Zdefiniowane pola do rachunków

Zdefiniowane pole, rachunek, zdefiniowane pole do rachunku

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad tydzień temu

System GoPOS umożliwia wprowadzanie dodatkowych, bardziej szczegółowych informacji do różnych zasobów - m.in. rachunków, poprzez konfigurację zdefiniowanych pól. Dokładne instrukcje na temat tworzenia zdefiniowanych pól znajdziesz tutaj. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak utworzyć zdefiniowane pole do rachunku i do czego takie pole może służyć.


Do czego służą zdefiniowane pola na rachunkach?

Umieszczenie na rachunkach dodatkowych informacji za pomocą zdefiniowanych pól daje Ci możliwość jeszcze dokładniejszej analizy sprzedaży - dane ze zdefiniowanych pól z łatwością skontrolujesz w raportach, a także na podglądzie danego rachunku. W niektórych przypadkach pola zdefiniowane mogą być używane zarówno w integracjach wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Tworzenie zdefiniowanego pola dla rachunków

  1. W aplikacji webowej z panelu po lewej stronie wybierz “Ustawienia”, a następnie “Zdefiniowane pola”.

  2. Kliknij niebieski przycisk “Dodaj” w prawym, górnym rogu.

Dane podstawowe

  1. W polu “Nazwa” wprowadź nazwę, jaką ma mieć dane pole. W przypadku rachunków może to być “Departament”.

  2. Pomiń pole “slug”.

  3. W polu “Typ” wybierz, co będzie wpisywane w polu. Dla pola “Departament” wybierz “Napis”.

  4. W polu “Zasoby” wybierz “Rachunek”.

  5. W polu “Priorytet” ustal kolejność wyświetlania się zdefiniowanych pól. Pola pojawią się po otwarciu rachunku. Jeśli chcesz, aby pole nie było widoczne, ustaw priorytet “9999” lub większy.

Opcje

W tym polu wpisz wartości, które mają być do wyboru. Kliknij “Dodaj” i dla pola “Departament” wpisz: “a” oraz “b”.

Zdefiniowane pole dla rachunku w aplikacji sprzedażowej

Z przypisanego w ten sposób dla rachunku zdefiniowanego pola będziesz korzystać w aplikacji sprzedażowej.

  1. Po otworzeniu rachunku pojawi się powiadomienie o wyborze atrybutu rachunku. Aby zacząć dodawać pozycje do rachunku, musisz wybrać jedną z opcji - “a” lub “b”.

Zdefiniowane pola dla rachunku w raportach

Dane o tym, jakie atrybuty były wybierane dla rachunków, sprawdzisz w raportach w aplikacji webowej. Aby uwzględnić dane ze zdefiniowanego pola w raporcie, wybierz jego nazwę wśród kafelków umieszczonych pod widokiem wykresu raportu.

Zdefiniowane pola na liście rachunków

Atrybut rachunku można także wyświetlić na liście rachunków, wybierając odpowiednie kolumny i filtry.

  1. Z panelu po lewej stronie wybierz “Sprzedaż”.

  2. Kliknij “Rachunki”.

  3. Kliknij “Kolumny”.

    1. Odnajdź na liście wybrane zdefiniowane pole i zaznacz je.

  4. Kliknij “Dodaj filtr”.

    1. Odnajdź na liście wybrane zdefiniowane pole i zaznacz je.

Zdefiniowane pola na podglądzie rachunku

Informacja o atrybucie rachunku dostępna jest także na podglądzie rachunku, w sekcji “Informacje”. Podgląd rachunku otworzysz następująco:

  1. Z panelu po lewej stronie wybierz “Sprzedaż”.

  2. Wybierz zakładkę “Rachunki”.

  3. Kliknij na interesujący Cię rachunek.


💡 Wskazówka

Wciąż potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Napisz do nas poprzez czat.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?