W systemie sprzedażowym do każdego z rachunków możesz ustawić odpowiednie źródło i numery. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak to zrobić, jeśli nie zostały w systemie utworzone automatycznie.
Kiedy ustawić źródła i numery zewnętrzne rachunku?
Jeśli w aplikacji webowej skonfigurujesz możliwość tworzenia rachunków z wyborem typu, to przy dodawaniu takiego zamówienia w aplikacji sprzedażowej będzie dostępny wybór źródła i numeru zewnętrznego rachunku. Aby ustawić rachunki z wyborem typu, z panelu po lewej stronie wybierz “Ustawienia”, a następnie “Informacje”. Wybierz zakładkę “Stanowisko sprzedaży”. W części “Otwarcie rachunku” znajdziesz opcję “Przycisk rachunek z wyborem typu”.
Kiedy wybrać źródło?
Źródło warto wybrać, jeśli chcesz łatwiej identyfikować zamówienia, np. telefoniczne, ze sklepu online czy z zewnętrznego portalu. W systemie domyślnie dodanych jest kilka źródeł:
Glovo
Phone
Pyszne
Uber Eats
Wolt
Możesz jednak dowolnie edytować domyślne źródła, a także dodawać kolejne.
Kiedy ustawić numer zewnętrzny?
Zalecamy dodawanie numerów m.in. do zamówień zewnętrznych celem identyfikacji zamówień. Numer zewnętrzny zostanie wydrukowany na wydruku bonowym, możesz wyszukać zamówienie poprzez numer, a także uwzględnić go w raportach.
Edycja istniejących i konfiguracja dodatkowych źródeł
Z panelu po lewej stronie wybierz “Ustawienia”, a następnie “Zdefiniowane pola”.
Kliknij w pole o nazwie “Źródło rachunku”, ze slugiem “ordersource”.
W tym miejscu możesz dowolnie edytować wszystkie dane pola, a także w części “Opcje” zmodyfikować istniejące źródła
Klikając “+Dodaj”, a następnie wpisując nazwę, skonfigurujesz kolejne źródła.
Źródło rachunku i numer zewnętrzny w aplikacji sprzedażowej
Aby wybrać źródło dla danego rachunku w aplikacji sprzedażowej, w otwartym rachunku z górnego panelu wybierz ikonę torby zakupowej.
Wybierz typ rachunku.
W sekcji “Źródło” rozwiń listę i wybierz odpowiednie źródło.
W komórce obok wpisz numer zewnętrzny zamówienia.
Kliknij “Zapisz”.
Rachunki ze źródłem i numerem zewnętrznym w aplikacji webowej
Z panelu po lewej stronie wybierz “Sprzedaż”, a następnie “Rachunki”.
Kliknij “Dodaj filtr”.
Z listy wybierz “Źródło”oraz “Numer zewnętrzny”.
Wybierz “Istnieje”.
Na liście zobaczysz tylko rachunki ze źródłami i numerami zewnętrznymi.
Rozwijając listę “Kolumny” zdecydujesz także, aby w tabeli wyświetlały się źródła i numery zewnętrzne.
Źródło i numer zewnętrzny sprawdzisz też w podglądzie danego rachunku.
Źródło rachunku w raportach
Ilość rachunków z poszczególnych źródeł z łatwością skontrolujesz w raportach.
Wybierz interesujący Cię typ raportu.
Wśród kafelków pod wykresem wybierz “Źródło” i “Produkt”.
💡 Wskazówka
Wciąż potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Napisz do nas poprzez czat.