Jak ustawić źródła i numery zewnętrzne rachunku?

Źródło rachunku, numer zewnętrzny rachunku

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad tydzień temu

W systemie sprzedażowym do każdego z rachunków możesz ustawić odpowiednie źródło i numery. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak to zrobić, jeśli nie zostały w systemie utworzone automatycznie.


Kiedy ustawić źródła i numery zewnętrzne rachunku?

Jeśli w aplikacji webowej skonfigurujesz możliwość tworzenia rachunków z wyborem typu, to przy dodawaniu takiego zamówienia w aplikacji sprzedażowej będzie dostępny wybór źródła i numeru zewnętrznego rachunku. Aby ustawić rachunki z wyborem typu, z panelu po lewej stronie wybierz “Ustawienia”, a następnie “Informacje”. Wybierz zakładkę “Stanowisko sprzedaży”. W części “Otwarcie rachunku” znajdziesz opcję “Przycisk rachunek z wyborem typu”.

Kiedy wybrać źródło?

Źródło warto wybrać, jeśli chcesz łatwiej identyfikować zamówienia, np. telefoniczne, ze sklepu online czy z zewnętrznego portalu. W systemie domyślnie dodanych jest kilka źródeł:

  1. Glovo

  2. Phone

  3. Pyszne

  4. Uber Eats

  5. Wolt

Możesz jednak dowolnie edytować domyślne źródła, a także dodawać kolejne.

Kiedy ustawić numer zewnętrzny?

Zalecamy dodawanie numerów m.in. do zamówień zewnętrznych celem identyfikacji zamówień. Numer zewnętrzny zostanie wydrukowany na wydruku bonowym, możesz wyszukać zamówienie poprzez numer, a także uwzględnić go w raportach.

Edycja istniejących i konfiguracja dodatkowych źródeł

  1. Z panelu po lewej stronie wybierz “Ustawienia”, a następnie “Zdefiniowane pola”.

  2. Kliknij w pole o nazwie “Źródło rachunku”, ze slugiem “ordersource”.

  3. W tym miejscu możesz dowolnie edytować wszystkie dane pola, a także w części “Opcje” zmodyfikować istniejące źródła

  4. Klikając “+Dodaj”, a następnie wpisując nazwę, skonfigurujesz kolejne źródła.

Źródło rachunku i numer zewnętrzny w aplikacji sprzedażowej

  1. Aby wybrać źródło dla danego rachunku w aplikacji sprzedażowej, w otwartym rachunku z górnego panelu wybierz ikonę torby zakupowej.

  2. Wybierz typ rachunku.

  3. W sekcji “Źródło” rozwiń listę i wybierz odpowiednie źródło.

  4. W komórce obok wpisz numer zewnętrzny zamówienia.

  5. Kliknij “Zapisz”.

Rachunki ze źródłem i numerem zewnętrznym w aplikacji webowej

  1. Z panelu po lewej stronie wybierz “Sprzedaż”, a następnie “Rachunki”.

  2. Kliknij “Dodaj filtr”.

  3. Z listy wybierz “Źródło”oraz “Numer zewnętrzny”.

  4. Wybierz “Istnieje”.

  5. Na liście zobaczysz tylko rachunki ze źródłami i numerami zewnętrznymi.

  6. Rozwijając listę “Kolumny” zdecydujesz także, aby w tabeli wyświetlały się źródła i numery zewnętrzne.

  7. Źródło i numer zewnętrzny sprawdzisz też w podglądzie danego rachunku.

Źródło rachunku w raportach

Ilość rachunków z poszczególnych źródeł z łatwością skontrolujesz w raportach.

  1. Wybierz interesujący Cię typ raportu.

  2. Wśród kafelków pod wykresem wybierz “Źródło” i “Produkt”.


💡 Wskazówka

Wciąż potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Napisz do nas poprzez czat.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?