Oprogramowanie GoPOS 2.0 możesz zintegrować z systemem hotelowym Chart. W tym artykule wyjaśnimy Ci, jak przeprowadzić instalację i konfigurację tej integracji.
Czym jest i co zapewnia integracja Chart?
Chart to kompleksowy system PMS (property management system). Synchronizując go z GoPOS, możesz przypisywać rachunki gości z restauracji hotelowej do ich rezerwacji na podstawie numeru pokoju.
Co jest potrzebne?
Aby móc korzystać z integracji, potrzebne będą takie dane jak: Port, Adres IP, Host, nazwa bazy danych i użytkownik bazy danych. Dane te uzyskasz bezpośrednio od firmy Chart.
Integracja z systemem Chart wymaga instalacji aplikacji GoHotelIntegration na komputerze z systemem Windows. Instalację przeprowadza dział wdrożeń GoPOS. Skontaktuj się z nami przez Chat, aby dowiedzieć się więcej.
Instalacja
W aplikacji webowej z panelu po lewej stronie wybierz “Aplikacje”, a następnie “Pokaż więcej”.
Wybierz "Wszystkie aplikacje".
Kliknij na “Chart”.
W otwartym oknie kliknij “Instaluj”.
Konfiguracja
Wybierz domyślną metodę płatności Chart.
Podaj Port, Adres IP, Host bazy danych, Nazwę bazy danych, Użytkownika bazy danych oraz Hasło do bazy danych.
Kliknij niebieski przycisk “Zapisz”.
Jak działa integracja Chart w aplikacji sprzedażowej?
Integracja Chart polega na obciążeniu gościa hotelowego rachunkiem z systemu gastronomicznego.
Utwórz rachunek na POS.
Dodaj pozycję z menu.
Kliknij “Zapłać”.
Wybierz metodę płatności “Chart”.
Podaj numer pokoju, do którego ma być przypisany rachunek.
Potwierdź przekazanie rachunku na hotel, klikając w nazwisko zameldowanego gościa.
gif
Szczegółowe informacje dotyczące konfiguracji i prowadzenia sprzedaży przy użyciu GoPOS znajdziesz w artykule Prowadzenie sprzedaży.
Rachunek w aplikacji webowej
Rachunki przypisywane do hotelowych rezerwacji możesz przejrzeć w aplikacji webowej, wchodząc w zakładkę “Sprzedaż”, a następnie “Rachunki”. Na rachunku w boxie “Płatności/transakcje”, będzie wskazana metoda płatności “Chart”.
Sprzedaż w raportach
Sprzedaż przypisywaną do hotelowych rezerwacji skontrolujesz także w raportach POS, odszukując ją po odpowiedniej metodzie płatności oraz w raportach inteligentnych, także filtrując je po metodach płatności.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o inteligentnych raportach w GoPOS przeczytaj artykuł Raporty inteligentne - jak z nich korzystać?
👉Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.