Przejdź do głównej zawartości
System numerkowy

Instalacja i konfiguracja Systemu Numerkowego. System numerkowy na TV. System numerkowy na Android. System numerkowy strona internetowa. Reklama w systemie numerkowym.

A
Napisane przez Anna Musiał
Zaktualizowano wczoraj

W tym artykule dowiesz się, jak zainstalować, skonfigurować i korzystać z Systemu numerkowego na system Android i stronie internetowej. Dodatkowo pokażemy, jak możesz wykorzystać system do wyświetlania zdjęć i filmów jako reklam, które przyciągną uwagę klientów w chwilach, gdy na ekranie nie ma aktywnych numerków.

Czym jest system numerkowy?

System Numerkowy w GoPOS to aplikacja, która umożliwia wyświetlanie numerów zamówień na ekranach w lokalu. Dzięki temu klienci mogą łatwo monitorować status swoich zamówień i odebrać je w odpowiednim momencie.

Dostępne rozwiązania Systemu numerkowego

  • Aplikacja na Androida. Dedykowana do obsługi na telewizorach z systemem Android (nie Android TV) lub z podłączonym Android Box.

  • Strona internetowa. Dostępna z poziomu przeglądarki.

System numerkowy na Android – Instalacja i konfiguracja

Wymagania sprzętowe:

  • Telewizor z systemem Android (wersja pełna, nie Android TV) lub telewizor z podłączonym urządzeniem Android Box.

  • Podpięcie myszki - zalecane w celu ułatwienia obsługi podczas konfiguracji.

Krok 1: Pobranie GoPOS Launcher na Android

Aby zainstalować system numerkowy, pobierz i zainstaluj aplikację GoPOS Launcher.

  1. W pobranych plikach na urządzeniu znajdź plik GoPOS Launcher.

  2. Kliknij Otwórz plik.

  3. Potwierdź proces instalacji, wybierając Instaluj.

  4. Po zakończonej instalacji kliknij Otwórz.

  5. Ustaw PIN do panelu administratora.

Krok 2: Instalacja Systemu Numerkowego na Android

  1. Uruchom aplikację GoPOS Launcher i przejdź do Panelu administracyjnego, klikając przycisk w prawym górnym rogu.

  2. Wprowadź kod PIN, który ustawiłeś podczas pierwszej instalacji.

  3. Z listy aplikacji wybierz System Numerkowy i kliknij Instaluj.

  4. Potwierdź proces instalacji, wybierając Instaluj.

  5. Po zakończeniu instalacji kliknij Otwórz.

Aby System Numerkowy działał bezproblemowo, upewnij się, że na urządzeniu Android jest poprawnie ustawiona strefa czasowa, godzina i data.

Krok 3: Logowanie i konfiguracja aplikacji na Android

  1. Uruchom aplikację System Numerkowy na telewizorze.

  2. Zaloguj się, używając danych dostępu do POS z panelu administracyjnego GoPOS.
    Dane do logowania znajdziesz w app.gopos.io > Ustawienia > Informacje > Dostęp do POS.

  3. Dostosuj ekran wyświetlania ustawień: Użyj myszki i przesuń ją w kierunku środka ekranu, aby zmniejszyć wyświetlanie i przejść do ustawień.
    Jeśli nie masz myszki, naciśnij przycisk Wstecz na pilocie Android Box.

  4. Skonfiguruj kierunki rozchodu: Przejdź do ustawień aplikacji. Wybierz, z których kierunków rozchodu mają być wyświetlane numerki na ekranie.

Aby System Numerkowy działał poprawnie, zarówno w aplikacji na Androidzie, jak i w wersji przeglądarkowej, konieczna jest konfiguracja statusów przygotowań w GoPOS Web. Przejdź do sekcji: Konfiguracja statusów przygotowań, aby włączyć statusy zamówień, ustawić kierunki rozchodu i zapewnić płynne działanie systemu.

Więcej o kierunkach rozchodu przeczysz w artykule: Kierunki rozchodu.

