Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeGoPOS 2.0 - szybki startSzybki Start z GoPOS w 13 krokach
Krok 3. Podstawowa konfiguracja konta i systemu GoPOS
Krok 3. Podstawowa konfiguracja konta i systemu GoPOS

Dane lokalizacji. Ustawienia faktur. Dostęp do POS.

A
Napisane przez Anna Musiał
Zaktualizowano ponad tydzień temu

W tym artykule dowiesz się, jak łatwo skonfigurować swoje konto GoPOS i rozpocząć sprzedaż.


Chcesz wrócić do poprzedniego kroku? Kliknij poniżej:


Konfiguracja konta i systemu GoPOS odbywa się w aplikacji webowej GoPOS.

Konfiguracja lokalizacji

  1. Zaloguj się do GoPOS.

  2. Na panelu bocznym kliknij Ustawienia > Informacje.

  3. Z panelu górnego wybierz Dane lokalizacji.
    Dane lokalizacji - to publiczne dane o Twojej lokalizacji, takie jak adres lokalu, które mogą się być wyświetlane w e-menu.

  4. Wpisz nazwę swojego lokalu, która będzie widoczna dla klientów.

  5. Dodaj opis.

  6. Wybierz kategorię, która najlepiej opisuje Twój lokal, np. restauracja, Foodtruck.

  7. Wybierz walutę, w której chcesz wystawiać rachunki i generować raporty.

  8. Ustaw prawidłową strefę czasową, aby zapewnić dokładność danych czasowych w transakcjach i raportach.

  9. Język: domyślnie wybrany jest język polski. Wybierz dodatkowy język, jeśli chcesz, aby aplikacja sprzedażowa automatycznie dostosowywała się do języka ustawionego w urządzeniu Android. Dodanie kolejnego języka pozwoli także na tworzenie wielojęzycznego e-menu oraz samoobsługowego kiosku.

  10. Uzupełnij oficjalną nazwę lokalizacji, którą będą widzieć Twoi goście. Jeśli pozostawisz to pole puste, zostanie użyta domyślna nazwa lokalizacji.

  11. Dodaj dane teleadresowe oraz linki do stron w mediach społecznościowych.

  12. Kliknij przycisk Zapisz.

Konfiguracja danych firmy

  1. Na panelu bocznym kliknij Ustawienia>Informacje.

  2. Z panelu górnego wybierz Dane firmy. Wpisz swój NIP i wybierz Szukaj z GUS”- dane zostaną automatycznie uzupełnione. Wprowadź dodatkowe informacje, takie jak e-mail i numer telefonu.

  3. Kliknij Dodaj przy sekcji kont bankowych i wypełnij wymagane pola, aby móc wystawiać faktury.

  4. Kliknij Zapisz.

Nieuzupełnienie danych firmowych spowoduje brak możliwości wystawiania faktur.

Ustawienia faktur

  1. W bocznym panelu kliknij Ustawienia > Informacje > Ustawienia faktur.

  2. Wybierz typ numeracji: np. Numer/Rok.

  3. Wprowadź nazwę miejscowości.

  4. Uzupełnij imię i nazwisko wystawiającego fakturę, jeśli chcesz, aby pole było automatycznie uzupełniane.

  5. Wprowadź prefiksy i sufiksy dla: Faktury, Korekty, Proformy, Zaliczki, Korekty zaliczki.

    Prefiksy i sufixy to skróty dodawane przed (prefiks) lub po (sufiks) numerze dokumentu, aby dostosować numerację do indywidualnych potrzeb.

  6. Ustal numerację początkową dla: Faktury, Zaliczki, Proformy, Korekty, Korekty zaliczki.

  7. Włącz opcje dodatkowe według swoich preferencji: "Pokaż termin płatności w pliku PDF" oraz "Pomijaj grupowanie Serwisu/Napiwków".

  8. Jeśli chcesz mieć osobną numerację - aktywuj "Osobną numerację korekt zaliczek":

  9. Wstaw swoje Logo, jeśli chcesz, aby pojawiło się na wydruku FV.

  10. Kliknij Zapisz.

Dostęp do systemu sprzedażowego POS

Ustawienie dostępu do POS jest bardzo ważne, ponieważ służą one do logowania do aplikacji sprzedażowej.

Konfiguracja dostępu do systemu sprzedażowego POS odbywa się w aplikacji webowej.

Aby ustalić dostęp do aplikacji sprzedażowej:

  1. W bocznym panelu kliknij Ustawienia>Informacje.

  2. W zakładce Informacje wybierz Dostęp do POS i wprowadź login oraz hasło.

  3. Kliknij Ustaw dane.

Ustawienie unikalnych danych logowania jest kluczowe dla bezpieczeństwa Twojego konta w systemie sprzedażowym GoPOS.

Gotowe! Teraz możesz przejść do kolejnego kroku:


Chcesz zobaczyć wszystkie kroki? Kliknij poniżej:


👉Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?