożliwia szybkie przeniesienie menu do sklepu i automatyczne przesyłanie zamówień do kuchni.

    Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj artykuł: GoOrder- Rozwiązanie dla każdego typu biznesu.

  • Integracja z zewnętrznymi portalami do zamówień online, jak Uber Eats, Bolt, Pyszne.pl, Glovo, Wolt, umożliwia odbiór zamówień nawet z kilku platform bezpośrednio na ekranie POS, co znacznie skraca i usprawnia pracę lokalu.


    Chcesz dowiedz się więcej na temat integracji z popularnymi platformami zamówień? Przeczytaj artykuł Funkcje wybranych agregatorów.

Jak prowadzić sprzedaż na dowóz przeczytasz w sekcji: Sprzedaż na dowóz i odbiór własny.

Sprzedaż z odbiorem osobistym/na wynos

Sprzedaż w dostawie pozwala na realizowanie zamówień z odbiorem osobistym przez klienta.

Podobnie jak w przypadku zamówień na miejscu, możesz dodać klienta oraz podać czas realizacji, który zostanie wydrukowany na zamówieniu kuchennym.

Więcej informacji o tym,jak włączyć opcję sprzedaży z odbiorem osobistym przeczytasz w artykule: Jak tworzyć rachunki z typem?

Jak prowadzić sprzedaż z odbiorem osobistym przeczytasz w sekcji: Sprzedaż na dowóz i odbiór osobisty

Gotowe! Teraz możesz przejść do kolejnego kroku:


Chcesz zobaczyć wszystkie kroki? Kliknij poniżej:


👉Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?