Krok 4: Dostosowanie ustawień aplikacji na Androidzie

W sekcji Ustawienia aplikacji System Numerkowy możesz skonfigurować dodatkowe opcje, które umożliwią dopasowanie ekranu do Twoich potrzeb:

  1. Ciemny motyw: Możesz aktywować tryb ciemny lub pozostawić domyślny tryb jasny.

  2. Wydawanie zamówień jako oddzielnych pozycji: Zamówienie będzie automatycznie przenoszone do odpowiedniego statusu (np. Gotowe lub W przygotowaniu), w zależności od zmiany statusu dowolnego z produktów. Po wydaniu jednego z produktów zamówienie powróci do statusu W przygotowaniu, aby umożliwić dokończenie i wydanie pozostałych pozycji.
    Funkcja jest domyślnie włączona.

  3. Konfiguracja czasu przechowywania zamówień: Ustaw czas, przez jaki zamówienia będą wyświetlane na ekranie.
    Możesz zwiększyć lub zmniejszyć ten czas w zależności od potrzeb.

  4. Odczyt numerów zamówień: Jeżeli Android wspiera czytanie, to po włączeniu opcji numerki odczytywane są głosowo.

  5. Dostosowanie szczegółów zamówień wyświetlanych zamówień.

    • Pokazuj opis zamówień: Możesz włączyć lub wyłączyć wyświetlanie opisu zamówień.

    • Dostosuj wielkość elementów, liczbę kolumn oraz rozmiar nagłówków.

    • Wszystkie zmiany są widoczne na ekranie od razu, co pozwala na szybką personalizację.

  6. Po zakończeniu konfiguracji kliknij Zapisz, aby zatwierdzić ustawienia.

Krok 5: Dodawanie zdjęć i filmów

Personalizuj ekran Systemu Numerkowego, dodając zdjęcia lub filmy, które będą wyświetlane, gdy na ekranie nie ma aktywnych numerków. Możesz wykorzystać tę funkcję, aby promować swój lokal, produkty lub oferty specjalne.

Obsługiwane formaty:

  • Zdjęcia: JPG, PNG.

  • Filmy: MP4.

Wszystkie pliki multimedialne muszą być umieszczone na serwerze internetowym (np. na Twoim własnym serwerze lub hostingu plików).

Skopiuj adres URL pliku i przejdź do ustawień aplikacji.

Dodawanie zdjęć i filmów:

  1. W aplikacji wybierz opcję: Edytuj wyświetlane zdjęcia i filmy.

  2. Wybierz czy chcesz dodać film czy zdjęcie, zaznaczając checkbox.

  3. Wprowadź adres URL pliku w odpowiednie pole.

  4. Kliknij Dodaj, aby zapisać zmiany.

Usuwanie plików:

  1. Aby usunąć zdjęcie lub film, kliknij ikonę X znajdującą się w prawym górnym rogu przy wybranym pliku.

  2. Zmiany zostaną zapisane automatycznie po usunięciu.

Jak działa wyświetlanie numerków na Android?

System Numerkowy w wersji na Androida oraz w przeglądarce wyświetla zamówienia na ekranie w zależności od ich aktualnych statusów, które są zmieniane w powiązanych aplikacjach.

Statusy zamówień:

  1. W przygotowaniu - zamówienie oczekuje na realizację:

    • Na ekranie pojawia się w kolumnie w Przygotowaniu jako oczekujące na realizację.

    • Status jest ustawiany automatycznie po przyjęciu zamówienia lub zaakceptowaniu za pośrednictwem POS lub GoKIOSK lub LiveOrders, w zależności od konfiguracji.


  2. W przygotowaniu – przygotowanie zamówienia:

    • Numer zamówienia zmienia opis na: W przygotowaniu – Przygotowanie zamówienia po zmianie statusu w aplikacjach, takich jak POS, KDS, czy LiveOrders, podczas przygotowywania przez kucharza.

