System GoPOS umożliwia wprowadzanie dodatkowych, bardziej szczegółowych informacji do różnych zasobów - m.in. rachunków, poprzez konfigurację zdefiniowanych pól. Dokładne instrukcje na temat tworzenia zdefiniowanych pól znajdziesz tutaj. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak utworzyć zdefiniowane pole do rachunku i do czego takie pole może służyć.
Do czego służą zdefiniowane pola na rachunkach?
Umieszczenie na rachunkach dodatkowych informacji za pomocą zdefiniowanych pól daje Ci możliwość jeszcze dokładniejszej analizy sprzedaży - dane ze zdefiniowanych pól z łatwością skontrolujesz w raportach, a także na podglądzie danego rachunku. W niektórych przypadkach pola zdefiniowane mogą być używane zarówno w integracjach wewnętrznych, jak i zewnętrznych.
Tworzenie zdefiniowanego pola dla rachunków
W aplikacji webowej z panelu po lewej stronie wybierz “Ustawienia”, a następnie “Zdefiniowane pola”.
Kliknij niebieski przycisk “Dodaj” w prawym, górnym rogu.
Dane podstawowe
W polu “Nazwa” wprowadź nazwę, jaką ma mieć dane pole. W przypadku rachunków może to być “Departament”.
Pomiń pole “slug”.
W polu “Typ” wybierz, co będzie wpisywane w polu. Dla pola “Departament” wybierz “Napis”.
W polu “Zasoby” wybierz “Rachunek”.
W polu “Priorytet” ustal kolejność wyświetlania się zdefiniowanych pól. Pola pojawią się po otwarciu rachunku. Jeśli chcesz, aby pole nie było widoczne, ustaw priorytet “9999” lub większy.
Opcje
W tym polu wpisz wartości, które mają być do wyboru. Kliknij “Dodaj” i dla pola “Departament” wpisz: “a” oraz “b”.
Zdefiniowane pole dla rachunku w aplikacji sprzedażowej
Z przypisanego w ten sposób dla rachunku zdefiniowanego pola będziesz korzystać w aplikacji sprzedażowej.
Po otworzeniu rachunku pojawi się powiadomienie o wyborze atrybutu rachunku. Aby zacząć dodawać pozycje do rachunku, musisz wybrać jedną z opcji - “a” lub “b”.
Zdefiniowane pola dla rachunku w raportach
Dane o tym, jakie atrybuty były wybierane dla rachunków, sprawdzisz w raportach w aplikacji webowej. Aby uwzględnić dane ze zdefiniowanego pola w raporcie, wybierz jego nazwę wśród kafelków umieszczonych pod widokiem wykresu raportu.
Zdefiniowane pola na liście rachunków
Atrybut rachunku można także wyświetlić na liście rachunków, wybierając odpowiednie kolumny i filtry.
Z panelu po lewej stronie wybierz “Sprzedaż”.
Kliknij “Rachunki”.
Kliknij “Kolumny”.
Odnajdź na liście wybrane zdefiniowane pole i zaznacz je.
Kliknij “Dodaj filtr”.
Odnajdź na liście wybrane zdefiniowane pole i zaznacz je.
Zdefiniowane pola na podglądzie rachunku
Informacja o atrybucie rachunku dostępna jest także na podglądzie rachunku, w sekcji “Informacje”. Podgląd rachunku otworzysz następująco:
Z panelu po lewej stronie wybierz “Sprzedaż”.
Wybierz zakładkę “Rachunki”.
Kliknij na interesujący Cię rachunek.
💡 Wskazówka
Wciąż potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Napisz do nas poprzez czat.