Przejdź do głównej zawartości

Zdefiniowane pola do rachunków

Zdefiniowane pole, rachunek, zdefiniowane pole do rachunku

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad 2 lata temu

System GoPOS umożliwia wprowadzanie dodatkowych, bardziej szczegółowych informacji do różnych zasobów - m.in. rachunków, poprzez konfigurację zdefiniowanych pól. Dokładne instrukcje na temat tworzenia zdefiniowanych pól znajdziesz tutaj. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak utworzyć zdefiniowane pole do rachunku i do czego takie pole może służyć.


Do czego służą zdefiniowane pola na rachunkach?

Umieszczenie na rachunkach dodatkowych informacji za pomocą zdefiniowanych pól daje Ci możliwość jeszcze dokładniejszej analizy sprzedaży - dane ze zdefiniowanych pól z łatwością skontrolujesz w raportach, a także na podglądzie danego rachunku. W niektórych przypadkach pola zdefiniowane mogą być używane zarówno w integracjach wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Tworzenie zdefiniowanego pola dla rachunków

  1. W aplikacji webowej z panelu po lewej stronie wybierz “Ustawienia”, a następnie “Zdefiniowane pola”.

  2. Kliknij niebieski przycisk “Dodaj” w prawym, górnym rogu.

Dane podstawowe

  1. W polu “Nazwa” wprowadź nazwę, jaką ma mieć dane pole. W przypadku rachunków może to być “Departament”.

  2. Pomiń pole “slug”.

  3. W polu “Typ” wybierz, co będzie wpisywane w polu. Dla pola “Departament” wybierz “Napis”.

  4. W polu “Zasoby” wybierz “Rachunek”.

  5. W polu “Priorytet” ustal kolejność wyświetlania się zdefiniowanych pól. Pola pojawią się po otwarciu rachunku. Jeśli chcesz, aby pole nie było widoczne, ustaw priorytet “9999” lub większy.

Opcje

W tym polu wpisz wartości, które mają być do wyboru. Kliknij “Dodaj” i dla pola “Departament” wpisz: “a” oraz “b”.

Zdefiniowane pole dla rachunku w aplikacji sprzedażowej

Z przypisanego w ten sposób dla rachunku zdefiniowanego pola będziesz korzystać w aplikacji sprzedażowej.

  1. Po otworzeniu rachunku pojawi się powiadomienie o wyborze atrybutu rachunku. Aby zacząć dodawać pozycje do rachunku, musisz wybrać jedną z opcji - “a” lub “b”.

Zdefiniowane pola dla rachunku w raportach

Dane o tym, jakie atrybuty były wybierane dla rachunków, sprawdzisz w raportach w aplikacji webowej. Aby uwzględnić dane ze zdefiniowanego pola w raporcie, wybierz jego nazwę wśród kafelków umieszczonych pod widokiem wykresu raportu.

Zdefiniowane pola na liście rachunków

Atrybut rachunku można także wyświetlić na liście rachunków, wybierając odpowiednie kolumny i filtry.

  1. Z panelu po lewej stronie wybierz “Sprzedaż”.

  2. Kliknij “Rachunki”.

  3. Kliknij “Kolumny”.

    1. Odnajdź na liście wybrane zdefiniowane pole i zaznacz je.

  4. Kliknij “Dodaj filtr”.

    1. Odnajdź na liście wybrane zdefiniowane pole i zaznacz je.

Zdefiniowane pola na podglądzie rachunku

Informacja o atrybucie rachunku dostępna jest także na podglądzie rachunku, w sekcji “Informacje”. Podgląd rachunku otworzysz następująco:

  1. Z panelu po lewej stronie wybierz “Sprzedaż”.

  2. Wybierz zakładkę “Rachunki”.

  3. Kliknij na interesujący Cię rachunek.


💡 Wskazówka

Wciąż potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Napisz do nas poprzez czat.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?