  3. Gotowy – zamówienie gotowe do odbioru.

    • Status Gotowy oznacza, że zamówienie jest już przygotowane i czeka na odebranie przez klienta.

    • Aktualizacja statusu następuje w aplikacjach, takich jak POS, KDS, czy LiveOrders.

    Zamówienie w zależności od używanych aplikacji: za pośrednictwem POS lub KDS, lub LiveOrders zmieniło status.

  4. Odebrane – zamówienie znika z ekranu

    • Po potwierdzeniu odbioru zamówienia przez klienta, numer zamówienia zostaje usunięty z Systemu Numerkowego.

    • Status jest aktualizowany w zależności od używanej aplikacji (np. POS, KDS, LiveOrders).

System numerkowy przez stronę internetową

System Numerkowy jest teraz dostępny również w wersji internetowej, co pozwala na łatwe wyświetlanie numerków zamówień na urządzeniu z przeglądarką internetową.

Aby uruchomić System Numerkowy w wersji internetowej, konieczne jest jego włączenie w GoPOS Web.

  1. W panelu GoPOS przejdź do: Ustawienia > Stanowisko sprzedaży > Statusy przygotowań.

  2. Włącz funkcję Śledzenie statusów przygotowań przez przeglądarkę, aby umożliwić ich wyświetlanie w wersji internetowej.

  3. Po włączeniu funkcji skopiuj unikalny link do ekranu z numerkami, który znajduje się w tej samej sekcji. Każda lokalizacja ma swój unikalny adres.

  4. Wprowadź adres w przeglądarce: Na urządzeniu, na którym chcesz wyświetlać numerki (np. telewizor), otwórz przeglądarkę i wpisz powyższy adres.

Jak działa wyświetlanie numerków przez stronę internetową?

Numerki wyświetlane są według statusów przygotowań.

*Na chwilę obecną system nie wspiera jeszcze wyświetlania dodatkowych opisów przy numerze zamówień.

Aby System Numerkowy działał poprawnie, zarówno w aplikacji na Androidzie, jak i w wersji przeglądarkowej, konieczna jest konfiguracja statusów przygotowań w GoPOS Web. Przejdź do sekcji: Konfiguracja statusów przygotowań, aby włączyć statusy zamówień, ustawić kierunki rozchodu i zapewnić płynne działanie systemu.

Konfiguracja statusów przygotowań

Aby System Numerkowy działał poprawnie, zarówno w aplikacji na Androidzie, jak i w wersji przeglądarkowej, konieczna jest konfiguracja statusów przygotowań w GoPOS Web.

Numery zamówień są wyświetlane na ekranach w zależności od przypisanych im statusów.

Aby skonfigurować statusy przygotowań:

  1. W panelu GoPOS przejdź do: Ustawienia > Informacje > Stanowisko sprzedaży > Statusy przygotowań.

  2. Statusy przygotowań: Włącz suwak przy kierunkach rozchodu, dla których ma działać System Numerkowy.

  3. Wybierz wspierane statusy przygotowań: Ustaw aktywne statusy dla zamówień.

    Statusy wpływające na zmianę wyświetlania się numerków w systemie numerkowym:

    • Nowy – zamówienie oczekuje na realizację.

    • W przygotowaniu – zamówienie jest w trakcie realizacji.

    • Gotowy – zamówienie jest gotowe do odbioru.

  4. Konfiguracja numerów zamówień: W sekcji Numery zamówień wybierz kierunki rozchodu, dla których System Numerkowy będzie generował numery zamówień.

  5. Włączenie tej funkcji sprawi, że podczas zamykania rachunku numer zamówienia zostanie wydrukowany na paragonie. Funkcja ta jest wymagana do pracy z ekranem Systemu Numerkowego (GoCustomer).

  6. Zapisz wprowadzone zmiany.

👉Potrzebujesz pomocy?

Sprawdź nasz dział FAQ, aby znaleźć szybkie odpowiedzi. W razie dalszych pytań skontaktuj się z naszą obsługą klienta poprzez CHAT dostępny w aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?