W aplikacji webowej możesz wygenerować Raport Zniżek i Promocji. Z tego artykułu dowiesz się, do czego służą i jak działają tego typu raporty.
Aby wygenerować Raport Zniżek i Promocji:
Z panelu bocznego wybierz Raporty > Zniżki.
Do czego służy Raport Zniżek i Promocji?
Generując Raport Zniżek i Promocji, sprawdzisz szczegółowe dane zniżek, co pozwoli na analizę efektywności różnych promocji, identyfikację najczęściej stosowanych zniżek i ich wpływu na sprzedaż. Umożliwia kontrolę i planowanie na podstawie rzeczywistych danych.
Grupowanie kolumnowe
Dane z Raportu Zniżek i Promocji możesz pogrupować, korzystając z kafelków umieszczonych pod widokiem wykresu. Możesz także ustalać kolejność ułożenia danych w tabeli pod wykresem, dowolnie dodając kafelki.
W Raportach Zniżek i Promocji możesz wprowadzać grupowania według różnych kryteriów, np: pracownik, typ zniżki, kierowca, strefa dostawy, miasto, ulica, dzień tygodnia rachunku, stolik, klient, grupa klientów, liczba gości, status rachunku, typ zamówienia oraz metoda płatności.
Dla Raportów Zniżek i Promocji w szczególności warto korzystać z grupowań takich, jak:
Nazwa: Umożliwia łatwą identyfikację, które zniżki są najczęściej stosowane i które przynoszą największe korzyści.
Pracownik dodający: Pozwala na monitorowanie, który członek zespołu najczęściej przyznaje zniżki.
Typ zniżki: Umożliwia analizę skuteczności różnych rodzajów promocji. Możesz monitorować tutaj zniżki według typów, takich jak: voucher, procentowa, kwotowa, kredyt promocyjny, procentowa do pozycji.
Dzień tygodnia: Umożliwia analizę, w które dni zniżki są najczęściej wykorzystywane.
Metoda płatności: Daje informacje, jakie formy płatności są najczęściej używane przy korzystaniu ze zniżek.
Dostosuj wygląd raportu do swoich potrzeb i wybierz te grupowania, które są dla Ciebie odpowiednie, aby uzyskać najbardziej wartościowe i przystosowane do Twoich wymagań dane.
Kolumny
W Raportach Zniżek i Promocji wyświetlane są kolumny, takie jak: Ilość zniżek, Wartość zniżek, Pokaż procenty.
Dostosuj wygląd raportu do swoich potrzeb i wybierz te kolumny, które są dla Ciebie odpowiednie, aby uzyskać najbardziej wartościowe i przystosowane do Twoich wymagań dane.
Generując raport, możesz zdecydować, które dodatkowe kolumny mają być w nim wyświetlane.
Filtrowanie
Filtrowanie pozwala na zawężenie wyników raportu do konkretnych kryteriów, np.: data rachunku, pracownik, typ zniżki, metoda płatności, strefa dostaw, miasto, nazwa zniżki oraz numer rachunku.
Dostosuj filtry do swoich potrzeb, aby uzyskać najważniejsze informacje i lepiej analizować dane dotyczące zniżek.
Raport możesz także zapisać jako segment, klikając zielony przycisk “Zapisz segment”. Więcej informacji o segmentach znajdziesz w tym artykule: Segmenty.
Raport Grupowy Zniżek i Promocji
Raport grupowy zniżek pozwala na analizę i porównanie wyników zniżek w różnych lokalizacjach lub grupach pracowników. Możesz grupować dane według różnych kryteriów, co ułatwia identyfikację trendów, ocenę efektywności promocji i podejmowanie lepszych decyzji biznesowych.
Korzyści z raportu grupowego:
Analiza skuteczności promocji: Grupowanie zniżek według różnych kryteriów (np. typu zniżki, dnia tygodnia, metody płatności).
Porównanie lokalizacji: Analiza zniżek w różnych lokalizacjach.
Monitorowanie pracowników: Raport grupowy umożliwia śledzenie działań poszczególnych pracowników.
Identyfikacja trendów: Analiza zniżek na poziomie grupowym pomaga w identyfikacji długoterminowych trendów w sprzedaży.
Aby wygenerować raport grupowy wydajności pracowników:
Z panelu bocznego wybierz Raporty grupowe > Zniżki.
Aby dodać lokalizację do raportu kliknij Wybierz > Wszystkie.
Tuż obok daty pojawi się nowy przycisk Miejsce, w którym z listy rozwijanej zaznacz lokalizacje, których dane chcesz analizować.
Filtrowanie i Grupowanie
Filtrowanie i grupowanie w raportach grupowych działa tak samo, jak w raporcie zniżek dla jednej lokalizacji. Możesz stosować te same opcje filtrowania i grupowania, aby uzyskać szczegółowe dane i analizy na poziomie lokalizacji.
👉Potrzebujesz pomocy?
Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.