Live orders - obsługa mapki Live Orders

Live Orders, zamówienia z dostawą, kierowcy, GoPOS

GoPOS avatar
Napisane przez GoPOS
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Live Orders to mapa do zarządzania zamówieniami na dowóz, dostępna w aplikacji webowej. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak korzystać z tego rozwiązania.


Czym jest Live Orders?

Live Orders pozwala kontrolować na mapie wszystkie dane o zamówieniach na dowóz z różnych źródeł - złożonych telefonicznie, w sklepie online, na platformach zewnętrznych i bezpośrednio na POS w lokalu, a także wygodnie nimi zarządzać. Z rozwiązania możesz korzystać za pomocą dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu.

Gdzie znajdziesz Live Orders?

Aby otworzyć mapę, po zalogowaniu do aplikacji webowej z panelu po lewej stronie wybierz “Live Orders”.

Co znajduje się w Live Orders?

Przedstawiamy, z czego składa się Live Orders i jakie funkcjonalności zapewnia. Pamiętaj, że gdy w prawym, górnym rogu mapy klikniesz “i” - otworzysz legendę, gdzie znajdziesz objaśnienia poszczególnych elementów Live Orders.

Górny panel

  1. Możesz wybrać widok mapy lub listy.

  2. Możesz ręcznie wyszukać zamówienie - po numerze zamówienia, nazwie ulicy, lub numerze telefonu.

  3. Możesz wybrać, czy chcesz wyświetlać zamówienia Wszystkie, Aktywne (czyli będące w trakcie obsługi. Są to zamówienia ze statusami: Nowy, W przygotowaniu, Gotowy, Spakowany, Odebrany), bądź z poszczególnymi statusami przygotowania.

  4. Możesz także wyfiltrować zamówienia po czasie ich dodania oraz kierowców po czasie ich ostatniej aktywności.

  5. Wybierając “Akcje” zablokujesz produkty, których aktualnie brakuje. Dzięki temu nie będzie można ich zamówić.

Widok mapy

  1. Widoczne są strefy dostaw. Możesz je wyznaczyć w aplikacji GoOrder. Dowiedz się, jak wyznaczać strefy.

  2. Pinezką z gwiazdką zaznaczony jest Twój lokal.

  3. Pojedyncze zamówienia na mapie wyświetlają się ze swoimi numerami. Ich kolor zmienia się, w zależności od upływu czasu dostawy. Kolory zmieniają się kolejno: szary → zielony → żółty → czerwony.

  4. Kierowcy na mapie oznaczeni są ikonami samochodów. Status kierowców wskazują kolory. Dodatkowo jeśli lokalizacja kierowcy nie została zaktualizowana w ciągu 10 min, jego ikona wyświetlana jest w czerwonym kółku. Przy kierowcach widoczna jest liczba przypisanych do nich zamówień.

Widok zamówień

Po prawej stronie dostępna jest lista zamówień. Zawiera boxy z podstawowymi informacjami na temat zamówień. Po kliknięciu na dany box zobaczysz więcej szczegółów.

  1. W boxie każdego zamówienia widoczne są następujące informacje: źródło, status przygotowania zamówienia oznaczony kolorem w lewym, górnym rogu źródła, numer zamówienia, adres dostawy, kierowca, kwota zamówienia, czas realizacji (z odpowiednimi kolorami, oznaczającymi jak pilnie trzeba się zająć danym zamówieniem - zgodnie z legendą w akapicie powyżej), informacja, czy zamówienie zostało opłacone oraz czy wydrukowano paragon.

    Po kliknięciu na zamówienie dostępnych jest więcej informacji i funkcji:

  2. Status przygotowania - informacja o aktualnym statusie. W tym miejscu możesz także łatwo zmieniać statusy.

  3. Kurier - w tym miejscu możesz przypisać lub odpiąć kierowcę.

  4. Płatność - w tym miejscu możesz ustawić szczegóły płatności: metodę, datę i status.

  5. Termin realizacji - data i godzina, na którą ma zostać dostarczone zamówienie.

  6. Czas otrzymania zamówienia - data i godzina, o której zamówienie zostało przyjęte.

  7. Adres dostawy - adres, pod który ma zostać dostarczone zamówienie.

  8. Telefon do kontaktu.

  9. Dane klienta

  10. Komentarz do zamówienia

  11. Sklep - adres Twojego lokalu.

  12. Zamówienie - lista produktów dodanych do zamówienia, ich ilość i cena.


💡 Wskazówka

Wciąż potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami! Napisz do nas poprzez czat.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?